Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@13:01:20 GMT

خوشمزه ترین برگر خانگی را در خانه بپزید + دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۳۷۸۷

خوشمزه ترین برگر خانگی را در خانه بپزید + دستور تهیه

رکنا: یکی از غذاهای ساده و به قول معروف سرپایی ،برگرها می باشند که با وجود سادگی و کم توجهی به آن یک کدبانوی با سلیقه و ماهر می تواند با آن ها غذایی خوشمزه و دوست داشتنی بپزد.

 یکی از غذاهای ساده و به قول معروف سرپایی ،برگرها می باشند که با وجود سادگی و کم توجهی به آن یک کدبانوی با سلیقه و ماهر می تواند با آن ها غذایی خوشمزه و دوست داشتنی بپزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهم ترین نکاتی که باید در پخت برگر در نظر داشت تهیه مواد لازم خوب و تازه است، باید حتی المقدرو از گوشت ماهی تازه استفاده نمائید.برگر ها هر چند نمی توانند به عنوان یک غذای کامل پر محتوا استفاده شوند، ولی می توان بسیاری از آن ها را به عنوان پیش غذا یا شامی سبک آماده نمود و از اعضای خانواده پذیرایی کرد.

برگرهای غیر بهداشتی و ناسالمی که در محیط های نامطمئن درست می شود می تواند عامل موثری در ایجاد بیماری های خطرناک روده ای و انگلی گردد. از این رو بهتر است برگر ماهی غذایی ساده و خوشمزه است که معمولاً با اندکی فیله ماهی و سیر و گوجه فرنگی و آبلیمو می توان در منزل به راحتی تهیه نمود و درست کنید تا ضمن صرفه جویی از عوارض میکروبی آن دور باشید. این همبرگر علاوه بر مزه ی خوبی که دارد برای اشخاصی که داراری کلسترول بالای خون می باشند مفید است.

ماهی یکی از سالم ترین خوراکی ها است که در تهیه این غذا از آن استفاده کردیم. این ماده غذایی از خواص زیادی برخوردار است که خوردن آن برای سلامتی بدن ضروری است. ماهی غنی از ویتامین D و پروتئین است. همچنین منبع اسیدهای چرب امگا۳ است که برای مغز اهمیت ویژه ای دارد. در ادامه به برخی از خواص ماهی اشاره می کنیم تا مطلع شوید با خوردن این غذا چه مواد مغذی را دریافت می کنید.

شما با مصرف انواع ماهی ها می توانید کمبود مواد مغذی بدنتان را جبران کنید که این مواد مغذی شامل ید، ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی هستند. بهتر است بدانید که ماهی های چرب از بهترین و سالم ترین ماهی ها هستند چرا که مقادیر زیادی از مواد مغذی چربی دارا هستند. ماهی های چرب دارای ویتامین D محلول در چربی هستند که در بدن مانند هورمون استروئید عمل می کند.

بهتر است بدانید که اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی های چرب بیشتر است. شما با خوردن ماهی های چرب می توانید به عملکرد مغز و بدنتان کمک کنید و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری نمایید. توصیه می شود که حداقل هفته ای دو سه بار از ماهی چرب مصرف کنید.

مواد لازم
فیله شیر ماهی بدون استخوان : 500 گرم
زیتون هسته گرفته : 100 گرم
سیر : 2 حبه
گوجه فرنگی : به مقدار لازم
خیارشور : به مقدار لازم
آبلیمو ترش یا نارنج : 2 قاشق غذاخوری

مراحل پخت
1. ابتدا فیله ی شیر ماهی را در روغن سرخ کنید . بعد از سرد شدن به صورت ریز ریز خرد کنید.
2. داخل نان همبرگر بگذارید . سپس زیتون هسته گرفته را روی آن بگذارید .گوجه فرنگی و خیارشور را به صورت حلقه شده روی آن ها بچینید.
3. سپس آب لیمو ترش یا آب نارنج را گرفته با سیر رنده شده مخلوط کرده حدود یک قاشق مرباخوری روی هر یک از همبرگرها ریخته و سرو نمایید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: غذا منزل سلامتی غذا منزل سلامتی توصیه بهداشتی منبع دوست سادگی عکس فیلم تلگرام مرد دختر دستگیر شد زاهدان فضای مجازی عجیب دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد

دکتر فریدرضا صحی‌زاده روز یکشنبه با بیان اینکه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی واماکن عمومی نقش بسزایی در افزایش شاخص‌های بهداشتی و حفظ سلامت غذایی زائران ومجاوران دارد، گفت: طرح تشدید سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با فعالیت و نظارت دقیق کارشناسان سلامت محیط و کار مرکز بهداشت ثامن مشهد آغاز شد و تا ۲۵ فروردین امسال ادامه یافت.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از هشت هزار بازدید نظارتی از اماکن عمومی و تهیه وتوزیع مواد غذایی و غیره در مناطق زیر پوشش مرکز بهداشت ثامن مشهد انجام شده است.

رییس مرکز بهداشت ثامن مشهد گفت اظهار کرد: در این بازدیدها، سه هزار و ۲۵۹ اخطاریه بهداشتی به متصدیان این مراکز برای رفع نواقص صادر شد.

صحی‌زاده با بیان اینکه در این مدت بیش از هشت تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و ضبط و نابود شد، افزود: همچنین در این بازدید ۵۰۰ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • طرز تهیه نان کشمشی خانگی، نرم و خوشمزه (فیلم)
  • غذا‌هایی که به صورت طبیعی باعث تقویت استخوان کودک شما می‌شود
  • کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟
  • مواد غذایی که برای سلامت مو مفیدند
  • انجام بیش از ۱۱ هزار بازدید از مراکز تهیه و عرضه غذا در تالش
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پخت برگر مرغ زغالی در طبیعت به سبک بانوی روستایی ترکیه‌ای (فیلم)
  • این پاستای رژیمی خوشمزه را بدون دغدغه بخورید