Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم گفت:اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به هیچ وجه در انتخاب بهترین انتخاب تحت تاثیر فضای رسانه‌ای قرار نخواهند گرفت؛ اعضای مجمع، با توجه به منافع ملی و به دور از هیاهوی داخلی یا حتی افکار عمومی مخالفان در خارج از ایران تصمیم گیری خواهد کرد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، در خصوص فشار رسانه ای به مجمع تشخیص مصلحت، مبنی بر الحاق یا عدم پیوستن به کنوانسیون های بین  المللی، گفت: متاسفانه رسانه ها و برخی از صاحبان قلم چنان مساله الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و CFT را رسانه ای کرده اند که گویا اگر ایران به این کنوانسیون ملحق نشود، فساد گسترده ای بر کشور حاکم می شود، یا عدم پیوستن به این کنوانسیون منجر به بروز برخی فسادها در ایران شده است که اگر معاهدات بین المللی چون FATF و زیر مجموعه هایش تصویب می شد، هیچ فسادی در کشور وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دراین باره افزود: متاسفانه برخی رسانه ها چنان معیشت مردم را به لوایح یاد شده گره زده اند که در صورت عدم الحاق به کنوانسیون های عنوان شده، معیشت ملت تحت خطرات شدیدی قرارمی گیرد؛ بنده به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، لوایح عنوان شده را به صورت عمیق مطالعه کرده و گزارش‌های مختلفی درباره آن خوانده ام؛ مسلما اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به هیچ وجه در انتخاب بهترین انتخاب تحت تاثیر فضای رسانه‌ای قرار نخواهند گرفت، اگر بنا باشد تحت تاثیر این گونه فضاها و تاثیر افکار عمومی باشیم که سنگ روی سنگ بند نمی شود، از این رو اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به منافع ملی و به دور از هیاهوی داخلی یا حتی افکار عمومی مخالفان در خارج از ایران تصمیم گیری خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بی شک اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی می توانند نظر مثبتی مطابق با منافع ملی داشته باشند که به هیچ وجه تحت تاثیر فشارها قرار نگیرند، بنده به نوبه خود از ملت شریف ایران تقاضا می کنم اینگونه فشارها را به مجمع تشخیص مصلحت نیاورند، این موضوع بر خلاف شان اعضای مجمع تشخیص است چرا که شان آنها، شان مشاوران رهبری، است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در خصوص فشارهای وارده بر مجمع گفت: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد تماس ها و پیامک های متعددی به نمایندگان  مجلس شورای اسلامی بوده ایم، پیام هایی که گاها تا ۵۰۰عدد بوده که منجر به سلب تمرکز از اعضای مجمع تشخیص می شود، فشارهای موافق یا مخالف بر نظر منطبق بر منافع ملی نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، سم بسیار مهلکی است که می تواند به بالارفتن توقعات و انتظارات توده مردم در مخالفت یا موافقت لوایح شود.

 وی در خصوص پیچیدگی های لوایح اظهار داشت: بنده با قاطعیت عرض می کنم لوایح زیر مجموعه FATF اعم از پالرمو یا CFT بسیار پیچیده؛ حقوقی و فنی است. بدون تعارف عرض می کنم افراد بسیار اندکی از دانشمند و نخبه متوجه پیچیدگی‌های لوایح می شوند، از این رو جای تعجب دارد که برخی به خود اجازه امر و نهی به افراد مجمع تشخیص مصلحت نظام می دهند که فلان تصمیم گیری را داشته باشید!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تبیین نمود: این تصمیم گیری بر عهده  اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است، ممکن است پیوستن به این لوایح ممکن  آثار مثبت یا منفی داشته باشد، رسیدن به بهترین نتیجه براساس مطالعات عمیق امکان پذیر است که آیا تصویب لوایح یاد شده کار معقولی است یا خیر.

 حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره عدم پایبندی اروپا به تعهدات برجامی خود گفت: نکته ای که نباید از آن غفلت کنیم عدم تعهد سران اروپایی به مفاد برجام است. در حالی که جمهوری اسلامی ایران براساس آمارها و اعلام‌های سازمان های جهانی تمامی تعهدات خود را اجرا کرده است، اما اروپا به شکلی در حال فرار از انجام تعهدات خود است، اینکه آمریکا از برجام خارج شده حرف دیگری است چرا که آمریکا به عنوان یک دشمن  رو در روی ما ایستاده اما اروپایی که از ما مصرانه می خواهد در برجام بمانیم تا کنون به تکالیف و تعهداتش عمل نکرده است، در شرایطی که خود به تعهداتش عمل نمی کند آب باریکه ای تحت عنوان شرکت اینستکس راه اندازی کرده و از ما می خواهند که آب باریکه را ایجاد کنیم و انتظار دارند به این دلیل این لوایح را تصویب کنیم.

وی درخصوص اینستکس عنوان داشت: این در حالی است که اصلا گره زدن این لوایح به اجرایی شدن کانال مالی کوچک اروپا اشتباه بزرگی از  ناحیه اروپایی هاست چرا که آنها خیال می کنند ما تحت فشارآنها تصمیم گیری خواهیم کرد، در حالی که ما هیچ گاه تحت فشار آنها تصمیم گیری نمی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید بر طلب کاری ایران از اروپا خاطر نشان کرد: آنچه منجر به ارزیابی و نتیجه گیری ما در همه امور خواهد شد آن است که اروپا در طی ماه ها و سالهای پس از برجام تا چه حد  به تعهداتشون عمل کرده اند؟ تعهداتی که به هیچ وجه اجرایی و عملیاتی نشده است. مسلما الحاق یا عدم الحاق به کنوانسیون ها و تعهدات بین المللی بر این مبنا خواهد بود که  آیا برای ما هزینه ای دارد یا ندارد؟ بهترین راه این است که به جای بدهکار نشان دادن ملت و دولت ایران طلب های خودمان را در چنین شرایطی روی میز بگذاریم، با این تاکید که  ایران به همه تکالیف و تعهدات خو در برجام عمل کرده بنحوی که آژانس انرژی بین المللی سیزده بارتعهد ایران را تایید کرده است، چرا اروپاییان به تعهد خود پایبند نیستند؟ مسلما ما در پاسخ به اروپا می گوییم چرا شما به تعهداتتان در قبال ایران عمل نمی کنید؟  پس شما هم مطابق با عملکرد ما عمل کنید ما پایبندی شما را به تعهدات خودتان ببینیم به این اطمینان خاطر برسیم که شما قصد بازی درآوردن با ملت ایران را ندارید به نظرم تصویب وعدم تصویب مساله دوم است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برجام توافق با FATF عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام فشار رسانه ای کنوانسیون پالرمو لایحه اصلاح قانون CFT لایحه پالرمو لایحهCFT مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از برگزاری مجمع علما و روحانیون در بسطام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از برگزاری مجمع علما و روحانیون در بسطام
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!