Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تسلیت رحلت فقیه بزرگ؛ آیت‌الله مومن و تسلیت به حوزه‌های علمیه، رهبر معظم انقلاب و خانواده ایشان گفت: ایشان از نظر شخصیت علمی، عالمی ممتاز بود و در حوزه خصوصا در رشته فقه و حقوق متبحر بود و علاوه بر فقاهت و علمیت، شخصیت وارسته‌ و ممتازی از نظر زهد و ساده زیستی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هم‌درسی با آیت‌الله مومن افزود: من با ایشان بیش از ۵۰ سال هم‌درس بودم که با هم از درس‌های ابتدایی سطوح حوزه تا پایان سطوح عالیه و درس‌های خارج همکلاس بودیم و در این سال‌ها از ایشان یک نقطه ضعف و کار خلاف شرع و عرف ندیدم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در تمام این‌سال‌ها، ایشان را فردی ساده زیست، قانع، عالمی زاهد و انسانی اخلاقی و خلیق تشخیص دادم و تا آخر عمر هم با ایشان رفاقت داشتم و از آنجایی که ایشان در شورای نگهبان بودند و در قم تدریس داشتند، هفته‌ای دو روز با هم در شورای نگهبان جلسه داشتیم.

آیت‌الله شبستری با اشاره به عضویت آیت‌الله مومن در مجلس خبرگان گفت: ایشان در بعضی مسائل شورای نگهبان مثلا در انتخابات خبرگان راجع به افرادی که مورد بحث قرار می‌گرفتند، یکی از صاحب‌نظران بود.

وی ادامه داد: ایشان جزو ممتحنین خبرگان بود؛ یعنی کسانی که می‌خواهند در انتخابات شورای نگهبان شرکت کنند باید امتحان می‌دادند و ایشان جزو ممتحنین بود؛ هرچند امتحان از نظر علمی در قم انجام می‌شد، اما علاوه بر آن یکسری مشورت‌هایی لازم بود که افراد از نظر افکار سیاسی، اجتماعی، وضعیت زندگی و وجهه شخصیتی باید واجد شرایطی می‌شدند که ایشان در این مسائل با من مشورت می‌کردند و مشاوره می‌گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله مومن اهل مشاوره بودند، گفت: ایشان انسانی بسیار دقیق بود و به اینکه در امتحان خبرگان بسیار سخت‌گیر هستند، معروف بودند چرا که در احتیاطات بسیار دقت می‌کردند.

شبستری در پایان گفت: من با معاشرت هایم با ایشان، وی را فردی وارسته، مخلص، ساده زیست، دارای فقاهت و علمیت دیدم که قطعا رحلت ایشان ضایعی بزرگ برای حوزه‌های علمیه بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای نگهبان مجلس خبرگان رهبری اخبار سیاسی احزاب و تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه چهارم اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

کد خبر 747175

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران