Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دومین جشنواره استانی داستان و نمایشنامه‌نویسی هرسین (ویژه برنامه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی) در شهرستان هرسین در اسفند 97 برگزار خواهد شد.

در نشستی که با حضور امام جمعه کرمانشاه، فرماندار، شهردار و شورای شهر شهرستان هرسین و مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، از پوستر جشنواره استانی داستان هرسین رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست آیت  الله مصطفی علماء، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: خدا را شاکریم که دهه پنجم انقلاب هستیم و تلاش جهادی حوزه فرهنگ استان در شهرستان هرسین جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار شهرستان هرسین هم با ابراز خرسندی از این اتفاق بیان داشت: بسیار خوشحالیم از اینکه شهرستان هرسین برای دومین سال متوالی میزبان این جشنواره است.

او افزود: همچنین بابت برگزاری تئاتر خیابانی (آسیب‌های اجتماعی) خرسندیم و با همه امکانات شهرستان تلاش می کنیم که هرسین به جایگاه واقعی فرهنگی و هنری خود برسد.

فرماندار هرسین گفت: این مهم می‌تواند کمک کند به غنای فرهنگ و هنر شهرستان هرسین و این جشنواره فرصت مناسبی است و فرهنگ و هنر می‌تواند عامل اصلی پیگیری از جرم و بزهکاری باشد که همین جا از جناب جعفری و همکاران ایشان تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام دکتر رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و هنر اداره ارشاد اسلامی نیز گفت: 50 اثر در حوزه داستان و نمایشنامه‌نویسی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: از مهمترین اولویت های ما در دوران خدمت در حوزه ارشاد، بحث شهرستان محوری و تمرکززدایی بوده است

او افزود: در هر شهرستان دو یا سه برنامه تعریف شده وجود دارد و ایجاد دبیرخانه برای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار ما بوده که با ایجاد خانه‌های جدید رمق تازه ایی به حوزه فرهنگ و هنر داده شده است

دکتر پریسا محمدی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهارداشت: با تلاش همه جانبه مدیران شهرستان و مجموعه فرهنگ و هنر استان، شهرستان هرسین از برترین شهرستان‌ها در حوزه نویسندگی است خیلی از موضوع‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره در بخش حقوق شهروندی و توسعه شهری در آینده بازخورد مناسبی خواهد داشت.

او افزود: ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخانی می‌تواند شهر هرسین را به پویایی رساند و این امر امکان‌پذیر نیست مگر با همکاری همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی.

مظفر تیموری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این باره گفت: این جشنواره در چهار بخش داستان و داستان کوتاه، نمایشنامه‌نویسی صحنه‌ای، نوجوان و به مناسبت جشن‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی بخش ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌گردد.

او افزود: دریافت آثار در این جشنواره جهت حمایت از محیط‌زیست و جلوگیری از قطع درختان به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و نویسندگان تا پایان بهمن فرصت ارسال آثار را دارند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در بخش داستان کوتاه و نمایشنامه موضوعات آزاد می‌باشد اما اولویت‌ها ترویج فرهنگ مطالعه، شهر و حقوق شهروندی، شادی و امید، صلح و دوستی، مهربانی با طبیعت، حفاظت از محیط‌زیست، جهان به دور از خشونت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، ترویج فرهنگ گفتگو، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در اولویت پذیرش خواهند بود.

گفتنی است؛ این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کرمانشاه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، فرمانداری و ادارات و هنرمندان شهرستان هرسین برگزار خواهد شد.

در پایان توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از امام جمعه محترم کرمانشاه، فرماندار، شهر و شورای شهر شهرستان هرسین تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی حقوق طبیعت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد

شهردار محمودآباد گفت: دومین جشنواره استانی فرهنگی و هنری طنزواره «میرماه» به میزبانی محمودآباد آغاز شد.

مهدی اختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره استانی طنزواره میرماه اظهار کرد: این جشنواره برای دومین سال پس از استقبال هنرمندان مازندران به میزبانی محمودآباد از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره تا روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ادامه دارد، افزود: در این دوره این رقابت‌ها در دو بخش تئاتر صحنه‌ای و استندآپ کمدی در حال برگزاری است و شهرداری محمودآباد با رویکرد حمایت از هنرمندان مازندرانی میزبانی برگزاری طنزواره را برعهده گرفته است.

شهردار محمودآباد ادامه داد: سیاست و رویکرد ما در برگزاری این دوره بر پایه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و آسیب‌های فضای مجازی بین نوجوانان و جوانان و آشنایی نسل جوان جامعه با جرایم اینترنتی و خطرها و پیامدهای احتمالی آن است.

اختیاری خاطرنشان کرد: امسال با هدف شناسایی و کشف استعدادهای جوان و نوجوان در هنر طنز، بخش استندآپ کمدی را در رده سنی نوجوانان نیز اضافه کردیم.

کد خبر 745575

دیگر خبرها

  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود