Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس سازمان ثبت احوال لیبی تأیید کرد، به خانواده «معمر قذافی» از جمله پسر وی «سیف الاسلام» شماره شناسایی ملی اختصاص داده شده است.

«محمد بالتمر» رئیس سازمان ثبت‌احوال لیبی تأیید کرد، به خانواده «معمر قذافی» رهبر پیشین لیبی از جمله پسر وی «سیف الاسلام» شماره ملی اختصاص داده شده است.

بر اساس گزارش شبکه  «لیبیا 24»، بالتمر در ادامه گفت، سازمان ثبت‌ احوال تحت هیچ فشار یا تهدیدات امنیتی قرار نگرفته به این دلیل که در تمام این دوره سخت لیبی، بی طرف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رأی‌الیوم» در این خصوص نوشت، کارشناسان معتقدند با این اقدام، یکی از بارزترین موانع برای نامزدی سیف‌الاسلام قذافی در انتخابات آینده لیبی برداشته شده است.

سیف‌الاسلام همزمان با اتفاقات موسوم به «بهار عربی» زندانی و در ژوئیه 2015 حکم اعدام برای وی صادر شد اما در سال 2017 آزاد شد.

حدود یک ماه پیش برخی رسانه‌ها اعلام کردند لیبی برای همسر قذافی و فرزندان وی شماره شناسایی ملی صادر کرده و به این ترتیب آنها می‌توانند اسناد هویتی خود را بازیابی نمایند و در فعالیت‌های سیاسی و عمومی شرکت کنند.   

لیبی از زمان سقوط دولت معمر قذافی در سال 2011 متشنج است و اختلافات زیادی بین سازمان‌های دولتی این کشور دیده می‌شود. با گذشت هشت سال از پیروزی انقلاب لیبی، این کشور همچنان شاهد جنگ بر سر منافع و نفوذ گروه‌های مسلح است که با سوء استفاده از ضعف دولت، نهادهای اقتصادی آن را تحت سیطره خود درآورده‌اند.

این درگیری‌ها با عناوین مختلف اعم از مبارزه با تروریسم و نابودی مهاجرت غیرقانونی، ریشه‌کنی گروه‌های چادی و سودانی و پاکسازی جنوب لیبی صورت می‌گیرد و تلاش‌های سازمان ملل برای آرام کردن اوضاع نیز چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آل پاچینو در یک فیلم ترسناک

به گزارش تابناک به نقل از مهر، آل پاچینو و دن استیونز در فیلمی ترسناک با عنوان «آیین» در نقش کشیش‌های مشکل‌دار بازی می‌کنند.
 

فیلمنامه «آیین» توسط دیوید میدل و انریکو ناتال نوشته شده و اندرو استیونز، میچل ولش و ناتال تهیه کننده آن هستند. اشلی گرین و ابیگیل کوون دیگر بازیگران فیلم را تشکیل داده‌اند.

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی و درباره ۲ کشیش است؛ یکی از آن‌ها (استیونز) ایمان خود را زیر سوال برده و دیگری (پاچینو) در حال حسابرسی با گذشته پر دردسر خود است. آن‌ها باید فارغ از تفاوت‌هایشان یک زن جوان تسخیر شده را در مجموعه‌ای از حوادث خطرناک نجات دهند. جن‌گیری این فیلم تصویری واقعی از، اما اشمیت را ارایه می‌کند. پرونده این زن آمریکایی مستندترین جن‌گیری در تاریخ آمریکاست.

فیلمبرداری این فیلم ژانویه امسال در می‌سی‌سی‌پی انجام شده و «XYZ فیلمز» حقوق جهانی این فیلم را به دست آورده و قصد دارد آن را سال ۲۰۲۵ اکران کند و برای توزیع بین‌المللی آن در بازار کن برنامه ریزی کرده است.

پاچینو پروژه‌های متعددی در دست دارد که «مودی» فیلم زندگینامه‌ای به کارگردانی جانی دپ درباره زندگی هنرمند ایتالیایی آمادئو مودیلیانی از جمله آن‌هاست. استیونز هم بازیگر ۲ فیلم «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» و «ابیگیل» است که در حال اکران هستند.

آخرین فیلم میدل، «کشتن کِنِت چمبرلین» در سال ۲۰۱۹ در سینما‌ها اکران و با تحسین منتقدان مواجه شد و نامزدی چندین جایزه از جمله ایندیپندنت اسپرایت و گاتهام را به دست آورد. ناتال شریک میدل و او هم از تیم سازنده همین فیلم است و تهیه‌کنندگی، تدوین و بازی در آن را برعهده داشت. همکاری‌های میدل و ناتال بیش از ۱۲ جایزه جشنواره‌های مختلف سینمایی، ۳ نامزدی جایزه اسپرایت و یک نامزدی جایزه گاتهام دریافت کرده است.

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • آل پاچینو در یک فیلم ترسناک
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند