Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@22:33:10 GMT

آسمان کشور از نیمه هفته آینده بارانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۴۴۹۵

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز، سوم اسفندماه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود که با ورود سامانه بارشی از اواسط هفته آینده با جوی متغیر روبه‌رو خواهیم بود.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با ایرنا افزود: امروز بعداز ظهر برای برخی نقاط غرب کشور و سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز، افزایش ابر با بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بعداز ظهر فردا همین بارش‌ها را روی دامنه مرکزی و زاگرس جنوبی خواهیم داشت که در برخی از نقاط بوشهر، کرمان و بخش‌هایی از خلیج فارس هم این سامانه بارشی فعال و شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

نقشینه ادامه داد: از روز یکشنبه، برای ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط از جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده، سامانه بارشی جدید و فعالی شمال غرب و جنوب کشور را دربرخواهد گرفت که انتظار بارش در بیشتر نواحی کشور خواهیم داشت.

وضعیت هوای تهران/ گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور
نقشینه درباره وضعیت هوای تهران گفت: امروز پایتخت آسمانی صاف و نیمه ابری خواهد داشت که این وضعیت برای فردا هم پایدار خواهد ماند با این تفاوت که فردا و پس‌فردا شاهد غبار صبحگاهی هم خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای امروز پایتخت در مهرآباد و شمیران ۱۰ درجه سانتیگراد است که نشان از افزایش نسبی دما دارد.

وی ادامه داد: کمینه دمای فردا صبح تهران در شمیران، صفر درجه و در مهرآباد ۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.
وی درباره گرم‌ترین و سردترین نقطه کشور هم گفت: شهرکرد و همدان امروز صبح با بیشینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط کشور هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روزهای بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا