Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:19:18 GMT

رشد سهام آسیایی/سهام چین جهش کرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۳۵۸۷

رشد سهام آسیایی/سهام چین جهش کرد

 به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، با وجود نگرانی از شرایط اقتصادی جهان، اما به دلیل تاثیر مثبت پیشرفت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، سهام آسیایی رشد کردند.

 دلار استرالیا پس از سقوط شدید دیشب خود، امروز بهبود یافت.  

بازارهای چین که در معاملات صبح امروز افت کرده بودند، در معاملات عصر (به وقت محلی چین) با رشد قابل‌توجهی روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، کامپوزیت شانگهای ۱.۹۱ درصد جهش کرد و کامپوزیت شن‌زن با رشد ۲.۲۸ درصدی، به کار امروز خود پایان داد.

 شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ در آخرین ساعت معاملاتی خود، بیش از ۰.۳ درصد بالاتر از سطح بسته شده دیروز بود.

 کوسپی کره‌جنوبی با کمک رشد ۰.۴۳ درصدی سنگین‌وزن این شاخص، سبب شد که سامسونگ الکترونیکس، با ۰.۰۸ درصد رشد بسته شود.

 شاخص ای‌اس‌اکس۲۰۰ استرالیا با رشد همه زیرشاخص‌ها، ۰.۴۶ درصد به ارزش خود افزود.

 ام شاخص نیکی ژاپن بر خلاف روند بازارهای منطقه، با سقوط ۰.۹۵ درصدی مواجه شد و سهام فروشگاه‌های فمیلی‌مارت این کشور، با افت ۰.۱۸ درصدی به کار خود پایان دادند.

 در معاملات دیشب وال‌استریت، شاخص داوجونز با افت ۱۰۳.۸۱ واحدی به کار خود پایان داد، در حالی که اس‌اندپی ۰.۳۵ درصد و نزدک ۰.۴ درصد، پایین آمدند.

 در خبرهای که دیشب منتشر شد آمده بود که چین و آمریکا در حال طرح‌ریزی تفاهم‌نامه‌ای برای توافق تجاری خود هستند؛ اما باید دید که آیا چین حاضر است برای رسیدن به این توافق تجاری، آن طور که آمریکا می‌خواهد، اصلاحات اساسی در اقتصاد خود ایجاد کند؟

 در بازار ارز، دلار استرالیا که به دنبال محدودیت واردات زغال‌سنگ چین از استرالیا، در معاملات دیشب تا نرخ ۰.۷۲۰ دلار سقوط کرده بود، امروز توانست تا نرخ ۰.۷۱۱۳ دلار بهبود پیدا کند.

 شاخص دلار، که ارزش پول آمریکا را در برابر ۶ ارز مهم جهان ردیابی می‌کند، پس از این که دیروز تا پایین‌تر از ۹۶.۴ واحد افت کرد، امروز توانست در ۹۶.۵۵۵ واحد تثبیت شود.

 در برابر ین ژاپن، دلار نرخ برابری خود را تا ۱۱۰.۷۲ تقویت کرد.

کد خبر 4549083

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام بورس دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ارزش شِکِل از بیم پاسخ ایران

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند روند کاهش ارزش پول این رژیم در برابر دلار از بیم پاسخ ایران ادامه دارد.

به گزارش مشرق، وب سایت اسرائیلی «گلوبز»، شکل اسرائیل در بحبوحه ترس از حمله قریب الوقوع ایران به اشغالگران سقوط کرد و در معاملات اواخر دیروز بین بانک ها، شکل در برابر دلار به ۳.۷۶۲ و در برابر یورو به ۴.۰۴۴ رسید.

در همین حال بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نرخ شکل در برابر دلار را ۰.۷۳۲ درصد بیشتر از روز قبل، ۳.۷۱۴ /دلار تعیین کرد و نرخ شکل در برابر یورو را هم با ۰.۵۹۹ درصد افزایش در ۴.۰۳۲ شکل/یورو تعیین کرد.

یوسی فریمن، مدیر عامل حوزه ریسک، امور مالی و سرمایه‌گذاری در شرکت پریکو به گلوبز گفت: «نگرانی در مورد یک رویداد امنیتی مستقیم با ایران همراه با تعدیل در نقل و انتقالات ارزی توسط صادرکنندگان، به افزایش تقاضا در بازار ارز و کاهش ارزش شکل دامن زده است».

وی افزود: برآورد ما این است که اگر یک حادثه امنیتی استثنایی رخ ندهد به دلیل عرضه مداوم ارز، کاهش ارزش دلار در برابر شکل از سر گرفته شود.

این رسانه عبری زبان با اشاره به تاثیرات بین المللی بر شکل آورده است: ارزش دلار همچنین به دنبال انتشار آمار تورم در ایالات متحده همچنان به افزایش خود ادامه می‌دهد، در حالی که انتظار می‌رود داده‌های تورم در اسرائیل دوشنبه آینده منتشر شود.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه مارس ۳.۵ درصد (سالانه) افزایش یافت، در حالی که پیش‌بینی ها از افزایش ۳.۴ درصدی حکایت داشت و سپس در ماه فوریه به ۳.۲ درصد رسید و به صورت ماهانه، این شاخص ۰.۴ درصد افزایش یافت که معادل ۰.۴ درصد در ماه فوریه بهمن ماه است، در حالی که انتظارات حاکی از افزایش ۰.۳ درصدی بود.

شاخص بالای قیمت مصرف کننده در آمریکا موید تخمین‌های بازار در این باره است که نرخ بهره ایالات متحده برای چندین ماه در سطح بالای فعلی خود باقی خواهد ماند و مسیر کاهش نرخ بهره در حال دور شدن است (تصمیمات بعدی فدرال رزرو در ۱ می، ۱۲ ژوئن، سپس ۳۱ ژوئیه و ۱۸ سپتامبر گرفته می شود).

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • سقوط شاخص بورس برخی کشورها پس از حمله ایران به اسرائیل
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • بازار سهام اروپا تحت تاثیر پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قرار گرفت؟
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی
  • ریزش سنگین شاخص کل بورس +نقشه
  • سقوط ارزش شِکِل از بیم پاسخ ایران
  • ریزش شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۰۷ هزار واحد