Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل کانون حمد ایرانیان با اشاره به فعالیت‌های این کانون گفت: کانون حمد ایرانیان، با هدف ارائه مراقبت‌های تسکینی به بیماران صعب‌العلاج ایجاد شده و رویکرد متفاوتی از رویکرد معمول نظام سلامت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دکتر «علیرضا ایرج‌پور» در همایش تجلیل از طرح آموزشیاران طرح  مساجد دوستدار سلامت در مجتمع صائب، درباره کانون حمد ایرانیان اظهار داشت: سنگ بنای کانون حمد ایرانیان در اواخر سال ۹۱ و با هدف ارائه مراقبت‌های تسکینی برای بیماری‌های سخت درمان یا صعب‌العلاج گذاشته شد و پس از طی یک پروسه زمان‌بر برای ثبت در وزارت بهداشت و وزارت کشور، نهایتا در سال ۹۳ تشکیل شد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل کانون حمد ایرانیان پیرامون رویکرد مراقبت‌های تسکینی توضیح داد: مراقبت‌های تسکینی نوع خاصی از مراقبت‌های طبی هستند که برای افردای طراحی شده‌اند که از بیماری‌های صعب‌الاعلاج رنج می‌برند و هدف اصلی این مراقبت‌ها بهبود کیفیت زندگی این افراد و تسکین‌ دادن درد، علائم بیماری و استرس‌هایی است که خود نتیجه بیماری و درمان هستند و از همین رو رویکرد این نوع مراقبت‌ها و به همین ترتیب رویکرد کانون حمد ایرانیان به مقوله سلامت رویکرد متفاوتی است.


وی ادامه داد: کانون‌ حمد ایرانیان با همین رویکرد وارد عرصه شد تا از فعالیت‌های معمول نظام سلامت که عمدتا بر روی درمان متمرکز شده‌اند قدری فاصله بگیرد و فعالیت‌های جنبی دیگری را نیز از جمله شناسایی و سازماندهی بیماران صعب‌العلاج، حمایت از این بیماران و خانواده‌های آنان و از سوی دیگر اثرگذاری بر فرهنگ جامعه و نگاه حاکم بر بیماری‌های صعب‌العلاج و به ویژه مقوله پیشگیری از این بیماری‌ها را مورد توجه قرار دهد.


وی با اشاره به اساسنامه کانون حمد ایرانیان افزود: در راستای اهداف و بر اساس اساسنامه کانون، کارگروه‌های هفت‌گانه‌ای تشکیل شد که فعالیت‌های کنون را در حوزه‌های مراقبت، آموزش، درمان، امور حقوقی و بین‌الملل، پشتیبانی و امور فرهنگی  و غیره تعریف می‌کند.


ایرج‌پور با برشمردن فعالیت‌های کانون حمد ایرانیان ادامه داد: در حوزه مراقبت و در زمینه سلامت و بهداشت روان، داوطلبان ما بدون هیچ چشم‌داشتی در مراکز مختلف به ویژه ببمارستان سیدالشهدا حاضر شده و با مشاوره‌های خود نسبت به رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های بیماران اقدام می‌کنند؛ همچنین در زمینه توانبخشی خدماتی از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی هم در منزل و هم در کلینیک به بیماران ارائه می‌شود.


وی ادامه داد: برای بحث پرستاری در منزل فعالیت‌هایی انجام شده که اگرچه هنوز آنگونه که باید نیست اما گفت‌وگوهایی با مراکز خدمات پرستاری در منزل انجام شده که امیدواریم بتواند زمینه انجام چنین خدماتی را فراهم آورد.


مدیرعامل کانون حمد ایرانیان، پیرامون فعالیت‌های کارگروه آموزشی این کانون افزود: کارگروه آموزشی کانون حمد ایرانیان تمام هم و غم خود را نسبت به تغییر فرهنگ جامعه درباره بیماری‌های صعب‌العلاج به کار گرفته و فعالیت‌های ارزشمندی نیز در این زمینه انجام می‌دهد.


وی با برشمردن دیگر فعالیت‌های کانون حمد ایرانیان افزود: برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی، اجرای طرح‌های مختلف، عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ با مراکز مختلف وغیره از جمله دیگر فعالیت‌های این کانون است و امیدوارم که همه ما این خدمات را وظیفه خود بدانیم و در انجام این وظایف کوتاهی نکنیم./

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری استان بوشهر اصفهان مساجد فضای مجازی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان سلامت جامعه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بیمه سلامت طرح تحول نظام سلامت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سرطان رایگان می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است از آبان ماه سال گذشته «صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» جهت حمایت از این بیماران در سازمان بیمه سلامت فعال شد و از حدود یکسال گذشته تاکنون ۱۰۷ گروه بیماری امکان استفاده از مزایای این صندوق برایشان فراهم شده است؛ و وظیفه این صندوق نیز پرداخت هزینه‌ها علاوه بر تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی بیمه‌شده‌هاست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • (ویدئو) استفاده از سگ‌ها برای روحیه دادن به بیماران بخش مراقبت‌های ویژه
  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور