Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران امروز 3 اسفندماه، در خطبه نخست نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته در مصلای امام خمینی(ره) ضمن حمد و ثنای الهی و توصیه خود و همگان به تقوای الهی گفت: در این خطبه در نظر دارم تا به بیانیه انقلاب گام دوم انقلاب خطاب به ملت بزرگ ایران از مقام معظم رهبری در طلیعه دهه پنجم بپردازم که به عنوان منشوری برای مرحله دوم خودسازی و جامعه سازی و تمدن‌سازی، تبیین‌کننده فصل نوین حرکت انقلابی و عمل جهادی ملت بزرگ ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم در هفته‌ای که افتخار ایراد خطبه نماز جمعه را دارم فرازهای این منشور را مورد بررسی قرار دهم و مبانی وحیانی آن را نیز تبیین و تحلیل کنم.

وی ادامه داد: در این منشور با تحلیلی روشن از گذشته نقشه راه برای تحکیم باروری نظام انقلابی، پویا، توانمند و پیشتاز و در راستای دستیابی به تمدن اسلامی و بهبود جدی و مؤثر عملکرد ارکان نظام ارائه شده است. دستاوردهای شگرف چهاردهه گذشته در حوزه‌های امنیت، علم و فناوردی، ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و تثبیت ارائه ملی در کانون مدیریت کشور، ارتقای بینش سیاسی به مسائل منطقه و نگاه به مسائل بین‌المللی، امنیت، سنگین نمودن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند و ابهت‌آفرین در برابر قدرت‌های استکباری و امریکای جهان‌خوار تبیین شده است که قابل تحلیل جدیدی است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: در فراز نخست این بیانیه آمده است: «در میان ملت‌هایی که برخاسته و انقلاب کرده‌اند کمتر دیده شد است که آرمان‌های انقلابی را حفظ کنند، انقلاب اسلامی یکی از حرکت‌های انقلابی استثنایی است به ویژه در تاریخ چند صد ساله ملت‌های جهان که در طول چهار دهه براصول و مبانی انقلاب ایستاده است و راه حرکت پرشتاب خویش را هموار نموده است». می‌خواهم به عوامل کلیدی این حرکت و شتاب و ایستادگی بر اصول اشاره کنم؛ چه عواملی زمینه این رویداد بزرگ را در انقلاب اسلامی به وجود آورد است؟ به نظر می‌رسد سه عامل کلیدی راه را برای این موفقیت هموار کرده و ما باید بر این عوامل سه گانه توجه کرده و از آن حراست کنیم.

وی افزود: عامل اول آرمان‌های ماندگار و باثبات است که با فطرت روح؛ جان و عقل هماهنگ باشد. اندیشه و تفکری با طراوت و نشاط جان و رح انسان را فتح می‌کند و بر اریکه قدرت می‌نشیند که با مبانی عقلانی و فطرت بشر هماهنگ و از پشتوانه علمی برخوردار باشد. لذا قرآن توصیه دارد «ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم » و قرآن کریم پیامش این است که در سایه انوار پرفروغ وحی جامعه بشری با حقایق و معارف ناب آشنا می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات ابتدایی سوره «علق» تأکید کرد: در سایه پرفروغ وحی با حقایق ناب علمی و معارف برهانی آشنا شده‌ایم. این حقایق ناب ماندگار است « فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا». مبانی انقلاب و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی برآمده از قران و کلامات پیشوایان معصوم دین و سیره اولیای الهی است. این مبانی استوار است و استحکام منطقی و علمی دارد، لذا رهبر انقلاب به درستی اشاره می‌کنند که این اصول و ارزش‌ها برای همیشه نزد نظام بشری زیبا و پرجاذبه است چون با فطرت آن‌ها هماهنگ است. انقلاب اسلامی دین و دنیا و علم و دین را و روح و جسم را در کنار هم مورد توجه قرار داده است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: لذا شعارهای جهانی این انقلاب دینی ماندگار و باثبات است و بعد از این از شعارهایی چون آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری» نام می‎برند که هر کدام جای بحث مفصلی دارد. اینها اصول برآمده از آموزه‌های دینی است و انقلاب اسلامی این آرمان‌های بلند را در دستور کار خود دارد. این مبانی برآمده از اصول و حقایق ناب وحیانی است. حق است و حق ماندگار است: « يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ» این قول ثابت است لذا اشاره می‌کنند اصول و مبانی انقلاب قابل تردید و قابل کمترین فاصله نیست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به اصول خود به شدت پایبند است و به مرزبندی‌های خود با دشمنان حساس است و با خطوط اصلی خود بی‌مبالاتی نمی‌کند چون این اصول و مبانی برآمده از اصول و مبانی دینی است. انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده همواره دارای انعطاف است و آمده تصحیح خطاهای خود است. اما تجدیدپذیر طلب نیست چون اصولش برآمده از اصول دینی و حیانی است. این یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی است. این اصول، اصول متقن و برآمده از مبانی و ارزش‎های ناب دینی است

ابوترابی بیان کرد:. ویژگی دوم که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است، وجود رهبران و پیشوایانی است که از بن دندان به اصول و مبانی انقلاب باور داشته‌اند و به آراسته فکری و اخلاقی و عمل به آن امام جامعه بوده‌اند. امام بزرگوار به تمامی مبانی و اصول انقلاب باور داشت. خود نماد باور و آراستگی به آن بود. امروز خلف صالح امام، رهبر معظم انقلاب اسلامی سخت بر این اصول پایبند هستند و باور دارند و آراسته به آن هستند. اینکه مسئله رهبری و امامت در آموزه‌های دینی مورد توجه دینی قرار گرفته است، از همین زاویه نشئت گرفته است. اگر اصول در اوج دانش و معرفت منطبق با اصول وحیانی باشد اما رهبران انقلاب به آن باور نداشته بانشد اصول دینی وارونه و منحرف می‌شوند، چنان‌که در قرآن می‌خوانیم « إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً ». این قدرت، قدرت ایمانی و علمی و قدرت تفکر و اندیشه است و این قدرت برآمده از ایمان است و اینست که وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌فرمایند: « پیشوا و رهبر جامعه باید مطابق قانون و قران حرکت کند و نماد عدالت باشد و تمام دغدغه اش بسط عدالت در جامعه باشد». این ویژگی رهبر و زعیم جامعه است.

وی با اشاره به روایتی از یکی از معصومان، ادامه داد: انقلاب اسلامی به دلیل نعمت بزرگ الهی، رهبری صالح این قله‌های بلند را فتح کرده است. امروز ملت اسلام و ملت‌های پیشتاز در عرصه مجاهدت در عراق و سوریه و غزه و یمن و بحرین و سراسر عالم اسلام عزیز و پیشتاز هستند و هرروز سنگر جدیدی را فتح می‌کنند چون رهبر صالحی را برگزیده‌اند. حضرت علی(ع) به مالک اشتر می‌فرماید: «مالک بنده خدا باشد و در راه عبودیت حضرت حق قدم بردارد. رهبری که در راه حاکمیت دین خدا قدم بر می دارد، پیروز است». آن‌هایی که نوکیسه دریافته به کاخ سفید هستند، تاریخ چهار دهه را نگاه کنند و بدانند در چه شرایطی ملت بزرگ ایران پیروزی را بدست آورد این نشان می‌دهد تمام این عزت به دلیل رهبری عادل است، اما این عدالت باید در تمام سطوح مدیریت کشور جریان پیدا کند.

ابوترابی بیان کرد: دولت اسلامی با ظهور منجی عالم بشریت محقق می‌شود؛ دولت اسلامی آغازی برای ساخت جامعه‌ای در تراز دین است. عامل سوم ملت هستند اگر آموزه‌های وحیانی و ناب، اصول انقلاب باشد و رهبری چون علی بن ابیطالب(ع) مدیریت و رهبری جامعه را در دست داشته باشد اما شما ملت حضور نداشته باشید، پیروزی ظاهری بدست نمی‌‌آید؛ این تاریخ اسلام است.

این گزارش در حال تکمیل است.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی سیاست و اقتصاد قرآن نماز جمعه حجت الاسلام ابوترابی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه امنیت و صیانت از نظام مقدس و ملت خط قرمز است، اعلام کردند که هرگونه خطای رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه امنیت و صیانت از نظام مقدس و ملت خط قرمز است، اعلام کردند که هرگونه خطای رژیم صهیونیستی و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

 متن بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی درباره عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به شرح زیر است:

«پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی حق مسلم و انتظار مشروع ملت ایران و انسان‌های آزاده جهان و تحقق وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.»

این بیانیه به امضای روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران، شارلی انور تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران و همایون سامح یه نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران رسیده است.»

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • گل‌آقا می‌گفت وظایفی داریم و باید نگهبان حرمت‌ها باشیم
  • اکثر یهودیان با اشغال‌گری و ظلم رژیم صیهونیستی مخالفند
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • قدردانی مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی