Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب جنبش ملی افغانستان اعلام کرد که برای رسیدن به توافق صلح در افغانستان لازم است تا در داخل نظام این کشور بین نیروهای سیاسی و حکومت این کشور فضای اعتماد ایجاد شود. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان که به دلیل تنش‌های سیاسی با اشرف غنی در ترکیه بسر می‌برد بار دیگر به لزوم اعتماد سازی در این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با «زلمی‌خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان تصریح کرد که در روند صلح این کشور اعتماد سازی در داخل نظام یک ضرورت اساسی است.

رهبر حزب جنبش ملی افغانستان با صدور بیانیه تاکید کرد که برای رسیدن به یک صلح پایدار در افغانستان باید یک اجماع ملی بین نیروهای سیاسی، مردم و حکومت این کشور شکل گیرد.

ژنرال دوستم تصریح کرد، این اجماع می‌تواند از طریق تفاهم بین حکومت، احزاب سیاسی، اقوام افغانستان و اقشار مختلف جامعه از جمله زنان و جوانان شکل گیرد.

وی در دیدار با نماینده ویژه آمریکا درباره برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح صحبت کرده و بر لزوم حفظ دستاوردهای 18 ساله در افغانستان در توافق صلح با طالبان نیز تاکید کرده است.

این در حالی است که ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به دلیل اختلافات سیاسی با اشرف غنی در سالهای اخیر در دفتر کارش حاضر نشده است.

«لویه جرگه» خطوط قرمز مذاکرات صلح با طالبان را برای دولت افغانستان تعیین خواهد کردتاکید احزاب سیاسی به تغییر تیم مذاکره کننده صلح دولت افغانستان با طالباناظهارات «خلیلزاد» درباره لغو دیدار طالبان در اسلام‌آباد و تغییر تیم مذاکره کننده دولت افغانستان

قرار است تا پایان سالجاری شورای عالی صلح افغانستان لویه جرگه مشورتی فراگیری را با حضور نمایندگان احزاب، بزرگان اقوام، مقامات افغان و اقشار مختلف جامعه افغانستان برگزار کند.

پیش از این نماینده ویژه آمریکا از دولت افغانستان خواسته بود تا برای مذاکره با طالبان تیم مذاکره کننده مشترکی را با احزاب سیاسی این کشور تشکیل دهد.

ژنرال دوستم نیز به عنوان رهبر حزب جنبش ملی و از چهره‌های اثر گذار باید لویه جرگه حضور یافته و از تیم مذاکره کننده دولت در گفت‌وگو با طالبان حمایت کند.

گفته می‌شود که احتمالا دیدار نماینده ویژه آمریکا با ژنرال دوستم نیز در همین راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فعالان سیاسی و فرهنگی مهاجرین از عملیات وعده صادق + فیلم

پس از گذشت دو روز از پاسخ موشکی سپاه پاسداران ایران واکنش ها در میان مهاجران همچنان ادامه دارد.

شخصیت های مختلف فرهنگی مذهبی و سیاسی از این پاسخ حمایت کردند.

فعالان سیاسی و فرهنگی افغانستانی‌ مقیم ایران از این اقدام جمهوری اسلامی ایران ابراز خوشنودی کرده و افزودند اسرائیل دشمن درجه ۱ جهان اسلام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • ادعای مربی ایرانی افغانستان: در آسیا قدرتنمایی می‌کنیم
  • پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند
  • حمایت فعالان سیاسی و فرهنگی مهاجرین از عملیات وعده صادق + فیلم