Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - یک نماینده پارلمان عراق از استان ذیقار از دولت این کشور خواست برای مستثنا شدن شرکت های ایرانی از تحریم های آمریکا تلاش کند.

به گزارش ایرنا، در ادامه مخالفت های دولتی و مردمی گسترده در عراق با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران، 'عبدالهادی موحان السعداوی' نماینده استان ذیقار (جنوب شرق) نیز از وزارتخانه های شهرداری و خارجه خواست از طریق مکاتب با همتایان آمریکایی خود، خواستار مستثنا شدن شرکت های ایرانی فعال در این استان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در گفتگو با خبرگزاری 'سومریه نیوز' افزود: چند شرکت ایرانی در حال حاضر در برخی حوزه های خدماتی و عمرانی در استان ذیقار فعال هستند که محدودیت های ناشی از تحریم های آمریکا ادامه کار آنها را با مشکل مواجه می کند و به زندگی بیش از 600 هزار نفر از ساکنان در شهر الشطرة این استان آسیب خواهد زد.
السعداوی گفت: طرح نخست مربوط به احداث شبکه فاضلاب در الشطره است و طرح دیگر در زمینه آب است که برای شهر ناصریه (مرکز استان ذیقار) از سوی ایرانی ها در حال اجراست و هر دو برای مردم استان بسیار حیاتی است.
وی از وزارتخانه های ذیربط خواست همه تلاش خود را برای جلوگیری از اخلال در کار این شرکت ها بکار بگیرند.
جمهوری اسلامی ایران در طول 15 سال گذشته با همه دولت های موقت، گذار و انتخابی عراق همکاری های خوبی داشته و حاصل این روابط امروز در سطح تبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی و گردشگری دینی و سیاحتی و درمانی بین دو کشور به شکل مثبتی منعکس شده است.
سطح روابط تجاری غیر نفتی به طور میانگین شش میلیارد دلار و حجم همکاری های اقتصادی بالغ بر 12 میلیارد دلار و علاوه بر همه اینها سالانه هفت میلیون نفر از دو کشور برای گردشگری دینی یا سیاحتی و یا درمان در حال رفت و آمد بین دو کشور هستند.
ایران در حال حاضر تنها کشور تامین کننده انرژی برق به میزان یک هزار و 350 مگاوات در ساعت برای عراق است و حجم صادرات گاز برای تامین سه نیروگاه گازی تامین برق در عراق نیز بالغ بر 18 میلیون مترمکعب در روز است.
خاورم 4***380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق ايران تحريم هاي آمريكائي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد