Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداری ها با ایجاد و تقویت زیرساخت های گردشگری علاوه بر کسب درآمد پایدار می توانند به اشتغال زایی و رونق فضای کسب و کار در شهر هم کمک کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد که جمعه سوم اسفند از پروژه های عمران شهری شهرستان سپیدان فارس شامل شهرداری های اردکان، هماشهر و بیضا بازدید می کرد افزود: وجود جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد در شهرستان سپیدان برای جذب گردشگر و طبیعت خاص این منطقه که در هر فصل، آب و هوایی متنوع دارد، این ظرفیت را دارد که تعداد گردشگران این منطقه را به چند برابر افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های مالی دولت برای کمک به شهرداری ها، این نهادهای عمومی غیر دولتی باید بیشتر از قبل در زمینه شناسایی درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذار برنامه ریزی کنند.
جمالی نژاد اظهار کرد: جذب گردشگر نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم است و شهرستان سپیدان و شهر اردکان(مرکز این شهرستان) ظرفیت های بالایی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد تا به یکی از قطب های گردشگری جنوب کشور تبدیل شود.
معاون وزیر کشور گفت: بنابراین در وضعیت کنونی که تقویت زیرساخت های گردشگری به عنوان منبع مالی پایدار می تواند شهرداری ها را از بحران اقتصادی با موفقیت عبور دهد، ابعاد مختلف توسعه گردشگری شهری باید بیش از قبل مورد توجه شهرداران و شوراها قرار گیرد تا با تغییر نگاه، تولید درآمد در شهرداری ها نهادینه شود.
وی افزود: حمایت از گردشگری شهری و روستایی از اولویت های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است و تلاش می کنیم برخی موانع حقوقی و مشکلات پیش روی این توسعه و همچنین سرمایه گذاری در این مبحث را درهمکاری با سایر دستگاه ها رفع کنیم تا به رونق گردشگری خللی وارد نشود.
جمالی نژاد اظهار کرد: شهرداری ها و دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در همفکری با استانداری ها و ادارات استانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می بایست بطور جدی وارد عرصه برنامه ریزی های اصولی و دقیقی برای تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری شهری و روستایی شوند.
وی اضافه کرد: ایجاد مجتمع های رفاهی- اقامتی و بازارچه های محلی برای ارایه محصولات بومی و صنایع دستی، توسعه بوم گردی و کویرگردی، ایجاد پیاده راه ها و معابر ویژه برای دوچرخه سواران با هدف ایجاد درآمد پایدار و اشتغال باید مدنظر باشد.
جمالی نژاد بیان کرد: توسعه گردشگری شهری نیازمند نگاه های جدید مدیریتی، رویکرد انسان محور در پروژه های شهری، برنامه ریزی برای اطلاع رسانی همه جانبه و کارآمد و حضور موثر در فضای مجازی، تقویت و ایجاد زیرساخت های گردشگری شهری با بهره گیری از مشارکت ها و منابع مردمی و صاحبان ایده های خلاقانه و استارت آپ ها و حضور جوانان شهرها در این حوزه است.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین در بازدید از پروژه های عمران شهری شهرداری های اردکان، هماشهر و بیضا بر ضرورت تکمیل طرح های نیمه تمام و عدم آغاز طرح های جدید، توجه به جذب سرمایه گذار، تقویت رویکرد انسان محور در پروژه ها و برنامه ریزی برای تقویت و ایجاد زیرساخت های گردشگری شهری تاکید کرد.
سپیدان به مرکزیت اردکان در حدود 90 کیلومتری شمال غربی شیراز است.
9873 / 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عمراني شهرداري فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند تا شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آن‌ها ایجاد کند گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم، سوال من این است که چه میزان در حوزه فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟

تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند بسیار کم هستند، جشن‌هایی که به مناسبت‌ها در تهران برگزار می‌شوند تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند؛ و باید برای کار‌های فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و ماموریت شهرداری و برنامه‌های مصوب شورا که نیاز شهر هستند چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شهر را دوست دارند، اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در بزنامه‌های شهرداری خیلی پر رنگ شود.

تشکری هاشمی افزود: متاسفانه در شهر ما آموزش‌های شهروندی به درستی انجام نشده است، در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به مترو بی انضباطی‌هایی وجود دارند که تمام این‌ها حاکی از نبود آموزش‌های لازم شهروندی است.

دیگر خبرها

  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است