Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@18:14:59 GMT

سرخس، رتبه اول بیکاری استان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۴۱۹۰

سرخس، رتبه اول بیکاری استان خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: سرخس رتبه اول بیکاری استان خراسان رضوی را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، رضا جمشیدی شامگاه گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در شهرستان سرخس گفت: نرخ بیکاری شهرستان سرخس در دو سال گذشته به ۱۶ درصد کاهش یافته اما باز هم با وجود کاهش این نرخ، این شهرستان رتبه اول نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اظهار داشت: نرخ بیکاری شهرستان سرخس در نقاط شهری ۱۷ درصد است که ۵ درصد بیشتر از میانگین استان است و نرخ بیکاری در نقاط روستایی شهرستان سرخس ۱۵/۲ درصد است که ۸ درصد بیشتر از میانگین استان است.

 

وی عنوان کرد: در سال ۹۶، اعتبارات شهرستان سرخس ۸۹ میلیارد تومان بوده که ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی عنوان کرد: شهرستان سرخس هفتمین منطقه اقتصادی استان خراسان رضوی است و آستان قدس رضوی به عنوان هفدهمین معین اقتصاد مقاومتی استان در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی برای منطقه سرخس است.

 

جمشیدی گفت: بر اساس تفاهم نامه امضای شده بین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با استاندار خراسان رضوی، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه اهل سنت و شیعه سرخس، فرماندار سرخس و رئیس دادگستری سرخس طرح ها و پروژه های مختلف اقتصادی در حوزه های دارای مزیت این شهرستان شامل صنعت، گردشگری، کشاورزی و خدماتی طراحی و اجرا می شود و این طرح ها زمینه اشتغال و توسعه سرخس را ایجاد می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، رییس انجمن کشتی باچوخه شهرستان جوین گفت: این رقابت‌ها با حضور کشتی گیرانی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، مازنداران و تهران در حضور پرشور تماشاگران برگزار شد.

رضا قهرمان افزود: در این مسابقات، کشتی گیران در پنج وزن ۶۶، ۷۴، ۸۵، ۹۶ و بالای ۹۶ کیلوگرم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان این نفرات عنوان نخست اوزان مختلف را کسب کردند: 
وزن ۶۶ کیلوگرم مهدی زرقامی از اسفراین
وزن ۷۴ کیلوگرم علی مردانی از اسفراین
وزن ۸۵ کیلوگرم مرتضی وطن دوست از قوچان
وزن ۹۶ کیلوگرم مصیب براتی از چناران
به اضافه ۹۶ کیلوگرم بهزاد اعتمادی از قوچان

به گفته رییس انجمن کشتی با چوخه شهرستان جوین، به نفرات نخست هر وزن ۱۰۰ میلیون ریال، نفرات دوم ۷۰ میلیون ریال و نفرات سوم نیز ۵۰ میلیون ریال به همراه حکم قهرمانی اهدا شد.

کشتی سنتی باچوخه از ورزش های پرطرفدار در خطه خراسان است که به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.

"چوخه" واژه ای کردی و نام لباسی است که ورزشکاران این رشته بر تن می کنند و چون شنل کوتاهی است که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگی بر دور کمر محکم می کنند و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده است، به نام کشتی باچوخه خوانده شده است.
هزار و ۲۰۰ ورزشکار در ۲۲ هیات ورزشی در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی شهرستان جوین فعالیت دارند.

شهر "نقاب"، مرکز شهرستان جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد
  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند