Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@06:32:08 GMT

رئیس قوه قضائیه درگذشت آیت‌الله مؤمن را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۳۵۵۳

رئیس قوه قضائیه درگذشت آیت‌الله مؤمن را تسلیت گفت

آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی رحلت آیت الله محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، آیت الله آملی لاریجانی با صدور پیامی رحلت آیت الله محمد مومن عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثَلمة لایسدّها شیء إلی یوم القیامة

خبر ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد مومن موجب تاسف و تالم فراوان اینجانب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فقیه عرصه جهاد و اجتهاد چه در دوران ستمشاهی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره یار و یاور حضرت امام راحل (ره) بودند و پس از ایشان نیز همواره در تبعیت از رهبر معظم انقلاب در سنگرهای مختلف از جمله شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، منشاء خدمات موثر و شایانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولیعصر (عج)،مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)،حوزه های علمیه و بیت معظم ایشان تسلیت می گویم و از درگاه حضرت حق ضمن آرزوی علو درجات؛ رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید مسئلت دارم.

آملی لاریجانی-رئیس قوه قضاییه

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب آملی لاریجانی ایت الله مومن پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر نامگذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب از ۱۳۷۸ تا امروز

حضرت آیت الله خامنه‌ای هرساله به انتخاب شعاری برای آن سال می‌پردازند که اقدامی در راستای جهت دهی و هدایت سیاست‌های کلی کشور در آن سال محسوب می‌شود. این نامگذاری‌ها به طور رسمی از فروردین سال ۱۳۷۸ آغاز شد و تا امروز به فراخور شرایط زمانی و با توجه به اقتضائات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آغاز هر سال زمان مناسبی است تا با نگاه به گذشته به ارزیابی عملکرد یک ساله بپردازیم و علاوه بر آن فرصتی تازه است تا با هدف گذاری در سال جدید، به صورت منسجم‌تری برای اقدامات سال آینده برنامه‌ریزی کنیم. حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر گرانقدر ایران اسلامی نیز هرساله با بهره‌گیری از این ظرفیت به انتخاب شعاری برای آن سال می‌پردازند که اقدامی در راستای جهت دهی و هدایت سیاست‌های کلی کشور در آن سال محسوب می‌شود. این نامگذاری‌ها به طور رسمی از فروردین سال ۱۳۷۸ آغاز شد و تا امروز به فراخور شرایط زمانی و با توجه به اقتضائات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی انجام گرفته است.

رهبر معظم انقلاب با توجه به اشراف کلی بر شرایط ایران و جهان و همچنین اطلاع از نقاط قوت و ضعف کشور در زمینه‌های مختلف با انتخاب یک شعار محوری برای هرسال، توجه مردم و مسئولان را به مهمترین اولویت کشور در آن سال جلب می‌کنند تا با عزم عمومی مسیر حرکت کلی جامعه برای دستیابی به هدفی خاص تنظیم شود.

مقام معظم رهبری، در تاریخ اول فروردین ۱۳۹۷ در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، درباره اهداف طرح شعار سال، فرمودند: بعضی‌ها می‌گویند «شما شعار سال معیّن می‌کنید، فایده‌ای ندارد؛ عمل که نمی‌کنند، چرا بیخودی شعار سال معیّن می‌کنید؟»؛ بنده قبول ندارم این حرف را. شعار سال با دو منظور مطرح می‌شود: یکی جهت دادن به سیاست‌های اجرایی و عملکرد مسئولین دولتی و مسئولین حکومتی است، یکی توجه افکار عمومی است؛ یعنی افکار عمومی توجّه پیدا کنند به اینکه چه مسئله‌ای امروز برای کشور مهم است؛ امروز برای کشور مسئله‌ی کالای ایرانی یک مسئله‌ی مهمّی است. دولتی‌ها هم البتّه ممکن است در سال‌های مختلف، بعضی‌هایشان این شعارهایی را که ما هر سال معیّن می‌کنیم قبول نداشته باشند، امّا آنهایی که قبول دارند تلاش می‌کنند، عمل می‌کنند، به قدر توان خودشان کار می‌کنند؛ البتّه اگر کار، بهتر و جامع‌تر انجام بگیرد، نتایج بیشتری به دست می‌آید. بنابراین، این‌جور نیست که این شعارها بی‌فایده باشد؛ نخیر، شعارها اتّفاقاً بافایده است.

نگاهی به نامگذاری سال‌های مختلف توسط ایشان از ابتدا تاکنون نشان می‌دهد که از سال‌های ۷۸ تا ۸۷ شعارها عموماً رنگ و بوی فرهنگی و یا سیاسی داشت، اما از سال ۱۳۸۹ و با آغاز دهه نود شمسی، با توجه به تحولات رخ داده در عرصه اقتصادی و فزونی یافتن اقدامات خصمانه غربی‌ها در تحریم کشور، مضمون شعارها اقتصادی شد و از سال ۱۳۹۶ این نامگذاری‌ها عمدتاً با تمرکز بر یک شاخصه اقتصادی خاص مانند اشتغال، تولید و حمایت از کالای ایرانی انجام شدند.

در ادامه به بررسی نامگذاری‌های صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری در ۲۴ سال اخیر می‌پردازیم:

سال ۱۳۷۸: با توجه به تقارن صدمین سالگرد ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با طلیعه بهار، سال «امام خمینی (ره)» نام گرفت.

سال ۱۳۷۹: به دلیل وجود دو عید غدیر طی یک سال شمسی، نام «امام علی (ع)» برای سال انتخاب شد.

سال ۱۳۸۰: با توجه به اقدامات خصمانه و توسعه‌طلبانه جهان استکبار به سرکردگی آمریکا در منطقه غرب آسیا و همچنین ضرورت توجه مسئولان به امر اشتغال‌زایی و کارآفرینی در کشور، مقام معظم رهبری این سال را سال «اقتدار ملی و اشتغال‌آفرینی» نامیدند.

سال ۱۳۸۱: با توجه به تقارن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان با آغاز سال شمسی، این سال به عنوان سال «عزت و افتخار حسینی» نام‌گذاری شد.

سال ۱۳۸۲: به عنوان سال «نهضت خدمت‌گذاری» نام‌گذاری شد.

سال ۱۳۸۳: با توجه به اینکه سال آخر مسئولیت دولت هشتم محسوب می‌شد و ضرورت داشت دستگاه‌های دولتی گزارشی از عملکرد خود را تقدیم مردم کنند، مقام معظم رهبری این سال را سال «پاسخگویی» نامیدند.

سال ۱۳۸۴: سال «همبستگی ملی و مشارکت عمومی» نام نهاده شد که این نامگذاری مبتنی بر در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نهم و همچنین افزایش حجم تبلیغات منفی غربی‌ها پیرامون برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان و ضرورت اجتناب فعالان و کنشگران سیاسی و رسانه‌ای داخلی از مناقشات حزبی و جناحی بود.

سال ۱۳۸۵: با توجه به توهین برخی نشریات غربی به ساحت مقدس نبی‌اکرم (ص) و غلیان احساسات دینی مسلمانان سراسر جهان و انزجار آن‌ها از هتک حرمت‌کنندگان به ساحت مقدس نبوی، سال «پیامبر اعظم (ص)» نام نهاده شد.

سال ۱۳۸۶: با توجه به تلاش همه‌جانبه و مذبوحانه دنیای استکبار برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلام و ملت ایران، سال «اتحاد ملی، انسجام اسلامی» نامگذاری شد.

سال ۱۳۸۷: سال «نوآوری و شکوفایی» نام نهاده شد.

سال ۱۳۸۸: با توجه به سرانه بالای مصرف انرژی در کشور، سال «اصلاح الگوی مصرف» نام گذاری شد.

سال ۱۳۸۹: در شرایطی آغاز شد که کشور یک سال بحرانی را بواسطه فتنه‌گری‌ها و زیاده‌خواهی‌های برخی مردودین سیاسی سپری کرده بود و به نوعی اهداف کلان توسعه‌ای کشور مغفول مانده بود؛ از این رو مقام معظم رهبری این سال را سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامیدند.

سال ۱۳۹۰: با توجه به تحولات رخ داده در عرصه اقتصادی و فزونی یافتن اقدامات خصمانه غربی‌ها در تحریم کشور، این سال «جهاد اقتصادی» نام گرفت.

سال ۱۳۹۱: سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام گرفت که علت این نامگذاری، تحریم‌های اِعمال شده لجام‌گسیخته از جانب غرب و همچنین برخی سو مدیریت‌ها از جانب مسئولان در عرصه اقتصادی بود.

سال ۱۳۹۲: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و همچنین ضرورت عزم راسخ مسئولان برای عبور از معضلات اقتصادی، سال «حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» نام نهاده شد.

سال ۱۳۹۳: همچون سه سال گذشته، مقوله اقتصاد در نامگذاری سالیانه جای داشت؛ البته در این سال مقوله فرهنگ نیز مورد توجه قرار گرفت و مقام معظم رهبری این سال را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیدند.

سال ۱۳۹۴: نیز سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام نهاده شد.

سال ۱۳۹۵: از سوی رهبر فرزانه انقلاب سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام نهاده شد؛ بیست و نهم بهمن سال ۹۲، مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» را ابلاغ کردند. این سیاست‌ها که داری ۲۴ بند است بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، از سوی معظم‌له تعیین و ابلاغ شد.

سال ۱۳۹۶: سال «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال» نام‌گذاری شد. رهبر انقلاب در نام‌گذاری این سال نیز همچون سال پیش از آن، با توجه به نیاز کشور به اقتصاد مولد و درون‌زا و دندان تیز کردن‌های دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی، شعار سال را با محوریت اقتصاد مقاومتی تعیین فرمودند.

سال ۱۳۹۷: از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری شد. این نام‌گذاری نشان از اولویت اهمیت به کار و سرمایه و فعالیت اقتصادی و ذهن و ابتکار ایرانی بود.

سال ۱۳۹۸: از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «رونق تولید» نام گرفت؛ این عنوان با توجه به اینکه اولویت و مسئله فوری و جدی کشور، مسئله اقتصاد است و کلید حل همه مشکلات اقتصادی، «توسعه تولید ملی» می‌باشد، صورت گرفت.

سال ۱۳۹۹: «جهش تولید» به عنوان شعار اصلی این سال انتخاب شد تا مقوله تولید برای سومین بار مورد تاکید قرار بگیرد.

سال ۱۴۰۰: رهبر انقلاب این سال را به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند زیرا به اعتقاد ایشان کشور همچنان نیازمند اقدامات جدی تری در زمینه حمایت از تولید بود.

سال ۱۴۰۱: این سال به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شد تا مسئولان کشور در کنار توجه به تولید، به حمایت از دانش بنیان‌ها که خود سبب افزایش تولید و اشتغال‌زایی می‌شود اهتمام بورزند.

سال ۱۴۰۲: سال گذشته توسط رهبر انقلاب سال «مهار تورم، رشد تولید» نام گرفت، این نامگذاری از این جهت انجام گرفت که نرخ بالای تورم در سال‌های اخیر به عنوان معضل اصلی کشور و مردم و نیازمند عزم جدی مسئولین است تا در کنار توجه به افزایش تولید، سبب بهبود اوضاع اقتصادی کشور شود.

به طور کلی در ۲۴ سال اخیر مقوله اقتصاد با ۱۵ مرتبه تکرار مستقیم و غیرمستقیم، پررنگ‌ترین موضوع در نامگذاری های سالیانه جهت تعیین سیاست‌های کلی کشور محسوب می‌شود که در این میان بر افزایش «تولید» بیش از هر مقوله اقتصادی دیگری تاکید شده است. تاکید مکرر حضرت آیت الله خامنه‌ای بر این مسئله در طول سال‌های مختلف علاوه بر اینکه موید اهمیت این فاکتور در پیشرفت اقتصادی کشور است، نشان می‌دهد تلاش‌های مسئولان امر برای زمینه سازی و انجام اقدامات لازم برای افزایش تولید، کافی نبوده است و همچنان نیازمند تلاش‌های جدی تری در این زمینه هستیم تا شاهد حرکت کشور در مسیر شکوفایی و افزایش قدرت اقتصادی مردم کشورمان باشیم.

کد خبر 737173

دیگر خبرها

  • مروری بر نامگذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب از ۱۳۷۸ تا امروز
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درگذشت مادر شهیدان «عاملی» را تسلیت گفت
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • استفتاء از رهبری درباره خواندن نماز مغرب قبل از افطار کردن
  • آیت الله ری شهری در همه عرصه های خدمت، حضوری مؤثر داشت
  • مدیران به دنبال رفع مشکلات مردم باشند
  • ویژگی‌های آیت‌الله ری‌شهری از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی
  • پیام تسلیت آیت الله علما در پی در گذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی حجتی
  • پیام تسلیت استاندار کرمانشاه در پی درگذشت آیت الله محمدعلی حجتی
  • کمک دو میلیارد تومانی رهبر معظم انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند