Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@16:25:16 GMT

سالن های خصوصی بانی آشتی مخاطبان با تئاتر

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۳۴۷۷

سالن های خصوصی بانی آشتی مخاطبان با تئاتر

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛   در بخش اول این برنامه امینی با موضوع «تئاتر معلولین» میزبان میرکمال میرنصیری، نویسنده ، پژوهشگر و فعال حوزه روانشناسی و کارگردان نمایش رستم و سهراب و سلیمان خزایی، بازیگر نقش رستم این نمایش بود. 

میرنصیری ضمن تشکر از آسایشگاه کهریزک در مورد ساخت این نمایش با معلولین گفت: فاصله ما با این عزیزان یک حادثه است و هیچکدام از ما دوست نداریم به واسطه ی یک حادثه دنیا ما را هل بدهد و بگوید دیگر کاری با تو ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه با کمک خداوند و تلاش بچه ها حاصل شد، برگشتن به حداکثر توان بچه ها به واسطه تئاتر بود.  

وی علت انتخاب نمایش رستم و سهراب را کارکرد درمانی آن و تغییر نگاه جامعه به اینکه زمان اینکه رستم سالم باشد گذشته است و رستم باید فکرش کار کند، اظهار داشت. 

خزایی گفت: بعد از حادثه ای که در 50 سالگی برای من اتفاق افتاد و منجر به فلج شدنم شد، به آسایشگاه کهریزک آمدم و از بخت بلندم با آقای میرنصیری آشنا شدم و تئاتر کار کردم و درکم بالا رفته است. الان قاری قرآنم و همه اینها را از آسایشگاه دارم. 

از تئاتر رستم و سهراب در اجرای عمومی حمایت کنید 

میرنصیری در پایان ضمن تشکر از وزیر که برای دیدن این نمایش وقت گذاشتند و آقای شهرام کرمی و آسایشگاه کهریزک گفت: بدون کمک این افراد این نمایش دیده نمی شد. امیدواریم هنگامیکه این نمایش به اجرای عمومی در می آید نیز این گروه حمایت شوند. 

امینی در بخش دوم برنامه با موضوع « بخش به علاوه فجر جشنواره» میزبان ندا هنگامی، کارگردان تئاتر و مدیر بخش به علاوه فجر بود. 

هنگامی در مورد مدیریت بخش به علاوه فجر توضیح داد: از طرف دبیرخانه از من دعوت شد که این مسئولیت را به عهده بگیرم. برای خود من هم بخش کنجکاوی برانگیزی بود زیرا 2 کار در همین سالن های خصوصی کارگردانی کرده بودم. 

بخش خصوصی، در حال آزمون و خطاست 

وی در مورد نکات منفی که در موردسالن های خصوصی گفته می شود بیان کرد: باید دید این عدم رضایت از کجا می آید. سالن خصوصی حمایت و کمک هزینه دولتی ندارد و گروه و سالن هر دو موظفند تلاش کنند تا کالای فرهنگی را که آماده کرده اند به دست مخاطب برسانند و بابتش هزینه دریافت کنند. طبیعتا به دلیل جوان بودن، این بخش در حال آزمون و خطاست.  

هنگامی در مورد بخش به علاوه فجر توضیح داد: بسیاری از سالن های خصوصی املاک اجاره ای هستند و احتمال خارج شدن آنها از گردونه هست. تا آنجا که من می دانم حدود 18 سالن فعال در تهران در حال فعالیت در حوه تئاتر هستند. از این تعداد 10 سالن در بخش به علاوه فجر امسال شرکت داشته اند. این سالن ها صنف دارند، بعد از صحبت با صنف فراخوانی دادیم و این 10 سالن اعلام آمادگی کردند. 

مدیران سالن های خصوصی باید به سالنشان هویت بدهند 

هنگامی در مورد مشکلات سالن های خصوصی بیان کرد: ریشه یابی این مشکلات در مرکز هنرهای نمایشی و جشنواره فجر نباید اتفاق بیافتد. ما حرف از تئاتر خصوصی و سالن های خصوصی میزنیم بدون اینکه زیر ساختی برای آن طراحی شده باشد و بدون شناخت مخاطب این کالا. به نظر من یک حلقه مفقوده در این میان وجود دارد. مدیران سالن های خصوصی باید به سالنشان هویت بدهند. من به عنوان مخاطب باید بدانم اگر می خواهم کار طنز یا کودک ببینم به کدام سالن باید بروم. متاسفانه به دلیل مسائل مالی دوستان دچار یک بی برنامگی هستند. آن حلقه مفقوده یک رابط تجاری یا اقتصادی مثل تهیه کننده است. 

کارهای این تماشاخانه ها چطور انتخاب شده است؟ 

هنگامی پاسخ داد: تمام مدیران این سالن ها تحصیلات مرتبط دارند و فرهنگی هستند بنابراین این به  عهده خود مدیران سالن هاست که برنامه پیشنهادی خود را به دبیرخانه ارائه دهند. امسال قرار است از سوی دبیرخانه از 3 طرح برتر و 3 سالن برتر که در طول سال فعالیت های هویت داری دارند 3 تقدیر انجام می شود. 

هنگامی با تاکید بر لزوم وجود این بخش در جشنواره بیان کرد: مگر می شود منکر این جریان خصوصی تئاتر شد؟ همین سالن ها مخاطبان را با تئاتر آشتی داده اند. 

«شب تئاتر» از مجموعه شب‌های هنر به مناسبت سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، به تهیه کنندگی امیر قمیشی و سردبیری امین اشرفی و با اجرای رحمت امینی تا شنبه (۴ اسفند) هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر نمایش شب تئاتر سالنهای تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایش، «آن‌ها دروغ می‌گویند» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی که از نیمه اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود، روایت زن و مردی جوان است که به طور اتفاقی در پارک با هم آشنا شده‌اند. آن‌ها نقشه گروگانگیری و سرقت مسلحانه می‌کشند، اما به مرور برنامه‌ها به هم می‌ریزد و مسیرشان تغییر می‌کند.

حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده دارد.

سهیل مستجابیان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازد و اسامی سایر بازیگران نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

بهزاد عبدی آهنگسازی و بهنام معیریان طراحی گریم این پروژه را بر عهده دارند و مریم نراقی مجری طرح این نمایش است.

سهراب حسینی پیش از این نمایش‌های «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، «زیبایی گاهی زن است» و «خونین‌زار» را روی صحنه برده است.

نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ۱۶ اردیبهشت‌ هر شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

کد خبر 6063454 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • آموزش آموزه‌های قرآن با هم سفره در رادیو نمایش
  • آموزش آموزه‌های قرآن با «هم سفره» در رادیو نمایش
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • آموزش آموزه های قرآن با «هم سفره» رادیو نمایش
  • بازگشت بهرام افشاری به صحنه تئاتر
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • نمایشِ بهرام افشاری قبل از آغاز، ۲ میلیاردی شد!