Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه با اشاره به در پیش یودن میلاد حضرت زهرا (س) و مناسبت روز مادر اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) هماهنگونه که قرآن کریم رسول خدا را به عنوان اسوه حسنه معرفی می‌کند، ایشان هم یک اسوه حسنه هستند.

وی افزود: این بانوی بزرگ اسلام برای تمام انسان‌ها الگو بود، ایشان در دامن خدیجه کبری (س) رشد و پرورش یافته و در کنار رسول خدا تربیت شده؛ در خانه ای متولد شده و رشد و نمو کرده که محل رفت و آمد ملائک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: حضرت زهرا (س) نمونه‌ای ندارد تا جایی که رضای او رضای رسول خدا و رضای رسول خدا رضای خداست.

آیت‌الله علما افزود: حتی این انقلابی که آمریکا و غربی‌ها از آن می‌ترسند و اذعان دارند که ایران نفوذ فوق‌العاده ای دارد ریشه این نفوذ در الگوگیری از حضرت فاطمه (س) است و زن‌ها و دختران ایرانی باید به خودشان ببالند و این یکی از برکات انقلاب است که روز مادر و زن روز میلاد این بانوی بزرگ است.

وی با اشاره به مناسبت‌های دیگر هفته گفت: سوم اسفندماه سالروز عملیات خیبر و روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است؛ هشتم اسفندماه هم شهادت شهسد حسین خرازی و روز امور تربیتی است که امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به تربیت اسلامی داشته و دارند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آنچه از امور تربیتی آموزش و پرورش توقع می‌رود این است که فرزندان ما تربیت اسلامی شوند، چون هیچ چیز مثل اسلام و اسلامی بودن برد و قدرت و توان ندارد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه آمریکا و اروپا امروز از کلمه اسلام عصبانی هستند، ادامه داد: سقف تلاش امور تربیتی ما باید اسلامی تربیت کردن دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مملکت باشد.

وی مناسبت نهم اسفندماه و دستور امام مبنی بر تاسیس بنیاد مستضعفان را یادآور شد و با اشاره به بیانیه اخیر رهبر انقلاب اظهار داشت: بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد گام دوم انقلاب را دولت و ملت باید به عنوان یک دستور العمل به آن توجه و دقت کنند.

دولتی‌ها بیانیه رهبر انقلاب را به عنوان دستورالعمل تلقی کنند

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: از جمله نکات این بیانیه این بود که اعتمادی به اروپا هم نداشته باشید و دیدیم که مرکل صدراعظم آلمان در سخنرانی‌اش در شهر مونیخ تیا صراحت گفت که هدف ما راجع به ایران در مورد مسئله هسته‌ای مثل آمریکاست و تاکتیک ها متفاوت است.

آیت‌الله علما افزود: تعجب می‌کنم که اینها ۲۰۰ سال از قاجار امتحان پس داده اند و هیچگاه به عهد خود وفا نکرده‌اند حالا چطور باید ما زیر بار اعتماد به آنها برویم.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب در این پیام گام دوم اشاراتی دارند که همه ما و دولت به علمی بودن کشور و پژوهش توجه کنیم، البته ما بسیار جلو رفتیم، اما ایشان به این اکتفا نمی کنند و فرمودند که باید به قله برسیم و عقب ماندگی ها را جبران کنیم و از مرزهای کنونی دانش باید عبور کنیم.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: ایشان همچنین اشاره می‌کنند به اخلاق، معنویت و فضیلت‌ها که الزاماتی دارد و دولت باید فراهم کند؛ جوانان خوبی داریم که زمینه ها و زیرساختها را دولتها باید فراهم کند.

آیت‌الله علما تاکید کرد: دستگاه‌ها مسئولند برای این امر و باید بگویند که از این بودجه‌های کلانی که صرف می‌شود چقدر از آن صرف جوانان شده است.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد کشور که از نگاه مقام معظم رهبری نقطه کلیدی است، گفت: ایشان بارها به طور مکرر به تمام دستگاه‌ها هشدار می‌دهند که توجه به درون گرایی داشته باشیم و ببینیم داخل کشور چه امکاناتی است و از آنها استفاده کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه سپردن کارها به جوانان که سرمایه این کشور هستند را از دیگر محورهای تاکیدی بیانیه اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: مبارزه با فساد از جمله تبعیض نیز مورد تاکید ایشان بود؛ چرا عده ای خاص باید از امکانات و تسهیلات استفاده کنند، ویژه خواری ها را باید ترک کنیم، چرا بعضی‌ها ویژه هستند و با برخی ها راحت برخورد می‌شود.

آیت‌الله علما گفت: دولتی‌ها بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را به عنوان دستورالعمل باید قرار دهند.

کد خبر 4549146

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه ایت الله علما خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه