Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:53:06 GMT

بیانیه«گام دوم» نقشه راه برای تحکیم انقلاب است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۳۷۶۷

بیانیه«گام دوم» نقشه راه برای تحکیم انقلاب است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: نقشه راه برای تحکیم نظام انقلابی پویا، توانمند و پیشتاز در راستای دستیابی به تمدن اسلامی و بهبود جدی و مؤثر ارکان نظام در بیانیه«گام دوم» ارائه شده است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه درباره بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب صادر شد، گفت: این بیانیه منشوری برای خودسازی، جامعه سازی و تبیین کننده فصل نوین حرکت انقلابی و عمل جهادی ملت بزرگ ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این منشور تحلیلی روشن از گذشته، نقشه راه برای تحکیم نظام انقلابی پویا، توانمند و پیشتاز در راستای دستیابی به تمدن اسلامی و بهبود جدی و مؤثر ارکان نظام ارائه شده است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکیدکرد: راهکارهای خلق و تثبیت اراده ملی در کانون مدیریت کشور، ارتقای بینش سیاسی به مسائل منطقه و نگاه به مسائل بین المللی، سنگین نمودن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند و ابهت آفرین در برابر قدرت های استکباری و آمریکای جهان‌خوار در این بیانیه تبیین شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهارداشت: انقلاب اسلامی یکی از حرکت های انقلابی استثنایی به ویژه در تاریخ چند سده ملت های منطقه و جهان است که در طول چهار دهه بر اصول و مبانی انقلاب ایستاده است و راه حرکت پرشتاب خویش را هموار کرده است.

وی در تشریح مبانی این حرکت و شتاب، گفت: سه عامل کلیدی راه را برای این موفقیت هموار نموده است. آرمان هایی ماندگار و باثبات است که با فطرت روح، جان، عقل هماهنگ باشد؛ اندیشه و تفکری با طراوت و نشاط، قلب و روح انسان را فتح می کند که با مبانی عقلانی و با فطرت بشر هماهنگ بوده و از پشتوانه برهانی و علمی برخوردار باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مبانی و اصول و ارزش های انقلاب برآمده از قرآن و سیره اولیای الهی است، تاکیدکرد: این مبانی استوار و دارای استحکام منطقی و علمی است. رهبر انقلاب به درستی اشاره فرمودند که این اصول و ارزش ها برای همیشه در نزد انسان ها و جوامع بشری زیبا و پرجاذبه است، زیرا با فطرت آنان هماهنگ است.

حجت الاسلام ابوترابی یادآورشد: انقلاب اسلامی، روح و جسم را در کنار هم مورد توجه قرار داده است، لذا شعارهای جهانی انقلاب دینی ماندگار و باثبات است.

وی، آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت و برادری را از شعارهای مهم انقلاب خواند و گفت: اینها اصول و مبانی برآمده از آموزه های دینی است و انقلاب اسلامی این آرمان های بلند را در دستور کار خویش دارد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این مبانی برآمده از اصول و حقایق ناب اسلامی است از این رو، حق است و حق ماندنی است.

حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر اینکه اصول و مبانی انقلاب قابل تردید نیست، گفت: انقلاب به اصول خود به شدت پایبند و به مرزبندی های خود با رقیبان و دشمنان به شدت حساس است و با خطوط اصلی خود هرگز بی مبالاتی نمی کند.

وی گفت: انقلاب اسلامی همچون پدیده ای زنده و با اراده همواره دارای انعطاف و تصحیح خطاهای خویش است اما منفعل نیست.

ادامه دارد...

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب ابوترابی خطیب نماز جمعه تهران گام دوم انقلاب نمازجمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر سیدکمال سادات ظهر سه شنبه در جلسه کمیته امنیتی شورای تأمین استان تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان و تبریک سال نو و ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: روز قدس نماد وحدت ملی علیه استکبار و رژیم صهیونیستی و تبلور اراده مردم و مقام معظم رهبری در برخورد با این غده سرطانی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: روز جهانی قدس، در واقع نمادی از وحدت و همبستگی ملل مسلمان در دفاع از حقوق ستمدیدگان و مقابله با ظلم است.

وی با بیان اینکه هر سال اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس بیشتر از سال قبل می‌شود، ادامه داد: امسال نیز با توجه به افزایش توطئه‌های رژیم صهیونیستی و ظلمی که در حق مردم غزه می‌شود قطعاً ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی ساکت نمانده و یک بار دیگر همزمان با موج خروشان جامعه جهانی به پا خاسته و فریاد عدالت خواهی آنان را به گوش جهانیان خواهد رساند.

سادات در خصوص مراسم روز قدس گفت: تدابیر و تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی لازم برای مراسم اندیشیده شده است و با همکاری تمامی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و خدمات رسان و امدادی با آمادگی کامل در کنار مردم حضور خواهیم داشت.

وی در ادامه مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس را به شرح زیر اعلام کرد:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد مظهری، خیابان قزوین، میدان قزوین، خیابان کارگر جنوبی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی (ره) - خیابان کارون - خیابان آزادی - میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر (علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران
لازم‌به ذکر است هماهنگی لازم جهت جابجایی مردم از نقاط مختلف شهر به مسیر راهپیمایی با سازمان اتوبوسرانی به منظور تأمین اتوبوس کافی برای ارائه خدمات به مردم روزه دار صورت گرفته است.

کد خبر 6063028

دیگر خبرها

  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • بیانیه روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی در محکومیت جنایات اخیردر بیمارستان شفاء غزه
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند