Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-19@05:22:17 GMT

آیا مدارک تحصیلی برخی وزرا شبهه دارد؟

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۳۵۴۸

معاون نظارت مجلس و عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس به شبهات اخیر درباره مدرک تحصیلی تعدادی از وزرا پاسخ دادند.

 نمایندگان در تاریخ ۵ آبان ماه به وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند اما طی چند روز گذشته نامه‌ای درباره مدارک تحصیلی این وزرا در فضای مجازی منتشر شد و خاطره علی کردان وزیر کشور در دولت نهم را در افکار عمومی یادآوری کرد که چند ماه بعد از دریافت رای اعتماد به دلیل تقلبی بودن مدرک تحصیلی‌اش، در مجلس استیضاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نامه هم که از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم خطاب به معاون نظارت مجلس درباره مدارک تحصیلی این چهار وزیر بود که در آن مدرک تحصیلی شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رحمانی وزیر صنعت دارای ابهام ذکر شده بود که برای بررسی و اطلاع از صحت و سقم این موضوع با یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و معاون نظارت مجلس به گفت‌وگو نشستیم.

قضاوت نمایندگان براساس تخصص وزرا

قاسم احمدی‌لاشکی عضو هیئت رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامه منتشر شده درباره بررسی مدارک تحصیلی چهار وزیر اقتصاد، تعاون، راه و صمت از سوی معاونت نظارت مجلس گفت: در قانون مطلبی درباره آنکه وزیر پیشنهادی دولت چه مدرک تحصیلی داشته باشد، ذکر نشده است.

وی ادامه داد: برای نمایندگان داشتن تخصص یک وزیر پیشنهادی برای تصدی آن پست مهم است و آنها قضاوت‌های خود را براساس مدارک تحصیلی‌شان انجام می‌دهند.

احمدی‌لاشکی اظهار کرد: ما پیش از این در دور هشتم مجلس یک تجربه تلخ درباره یکی از وزرا داشته‌ایم، مرحوم کردان وزیر دولت نهم ۲ ماه بعد از دریافت رای اعتماد خود از پارلمان به دلیل داشتن مشکل در مدرک تحصیلی‌اش، استیضاح شد. مسلما وکلای ملت می‌خواهند حقایق را از وزرا بشنوند.

مدارکی که پیش از تایید رسانه‌ای شد

برای پیگیری این موضوع به سراغ غلامرضا اسداللهی معاون نظارت مجلس رفتیم. وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح این نامه بیان کرد: براساس مصوبه هیئت رئیس مجلس در زمان معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس باید مدارک تحصیلی و دیگر مدارک مورد نیاز آنها استعلام شود، لذا به وزارتخانه‌های مورد نظر نامه‌هایی را ارسال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در این نامه‌ای هم که اکنون در فضای مجازی درباره مدارک تحصیلی چهار وزیر پیشنهادی منتشر شده، بحث مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد آقای شریعتمداری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ما برای استعلام مدرک تحصیلی شریعتمداری با معاون پارلمانی وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس گرفتیم تا مدارک تحصیلی وی را برای ما ارسال کنند.

معاون نظارت مجلس افزود: نامه‌ای هم در روز چهارشنبه به وزارت علوم ارسال کردیم که پاسخ آن تا روز شنبه که در حقیقت جلسه رای اعتماد به وزرا بود برای ما ارسال نشد و این وزارتخانه اعلام کرد که هنوز مدارک تحصیلی شریعتمداری برای آنها ارسال نشده تا بتوانند ارزیابی کنند.

اسداللهی تاکید کرد: بعد از آن معاونت پارلمانی وزارت رفاه به اعلام کرد که مدرک تحصیلی شریعتمداری فوق لیسانس مدیریت بازرگانی است و بعد از بررسی‌ها و ارزیابی صحت آن تایید شد، لذا نامه منتشر شده در سایت‌ها و فضای مجازی در پاسخ به استعلام معاون نظارت مجلس در زمانی بود که هنوز مدارک تحصیلی برای وزارت علوم ارسال نشده بود.

وی با بیان اینکه درباره بقیه وزرا هم که نام آنها در این نامه ذکر شده به همین طریق استعلام انجام شده است، ادامه داد: درباره مدرک دکتری وزیر صنعت هم ابهاماتی آورده شده بود، رحمانی در دوره‌های دانشگاه صنایع و معادن وابسته به وزارت صنعت و معدن که با موافقت وزارت علوم برگزار می‌شود، شرکت کرده بود که آن هم مورد تایید قرار گرفت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را به دولت ارسال کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را طی نامه ای به رئیس جمهور ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف طی نامه‌ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را ارسال کرد.

این قانون پس از تأیید در شورای نگهبان به مجلس ابلاغ شده و رئیس مجلس نیز آن را به دولت ارسال کرده است.

بر اساس اصلاحات بند «ب» ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس مصوب ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱، قرار شد از امسال لوایح بودجه در دو بخش شامل کلیات و جزئیات (جداول) از سوی دولت به مجلس ارسال شود که به دلیل تقارن با انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند امسال، امکان بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در مجلس شورای اسلامی فراهم نشد.

بخش دوم این لایحه در نخستین جلسات مجلس در سال آینده بررسی خواهد شد.

کد خبر 737161

دیگر خبرها

  • مجلس بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را به دولت ارسال کرد
  • رئیس مجلس بخش اول قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آمادگی ایران برای افزایش اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ونزوئلا
  • آلمان، مقصدی برای مهاجرت: چگونه می‌توانید به آلمان برای کار یا تحصیل سفر کنید؟
  • ثبت‌نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز شروع شد
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛ جزییات طرح «خاتم» ویژه دانش‌آموزان در نوروز
  • شمسی پور: راه اندازی سامانه جاذبه‌های تحصیلی/ آیین نامه تدوین کتب درسی امروز ابلاغ شد
  • ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز
  • آغاز ثبت نام کارشناسی بدون آزمون پیام نور از امروز
  • معاون وزیر نفت در امور حقوقی و مجلس منصوب شد