Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:20:53 GMT

رئیس قوه قضاییه: آیت الله مومن یار امام (ره) بود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۳۶۹۵

رئیس قوه قضاییه: آیت الله مومن یار امام (ره) بود

تهران- ایرنا- رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی درگذشت آیت الله «محمد مومن» عضو فقهای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، را تسلیت گفت.

به گزارش جمعه گروه سیاسی ایرنا از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در پیام تسلیت خود نوشت: خبر ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد مومن موجب تاسف و تالم فراوان اینجانب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس قوه قضاییه ادامه داد: این فقیه عرصه جهاد و اجتهاد چه در دوران ستمشاهی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره یار و یاور حضرت امام راحل (ره) بودند و پس از ایشان نیز همواره در تبعیت از رهبر معظم انقلاب در سنگر‌های مختلف از جمله شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، منشاء خدمات موثر و شایانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.
آملی لاریجانی تاکید کرد «این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت معظم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق ضمن آرزوی علو درجات، رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید مسالت دارم».
به گزارش ایرنا، آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان پس از تحمل بیماری به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی، شامگاه پنجشنبه دوم اسفند ماه دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشییع پیکر وی ساعت 10 صبح شنبه از مسجد امام حسن عسکری (ع) در شهر مقدس قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.
ریاست‌ دادگاه‌ عالی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ قضایی‌،عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ با حکم‌ حضرت امام‌ از سال‌ 1362 تاکنون و ریاست‌ مجمع‌ فقه‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) از جمله مسوولیت ها و فعالیت های سیاسی وی بود.

‌سیام**9402*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رئيس قوه قضاييه آيت الله مومن شوراي نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم

مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان با حضور مهاجران در مشهد برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم، قیام مردم افغانستان را الهام گرفته از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اواخر سال ۵۷ به رهبری علما و پیشوایی شخصیت بزرگ و زعیم حوزات علمیه یک مرد کاملا الهی، مذهبی و مکتبی یک مرجع تقلید امت اسلامی، حضرت امام خمینی رحمت الله علیه قدرت انقلاب و جرئت را به مردم افغانستان بخشید تا علیه متجاوزین برخیزند.

شایان ذکر است که این مراسم با ارائه سخنرانی، شعر، مقاله و میزگرد پرسش و پاسخ به پایان رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • حسین شریعتمداری خطاب به فضائلی: چرا حضرتعالی این تذکر [حضرت آقا ]را - برفرض واقعی بودن- علنی کرده‌اید؟!  
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم