Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@13:39:35 GMT

مذاکرات آمریکا با کره جنوبی بر سر خرید نفت ایران

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۴۳۴۵

مذاکرات آمریکا با کره جنوبی بر سر خرید نفت ایران

به گزارش جماران؛ یک مقام بلندپایه آمریکایی هفته جاری درباره واردات نفت ایران با مقامات کره جنوبی گفت‌وگو کرد و از سئول خواست منابع واردات نفت خود را متنوع کند.

فرانسیس فانون یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا هفته جاری به یک سفر آسیایی رفت و در فاصله ۱۹ تا ۲۶ فوریه، از سئول و توکیو دیدار کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد فانون با مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی برای گفت‌و گو درباره امنیت انرژی و همکاری منطقه‌ای در مسائل انرژی دیدار کرده است و این مقام همچنین بر اهمیت متنوع سازی انرژی در منطقه تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره جنوبی و ژاپن در میان هشت مشتری نفت ایران هستند که از آمریکا برای ادامه واردات نفت ایران تا ماه مه سال ۲۰۱۹ معافیت گرفته‌ اند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد یون کانگ هیون، معاون امور اقتصادی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه با فانون دیدار و درباره راه‌های افزایش همکاری در بخش انرژی گفت‌و گو کرد.

منابع آگاه به پلاتس گفتند: یون و فانون درباره مسئله نفت ایران و تلاش‌های کره جنوبی برای متنوع کردن منابع واردات نفت گفت‌و گو کرده‌اند.

به گفته تاکایوکی ناگامی، اقتصاددان ارشد شرکت ملی نفت، گاز و فلزات ژاپن اظهار کرد: به نظر می‌رسد هدف از دیدار فانون، درخواست آمریکا برای متنوع سازی تأمین انرژی و تقویت امنیت انرژی باشد که شامل افزایش واردات نفت آمریکا از سوی ژاپن و کره جنوبی و واردات کمتر نفت از ایران خواهد بود.

کره جنوبی واردات نفت ایران را در ژانویه پس از چهار ماه وقفه از سر گرفت، اما آمار گمرکی نشان داد واردات این کشور ۷۶ درصد نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. این کشور که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است در نوامبر از آمریکا یک معافیت شش ماهه برای ادامه واردات از ایران دریافت کرد، اما به دلیل مسائل پرداخت و بیمه، نتوانست فوراً وارداتش را از سر بگیرد.

آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد: این کشور که یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی نفت ایران است، ۲۲۷ هزار و ۹۴۱ تن یا معادل ۵۳ هزار و ۶۷۶ بشکه در روز نفت ایران را در ژانویه وارد کرد که در مقایسه با ۹۵۰ هزار و ۱۳ تن در ژانویه سال ۲۰۱۸، به میزان ۷۶ درصد کاهش داشت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 کره جنوبی نفت ایران صادرات نفت ایران تحریم نفت ایران صادرات نفت ایران به کره جنوبی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما, محمد نزال در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربی، درباره جزئیات آخرین مذاکرات غیرمستقیم برای رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه با بیان اینکه جنبش حماس به همه طرح‌هایی که از سوی اشغالگران یا دیگران ارائه می‌شود، به صورت مکتوب پاسخ می‌دهد, افزود: از نظر اصولی، پیشنهاد جدید به جنبش حماس، در حدی نیست که رسیدن به توافق درباره آن امکان پذیر باشد زیرا اشغالگران همچنان به وقت کشی و فریبکاری ادامه می‌دهند و از ارائه هر نوع تعهدی فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: اشغالگران با آتش بس دائم و عقب نشینی از نوار غزه و بازگشت کامل آوارگان از جنوب به مرکز و شمال نوار غزه، موافقت نکرده اند و در موضوع اسیران هم خواسته‌های مقاومت را رد کردند.

نزال افزود: به همین علت, شرایط خوب نیست و فکر نمی‌کنم با توجه به اصرار اشغالگران بر موضع گیری‌شان، توافقی به دست آید که امضای آن امکان پذیر باشد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: در درجه نخست, اشغالگران صهیونیست و پس از آن، دولت آمریکا را مسئول این شرایط می‌دانیم. دولت آمریکا از هر نوع اعمال فشار بر اشغالگران خودداری می‌کند در حالی که در جامعه جهانی درباره لزوم آتش بس دائم توافق نظر وجود دارد.

نزال افزود، پیشنهادی را از دو میانجی دریافت کردیم که بیانگر دیدگاه اشغالگران است و چیز جدیدی در آن وجود ندارد که بتواند موجب پیشرفت در مذاکرات شود.

وی ادامه داد: اشغالگران خبر‌هایی را درباره مذاکرات درز می‌دهند تا در برابر جامعه این رژیم اینطور جلوه دهند که مذاکرات ادامه دارد و در حال پیشرفت است. اشغالگران می‌خواهند به این صورت، خشم جامعه رژیم صهیونیستی را مهار کنند. اما واقعیت آن است که مذاکرات، پیشرفت ملموسی نداشته است.

نزال اضافه کرد: سران جنبش حماس در زمان مناسب درباره توقف مذاکرات تصمیم گیری خواهند کرد اما هنوز مذاکرات غیرمستقیم ادامه دارد و ما برای دستیابی به توافق تلاش می‌کنیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه تماس‌های ما با دو میانجی با هدف دستیابی به آتش بس در سریعترین زمان ممکن، ادامه دارد, گفت: پیشنهاد‌های خود را پیش از این به دو میانجی ارائه کرده‌ایم و پیشنهاد جدیدی از طرف ما مطرح نشده است.

وی افزود: اکنون توپ در زمین اشغالگران است و نتانیاهو و در پشت سر او دولت آمریکا، مسئولیت کامل این شرایط را برعهده دارند.

نزال در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در موضع دولت آمریکا با توجه به انتقادات روز‌های اخیر از اسرائیل مشاهده کرده‌اید؟ گفت: سخنان مقامات دولت آمریکا فقط شامل تغییرات لفظی است، اما تغییر عملی ایجاد نشده است.

وی تاکید کرد: نیازی به تغییری لفظی نداریم، بلکه باید حرف‌ها به عمل تبدیل شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت که این شورا آن را رد کرد، بیانگر واقعیت موضع دولت آمریکاست که نشان می‌دهد ملاحظات قدرت‌های منطقه و بین المللی را در نظر نمی‌گیرد.

نزال افزود: دولت آمریکا با ارائه این قطعنامه که می‌دانست وتو خواهد شد، می‌خواست به افکار عمومی این کشور نشان دهد که در حال تلاش برای آتش بس در غزه است. به ویژه که بایدن در رقابت‌های انتخاباتی با بحران روبروست و ممکن است به علت موضع‌گیری ظالمانه‌اش در برابر نسل کشی در نوار غزه، در انتخابات شکست بخورد.

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • اسلام‌آباد: قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم