Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷ با رمز مقدس یا زهرا (س) با انجام رژه دریایی انواع یگان های سطحی و زیر سطحی‌، یگان پروازی‌و با حضور ناوشکن سهند و زیردریایی فاتح در دریای عمان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز با عنوان ولایت 97 به مدت سه روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمایش، بیش از 100 فروند از یگان های نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌ های رزمی، ناوهای موشک ‌انداز، ناوهای پشتیبانی، زیردریایی‌ های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیماهای بال ثابت و بالگردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناوبالگرد بر خارک حضور دارند.


رزمایش بزرگ ولایت 97 در گستره ای به وسعت بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10درجه) اجرا شده و طی آن ضمن اجرای سناریوهای تاکنیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آبهای سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی و به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، دبرخی از مهم ترین سامانه های رزمی از جمله موشک های کروز دریایی، اژدر و سامانه های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی و یگان های پروازی مورد تست و ازمایش قرار می گیرد.


ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای پشتیبانی بوشهر و لاوان و ناوشکن بایندر نیز که هم اکنون در ماموریت برون مرزی خود به سر می ‌برند، بخشی از سناریوی رزمایش ولایت 97 را اجرا خواهند کرد.
یگان های حاضر در این ناوگروه که هم اکنون در اقیانوس هند حضور دارند، ضمن اشراف اطلاعاتی و رصد شناورهای بیگانه و دشمن، در هزاران کیلومتر دورتر از آبهای سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات های مقابله در اختیار دیگر یگان های حاضر در رزمایش قرار می دهند.

 

زیردریایی فاتح نخستین زیردریایی ساخت ایران در کلاس متوسط است که روز یکشنبه 28 بهمن ماه امسال با حضور رییس جمهوری به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.


ناوشکن بومی و تمام ایرانی سهند نیز سومین ناوشکن از کلاس موج است که در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جموری اسلامی ایران ساخته شده است.

 

زیردریایی فاتح نخستین زیردریایی ساخت ایران در کلاس متوسط است که روز یکشنبه 28 بهمن ماه امسال با حضور رییس جمهوری به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد.


ناوشکن بومی و تمام ایرانی سهند نیز سومین ناوشکن از کلاس موج است که در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جموری اسلامی ایران ساخته شده است.


زیردریایی فاتح از سامانه های سوناری، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیر سطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و دهها سامانه مدرن دیگر برخوردار است که به نوبه خود موجب افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می شود.


ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند نیز به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، دهم آذرماه امسال در آیینی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست.


قابلیت تهاجمی و تدافعی ناوشکن سهند حدود 2 برابر جماران بوده و این تفاوت در بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادا گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و همچنین سامانه های الکترونیکی باید جست و جو کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن، همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مراسم ویژه‌ای با حضور سفرا، دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی حدود یکصد کشور در پکن پایتخت چین برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این مراسم اهداف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با سرداران دیپلماسی که همانا صلح، امنیت، اقتدارمشروع، دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و مظلومان عالم است، برای شرکت کنندکان تبیین شد.

در این مراسم محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت امروز در شرایطی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم که نیرو‌های مسلح ما در اعمال حق ذاتی دفاع مشروع بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند وبه ویژه حمله نظامی به اماکن دیپلماتیک در دمشق مجموعه‌ای از اقدامات دفاعی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

همچنین سرهنگ مشتاقی وابسته نظامی کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین گفت ارتش جمهوری اسلامی ایران ازطریق خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا دریای مدیترانه، اب‌های ازاد واقیانوس‌ها وبا انجام سفر دریایی ۳۶۰ درجه به دور دنیا اقتدار و حضور خود را در دریا‌ها ثبت وامنیت کشتیرانی وابرا‌های دریایی را تامین می‌نماید.

در حاشیه این مراسم دریابد دوگانگ معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین با سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

اظهارات:
اول، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین
دوم، سرهنگ مشتاقی وابسته نظامی ایران در چین

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • نمایش اقتدار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد