Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: جشنواره های تجلیل از خیران مدرسه ساز برای اولین بار در هر یک از مدارس خیرساز استان برگزار می شود.

عسگر علی جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح در هر کدام از مدارسی که توسط خیران ساخته شده اند از خانواده آن خیر دعوت و از آنها در مدرسه تجلیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در صورتی که این مدارس در نقاط محروم دایر شده باشند مبالغی نیز جهت کمک به مدرسه و دانش آموزان نیازمند در همان روز جمع آوری می شود.
جوانبخت ادامه داد: نخستین برنامه از این جشنواره ها روز یکشنبه پنجم اسفندماه در دبستان دخترانه شهیده کبری وحیدی خیابان تبریز با حضور وراث خیر مرحوم ذاکرانی برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری جشنواره های منطقه ای خیرین مدرسه ساز در شهرستان و نواحی 14 گانه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: جشنواره های ناحیه یک و 2 در روز 12 اسفندماه، اسفرورین سیزدهم اسفندماه، البرز چهاردهم ، ضیاء آباد شانزدهم و آبیک بیستم اسفند ماه، الموت شرقی 21 فروردین ماه و بویین زهرا 23 فروردین ماه سال 98 برگزار خواهند شد.
جوانبخت همچنین از برگزاری بیست و یکمین جشنواره استانی تجلیل از خیران مدرسه ساز در روز پنجم اردیبهشت ماه سال 98 خبر داد و گفت: در جشنواره دوره قبل خیران 100 میلیارد ریال برای کمک به مدرسه سازی تعهد کرده بودند که 100 درصد آن محقق شد.
وی افزود: پیش بینی می شود در جشنواره بیست و یکم، با رشدی 2 برابری، خیران 200 میلیارد ریال در این امر خیر مشارکت کنند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه از هزار و 100 مدرسه احداث شده پس از انقلاب اسلامی در قزوین، نیمی از آنها توسط خیران ساخته شده است افزود: بیست و یکمین جشنواره تجلیل از خیران با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیران برگزار خواهد شد.
600 خیر در قزوین در کار مدرسه سازی مشارکت دارند و علاوه بر آن بخشی از معلمان استان نیز هرماه با اهدای بخشی از دستمزد خود در این امر نیکو مشارکت دارند.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوسازي مدارس جشنواره خيران مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد