Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که ایران در مسائل فنی مرتبط با صنعت هسته‌ای با هیچ مشکلی مواجه نیست گفت: در صورت نیاز، ایران قادر است در سطحی بالاتر از قبل از امضای برجام فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با حضور در برنامه "سناریوها" شبکه الجزیره گفت: ایران هیچ مشکلی در مسائل فنی برنامه‌های هسته‌ای خود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اگر نیاز باشد و روزی برنامه‌های هسته‌ای خود را از سر بگیریم در سطحی بسیار بالاتر از آنچه که پیش از امضای توافق برجام انجام می‌دادیم، برنامه‌های هسته‌ای خود را پی خواهیم گرفت.

وی گفت: توانمندی‌های هسته‌ای ایران تعطیل نشده است و پتانسیل‌های ما در این زمینه کاملاً حفظ شده است. ایران می‌تواند غنی سازی اورانیوم را بسیار بهتر از قبل در دستور کار قرار دهد.

علی اکبر صالحی با اشاره به نشست اخیر ورشو نیز گفت که این نشست هیچ اهمیتی برای جمهوری اسلامی ایران ندارد و هیچ دستاوردی نیز نداشت. عدم حضور وزرای خارجه یا مسئولان ارشد کشورهای اروپایی نشان دهنده شکست این کنفرانس پیش از برگزاری آن بود. ایران سیاست‌های خود را براساس شرایط جاری در منطقه بنا می‌کند نه بر پایه کنفرانس‌های شکست خورده.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان با تأیید برخی سختی‌ها که این تحریم‌ها برای مردم کشورمان داشته، بعید دانست که تحریم‌های آمریکا و مشکلات اقتصادی باعث ایجاد یک آشوب گسترده یا شورش مردمی بشود.

علی اکبر صالحی درباره ازسرگیری فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان نیز به الجزیره گفت: یک هیئت تخصصی تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای ایران را برعهده دارد و اگر این هیئت به خروج از توافق هسته‌ای رأی دهد، سازمان انرژی اتمی ایران آماده است که در هر زمانی فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

او در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های موشکی کشورمان و احتمال جنگ با اسرائیل نیز تاکید کرد که برنامه موشکی و موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران غیرقابل مذاکره است. علی اکبر صالحی درباره تهدیدات اسرائیل گفت: اسرائیل هیچ وزنی در منطقه ندارد و چنین تهدیدی از سوی رژیم صهیونیستی مضحک است.

او در عین حال از آمادگی کشورمان برای مذاکره با عربستان سعودی جهت حل اختلافات میان دو کشور خبر داد و گفت: ایران دستش را برای مذاکره به سوی عربستان دراز کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزيره برنامه موشکی ایران برنامه هسته ای ایران علی اکبر صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، روز یکشنبه (۲ مرداد ماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارت خانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

دیگر خبرها

  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • یحیی گل‌محمدی سکوتش را شکست؛ مشکلی برای کار ندارم و آماده خدمت به جوانان کشورم هستم!
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد