Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@06:06:59 GMT

کمک هوش مصنوعی به اتومبیل های خود ران

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۳۷۵۶

کمک هوش مصنوعی به اتومبیل های خود ران

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه میشیگان به تازگی برای این که ماشین های خود ران بتوانند در چگونگی تشخیص و پیش بینی حرکات عابر پیاده با دقت بیشتری عمل کنند، الگوی در یک مسیر راه رفتن، تقارن بدن و قرار دادن پاهای انسان را به آنها آموزش داده اند.

فیلم های ضبط شده از طریق دورربین ها، LiDAR و GPS به محققان این اجازه را می دهد تا از طریق شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی حرکات انسانی را شبیه و بازسازی کرده و آن را به وسایل نقلیه خودران منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان با این کار یک فهرست "شبکه عصبی مکرر الهام گرفته از بیومکانیک" جنبش های انسانی ایجاد کرده اند که به وسیله آن می توانند مکان های فعلی و مکان های آینده را برای یک یا چند عابر پیاده که در حدود 50 متری وسیله نقلیه حضور دارند را پیش بینی کنند.

این کار پیشتر در مقیاس محدودی امتحان شده بود اما هم اکنون در مقیاس شهری مورد آزمایش قرار گرفته است.

در کار قبلی، منطقه دید خودرو تنها به تصاویر ساکن محدود شده بود اما در این تجربه تصاویر متحرک به منطقه دید اضافه شده اند.

در همین رابطه « رام واسودوان» ، استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه میشیگان می گوید: "این که مردم چگونه در سه بعد حرکت می کنند امر بسیار جالبی است . اگر قرار است در دنیایی تعاملی با روبات ها و وسایلی که با هوش مصنوعی کار می کنند زندگی کنیم، باید تمامی جوانب آن را نیز در نظر داشته باشیم.

اگر این وسایل نقلیه در محیط زندگی ما در حال فعالیت هستند و با دنیای واقعی تعامل دارند، ما باید مطمئن شویم که پیش بینی های ما در مورد جاده ای که عابر پیاده از آن عبور می کند، با جاده ای که وسیله نقلیه در آن در حال حرکت است، تداخلی نداشته باشد."

نتایج نشان می دهد که سیستم جدید بر ظرفیت وسیله نقلیه بدون راننده و این که ضریب خطای این سیستم ها بسیار پایین باشد تاکید می کند.

انتهای پیام/

159 / 159

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تصادف مرگبار در مسابقه اتومبیل‌رانی سریلانکا

بر اثر برخورد اتومبیل با تماشاگران در حین مسابقه اتومبیل‌رانی در شهر «دیاتالاوا» در سریلانکا ۷ نفر جان باختند و ۲۰ نفر مجروح شدند.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • فیلم| تصادف مرگبار در مسابقه اتومبیل‌رانی سریلانکا
  • فیلم/ تصادف مرگبار در مسابقه اتومبیل‌رانی سریلانکا
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت
  • مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی
  • وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل