Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، عملیات تاخت آبخاکی تکاوران نیروی دریایی ارتش در رزمایش دریایی ولایت ۹۷ در سواحل مکران با موفقیت اجرا شد.
سخنگوی رزمایش دریایی ولایت ۹۷ گفت: در نخستین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷، یگان‌های تکاوری و تفنگداران نیروی دریایی، با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق‌های تندرو، شناور‌های هجومی و ناوچه‌های راکت انداز به سمت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: این تکاوران در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین دشمن، با تسلط بر راهبرد‌های رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذ کننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن فرضی شدند و با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی، به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های مهاجم شوند.

وی گفت: انهدام واحد‌های شناور دشمن توسط شناور‌های تندروی مجهز به راکت انداز آذرخش، شهاب و رعد، عملیات مین ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی برن تفنگداران بوسیله بالگرد‌های یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات‌های رزمی در این مرحه از رزمایش بود.

سخنگوی رزمایش ولایت ۹۷ گفت: هواناو‌های یگان هوادریا نیز بخش مهمی از اجرای این مرحله از رزمایش را برعهده داشتند و به حمل و نقل سریع نیرو‌ها در مناطق مختلف عملیاتی پرداختند.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی افزود: تفنگداران دریایی آخرین لایه دفاعی برای حفاظت از سواحل و جلوگیری از نفوذ دشمن هستند و با استفاده از شناور‌های تندرو و آتش پرحجم ماموریت عملیات آبی ضد آبی خاکی در مقابل دشمن را نیز بر عهده دارند.

وی با اشاره به هماهنگی میان نیرو‌ها و صنعت دفاعی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه تولید مهمات شده که برخی هوشمند هستند و در رزمایش از آن‌ها استفاده می‌شود و تجهیزات و تسلیحات تفنگداران کاملا بومی است و با توجه به نیاز‌های عملیاتی و متناسب با تهدیدات ساخته شده اند.
مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ ولایت ۹۷، درمحدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه از امروز به مدت ۳ روز ادامه دارد.

انتهای پیام / ب

بکارگیری تسلیحات و تجهیزات بومی در عملیات تاخت آبخاکی تکاوران نیروی دریایی ارتش 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قدرت دفاعی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی