Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  نماینده ، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ و تشکر از مواضع محمدجواد ظریف در این کنفرانس، اظهار کرد: وزیر محترم خارجه کشورمان نیز در این کنفرانس حضور داشت و انصافاً مواضعی که اتخاذ کرد قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۰ رئیس دولت، ۸۰ وزیر خارجه و ۸۰ وزیر دفاع در کنفرانس مونیخ حضور داشتند، افزود: از جمله موارد مهمی که وزیر خارجه ایران در این کنفرانس به آن پرداخت، دفاع از حقوق بازدارندگی دفاعی کشور با اشاره به قطعنامه‌های سازمان ملل، اشاره به مستقل بودن سیستم قضایی کشور، اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر جهان در مورد قتل خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد و میانه‌ رو سعودی و لزوم پاسخگویی کشور‌های اروپایی در مورد حمایت همه جانبه‌شان از رژیم بعث عراق در هنگام جنگ با ایران بود.

امام جمعه تبریز گفت: خوشبختانه می‌بینیم که تلاش‌های نظام سلطه برای ایجاد دو دستگی میان اروپائیان در قبال ایران و به انزوا کشیدن ایران در عرصه بین‌المللی با شکست مواجه شده است.

وی یادآور شد:‌ای کاش در زمان مذاکرات «برجام» نیز تمامی مواضع مسوولان بین‌المللی و دیپلمات‌هایمان اینگونه بود تا مشکلات کنونی جامعه پیش نمی‌آمد.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش، بیانیه مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دیدار روز ۲۹ بهمن مردم آذربایجان با رهبری، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که مردم تبریز و آذربایجان همچون برهه‌های گذشته، بار دیگر و این بار باید در راستای تحقق بخشیدن به گام‌های بیانیه گام دوم پیشتاز و پیشگام باشند.

وی ادامه داد: به مردم قهرمان آذربایجان و تبریز آفرین می‌گویم چراکه مسوولان و اساتید دانشگاه صنعتی سهند در طوماری که برای بنده ارسال کرده‌اند، برای اجرای اوامر و بیانیه مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیانیه اخیر مقام معظم رهبری بیانیه‌ای «راهبردی» و «تاریخ‌ساز» در آغاز گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: نگاه واقع‌بینانه به نقاط ضعف و قوت چهل ساله از جمله نکات نهفته در این بیانیه است. همچنین امید به آینده روح و مرز این بیانیه است.

آل هاشم یادآور شد: رهبری در این بیانیه ۱۸ مرتبه به علم و پیشرفت‌های علمی و ۲۰ دفعه با کلیدواژه‌های قدرت، اختیار و امنیت به پیشرفت‌های دفاعی و نظامی پس از انقلاب اشاره فرموده‌اند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه اشاره به نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه انقلاب اسلامی را نه متعلق به ایران بلکه انقلابی با شعار‌های جهانی مطرح نموده و به قدرت و نفوذ منطقه‌ای ایران اشاره داشته‌اند.

وی افرود: در خصوص نقاط ضعف و کاستی‌های چهل ساله انقلاب، برخلاف آن‌هایی که در ریشه‌یابی ضعف‌ها و خطا‌ها به جای توجه به اصول انقلاب، مشی دور شدن از انقلاب یافتند، در بیانیه گام دوم معظم‌له نگاهی منطقی، منصفانه و توأم با ریشه‌یابی دارند و ریشه دلسردی‌ها را دوری از اسلام بیان کرده‌اند.

آل هاشم تصریح کرد: تبدیل ایران به یک ابر قدرت و ابر تمدن نوین اسلامی که واجد خصوصیات اخلاقی، سیاسی و اجتماعیی ویژه‌ای در سطح دنیا است از دیگر نکات مهم این بیانیه می‌باشد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی این بیانیه [بیانیه گام دوم]جوانان هستند، خاطرنشان کرد: علت آن بخاطر اعتماد به جوانان، نیروی رهایی بخش جوانی، خلاقیت در جوانان و برجستگی عنصر انقلابی‌گری در جوانان است. جوانان نیرو‌های پیشران جامعه بوده و ما باید به آن‌ها اعتماد کنیم چراکه اهل ریسک هستند کمااینکه در اول انقلاب نیز بسیاری از جوانان مسؤولیت‌های مهمی داشتند.

امام جمعه تبریز خطاب به مسوولان گفت: تنها راه نجات کشور، اعتماد به جوانان و سپردن کار‌ها به جوانان است البته این به معنای از یاد بردن پیران و باتجربه‌ها نیست.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان‌شرقی، یادآوری کرد: رهبر انقلاب بر بصیرت مردم تبریز و آذربایجان بسیار تاکید داشتند چراکه این مردم زمان‌شناس بوده و با حرکت‌شان در ۲۹ بهمن ۵۶ سبب سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها، سفر ولیعهد سعودی به پاکستان و برخی کشور‌های منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی دیگر از مسائل هفته جاری در عرصه منطقه‌ای سفر ولیعهد سعودی به پاکستان، هند و سایر کشور‌های شرق آسیا بود این درحالی‌ست که مردم این کشور‌ها در اعتراض به سفر وی تظاهرات برپا کردند.

وی افزود: از دلایل عمده اعتراض مردمی به سفر ولیعهد سعودی، اتهام قتل فجیع جمال خاشقجی و همینطور تجاوز جنگنده‌های سعودی به مردم بیگناه یمن و کشتار زنان و کودکان است.

خطیب جمعه تبریز اظهارکرد: از دلایل عمده این سفر، زمینه‌سازی خروج عربستان از انزوای منطقه‌ای است، اما واقعیت این است که سعودی و ولیعهد آن، طی ماه‌های اخیر بخاطر قتل خاشقجی حتی از سوی حامیان خود و افکار عمومی کشور‌های اروپایی تحت فشار شدیدی بوده و درصدد است با این‌چنین سفر‌ها فشار را با نزدیک شدن به کشور‌هایی مانند چین و هند کم کند و زمینه خروج از انزوا را فراهم کند.

آل هاشم گفت: در تظاهرات مردمی و خودجوش علیه سفر وی که معترضان با در دست‌داشتن تصاویری، حمایت عربستان از تروریسم و افراطی‌گری را برملا می‌کردند نشان می‌دهد که اهداف شخصی ولیعهد سعودی در نزد افکار عمومی از قبل این سفر‌ها تامین نخواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خطاب به ولیعهد سعودی متذکر شد:‌ای ولیعهد سعودی بدان که نه تنها در پاکستان، نه تنها در هند، مالزی و اندونزی بلکه در سایر کشور‌ها نیز مردم غیرتمند دنیا دیگر به توطئه‌های شما آشنا هستند و در برابر خیانت‌های شما ساکت نخواهند شد.

وی در پایان با تبریک فرا رسیدن روز مهندس، گفت: از کلیه مهندسین کشور که در هر تخصص و گرایش به عنوان مهندس خدمت می‌کنند تشکر کرده و برای همه آن‌ها آروزی توفیق خدمت بیشتر برای جامعه دارم.

 

انتهای پیام/

تنها راه نجات کشور، اعتماد به جوانان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه جوانان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عشق و علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه بوده و برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نشست هماهنگی گرامیداشت سالگرد ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد؛ توماج وحیدافشار در این نشست ضمن تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه آذربایجان که در طول عمر پربرکت خویش لنگر امنیت در منطقه آذربایجان و غرب و شمال‌غرب کشور بوده‌اند، بسیار ضروری است.

وی افزود: او که همواره مورد احترام تمامی طیف‌ها و جریان‌های سیاسی و مذهبی بود، به کابوس ضدانقلاب و دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه تبدیل شده و ترورهای کور علیه او نشانه‌ای از عجز و ناتوانی در خصوص رو در رویی مستقیم با این روحانی بزرگ تاریخ انقلاب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حسنی در طول بیش از ۳ دهه نمایندگی ولی فقیه در استان حساسی همانند آذربایجان‌غربی با همراهی نیروهای نظامی و امنیتی هیچگاه اجازه کوچک‌ترین بروز ناامنی را نداده و همواره در نقش پدرانه برای حل و فصل موضوعات سیاسی و اجتماعی پیش آمده ظهور می‌کرد.

وحیدافشار با یادآوری بیانات رهبر انقلاب در خصوص آن شادروان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم حسنی و در دیدار با اعضا کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی فرمودند «خوب است یاد کنیم از آقای حسنی (حفظه‌الله)؛ ایشان هم واقعاً جزو کسانی است که در این حوادث حقّاً و انصافاً امتحان خوبی داد در دوران مبارزات و در دوران بعد از انقلاب؛ چه قبل از جنگ، چه زمان جنگ، چه بعد از جنگ».

وی ادامه داد: در متن پیام تسلیت مقام عظمای ولایت به مناسبت ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان نیز شاهد هستیم که معظم‌له طی پیامی به نیکی از ایشان یاد کرده و می‌فرمایند: «مجاهدت‌های مستمر و همه جانبه‌ی آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگ‌های ماندگار و بی تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز».

وحید افشار تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ایشان، عشق و علاقه بی حد و اندازه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی و ضرورت پاسداشت بیش از پنج دهه مجاهدت و فداکاری در راستای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد تا بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات و تلاش‌هایش باشیم.

محمد نقی‌پور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این نشست بر آمادگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره و پاسداشت مقام والای نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید و اظهار کرد: در تلاش خواهیم بود که مراسمی با سطح بسیار بالا و پرمحتوا و با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جنبی برگزار کنیم.

وی افزود: بسیار ضروری است تا هم‌زمان با بزرگداشت سالگرد ارتحال آن مجاهد نستوه، بنیاد مرحوم حسنی (ره) نیز احیا و با محوریت حفظ و نشر آثار و دیدگاه‌ها و جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با سابقه فعالیتی ایشان فعال شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه فقید ارومیه در یکم خردادماه ۱۳۹۷ دار فانی را وداع و در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

مرحوم حسنی همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده اولین دوره شورای شهر در سال ۱۳۵۸ و همچنین نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه نیز بود.

کد خبر 745833

دیگر خبرها

  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • اعتماد: بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل‌های کشور نابود شده است
  • اعتماد : بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل های کشور نابود شده است