Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با اشاره به لزوم شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: اگر ما شبکه کانون‌های مساجد را تشکیل دهیم می‌توانیم جریان‌سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سعید روحانی» امروز (جمعه 3 اسفند) در مراسم اختتامیه دوره آموزشی حامیان کوثر النبی که با حضور 140 مسئول خواهر کانون‌های فرهنگی هنری استان‌های تهران، قزوین، البرز، مرکزی، سمنان و قم در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری این دوره در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یکی از برکات انقلاب اسلامی است و برکات این مجموعه ارزشمند بیش از گذشته به مجموعه‌های فرهنگی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یک ظرفیت بسیار قابل توجه است؛ چنانچه ما در کشور چنین مجموعه ای نداریم و امروز مجموعه‌های فرهنگی می‌توانند از برکات آن بهره مند شوند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی تصریح کرد: این دوره برای آشنایی با ظرفیت‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بود و انتظار می‌رود مسئولان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مبلغه‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ارتباط داشته باشند و از ظرفیت آنان در مساجد استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آمادگی خود را برای همکاری بانوان مبلغ این مؤسسه اعلام کرده و این به عهده شما است که ارتباط را فعال کنید.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ضمن قدردانی از زحمات چند ماهه مسئولان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دست اندرکاران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، تصریح کرد: شرکت کنندگان از کلاس‌های این دوره استقبال زیادی کردند که امید است که دوره‌های بعدی نیز در دستور کار قرار گیرد و در استان‌ها هم ادامه پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی عنوان کرد: انتظاری که ما از رابطان و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داریم این است که برای جذب نسل جدید و مخاطبان خود، قالب‌های متنوع و جذابی را برای محتواهای خود استفاده کنند که برای این امر باید ابتکار داشته باشند و وسائل کمک آموزشی، مسابقات، اردوها و غیره را به کار ببرند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: ما محتواهای غنی همچون قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و غیره داریم که باید با شیوه‌ها و قالب‌های جذاب به جوانان و نسل جدید ارائه دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی حامیان کوثر النبی برای مسئولان 6 استان کشور در قم برگزار شد، گفت: ما این دوره را در قم برگزار کردیم تا رابطان و مسئولان کانون‌ها از برکات قم که حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام و شهر مقدس قم موضوعیت دارند، بهره‌مند شوند؛ دلیل دیگر این امر که اهمیت ویژه‌ای دارد، بحث شبکه‌سازی است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با بیان اینکه 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال هستند، گفت: ما 25 هزار نقطه در کشور داریم که برکات زیادی دارند، اما زمانی به نتیجه می‌رسیم که شبکه سازی صورت بگیرد؛ اگر شبکه کانون‌های مساجد را تشکیل دهیم می‌توانیم جریان‌سازی کنیم.

 

وی تصریح کرد: ما در  برخی مسائل کشور و برنامه‌های فرهنگی دچار عقب‌ماندگی هستیم و کار آنچنان که شایسته است، پیش نمی‌رود، زیرا شبکه‌سازی صورت نگرفته و جریان‌سازی به صورت مطلوب انجام نشده است، یعنی باید شبکه‌سازی شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری برای شبکه‌سازی در مسجد باید تشکیلات داشته باشند و هر فردی باید کادر فرهنگی داشته باشد تا دامنه کار او افزایش پیدا کند.

 

وی عنوان کرد: اگر تشکیلات نداشته باشید فعالیت‌های شما محدود می‌شود، پس اولین گام، ایجاد تشکیلات در کانون‌ها است؛ در گام دوم، تشکیلات خود را توانمند کنید و دوره‌های مختلف برای آنان برگزار کنید؛ برخی کانون‌های مساجد قم از 10 سال پیش این روند را اجرا کردند که اثرات مطلوبی در فعالیت‌های آنان داشته است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی ادامه داد: کانون‌ها پس از ایجاد تشکیلات باید با مساجد محله ارتباط داشته باشند و در ادامه، ارتباط با مساجد منطقه و مساجد شهر را در دستورکار خود قرار دهند تا بدین طریق شبکه‌سازی صورت گیرد.

 

وی یادآور شد: ارتباط گیری باید به صورت تدریجی و مرحله به مرحله انجام شود، در طول برقراری ارتباطات می‌توان برنامه‌های فرهنگی مشترک داشته باشید و از تجربیات یکدیگر بهره مند شوید؛ وقتی شبکه فعال شد می‌توانید در عرصه فعالیت‌های اجتماعی وارد شوید و تنها به مسائل ساده بسنده نکنید.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمانی تأثیرگذار است که منشأ اثرات زیادی در جامعه امروز باشد وسپس به سمت خدمات اجتماعی روی آورد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی بیان داشت: امروز بسیاری از سازمان‌ها با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ارتباط هستند و طی مذاکراتی که صورت می‌گیرد، اعضای کانون از خدمات اجتماعی این سازمان‌ها بهره مند می‌شوند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اظهار داشت: شما مسئولان کانون‌ها باید خود را به سلاح علم و معرفت مسلح کنید و با مدیریت جهادی در کانون‌ها فعالیت داشته باشید.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تأکید کرد: در کانون‌های مساجد به گونه ای عمل کنید که برای عالم اسلام فعالیت می‌کنید؛ فکر و برنامه‌ریزی ما برای این کار جهانی است، هر چند اقدام آن در یک مسجد و در یک محله باشد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی بیان داشت: در این دوره ها، کلاس‌هایی با موضوعات مختلف و محدود برگزار می‌شود تا تلنگری باشد بر توجه به این نکته که مسئول فرهنگی باید در زمینه‌های مختلف توانمندی‌های بالایی داشته باشد.

 

وی گفت: ما نیاز داریم افرادی متصدی این امر در مساجد شوند که بتوانند در فضای فرهنگی کشور تأثیرگذار باشند؛ بنابراین اول باید خود را مجهز کند و سپس در این مسیر به فعالیت بپردازد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم یادآور شد: در حال حاضر وضعیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوب است اما نیاز به همت بیشتر است که امید است در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب برسیم.

 

ابلاغ سلام ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است

 

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر حادثه تروریستی زاهدان بیانیه گام دوم انقلاب سبک زندگی اسلامی انقلاب به روایت هنر اردبیل حضرت ام البنین سلام الله علیها اصفهان جامعه الزهرا کانون های فرهنگی هنری مساجد دوره آموزشی حجت الاسلام روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان گفت: در موزه ملی هنر‌های اصفهان از انواع مکاتب مختلف هنری و اساتید مختلف هنری اصفهان در بازه زمانی ۸۰۰ سال اخیر، ۳۳۷ کد اثر و ۳۷۰ اثر مختلف نگارگری، نقاشی، خوشنویسی و … به نمایش گذاشته شده است.

مجید صادقانی در برنامه تلویزیونی بهار بهار  افزود: موزه، بخش‌های مختلف فرهنگی را با آثار فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در معرض بازدید مخاطب عام و خاص قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه در گذر رزم و جنگ این موزه انواع هنر‌ها مرتبط با تسلیحات نظامی وجود دارد، گفت: مکاتب هنری اصفهان جامع است و در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی، اصفهان صاحب حرف و نظر است.

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان  با اشاره به سختی کار در این حوزه  افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی زود بازده نیست و در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال نتایج آن را می‌بینیم که این امر موجب شده  افرادی که کمتر با این حوزه ارتباط دارند، ما را دلسرد کنند و در نتیجه اهمیت این بخش کمتر دیده شود.

صادقانی با اشاره به نقشه موجود در موزه که پیشینه آن به قرن ۱۷ میلادی بازمی‌گردد، افزود: این نقشه، نمایی از جنوب به شمال اصفهان را در دوران صفویه به مخاطب ارائه می‌کند، در آن به معرفی جغرافیای شهری و انسانی اصفهان ۴۰۰ سال پیش می‌پردازد.

او  تصریح کرد: ۱۱۵ شخصیت در این نقشه تصویرگری شدند که بیانگر حرفه‌ها و مشاغل و افراد در اصفهان آن زمان و نمایی از اجداد ۴۰۰ سال پیش ما در اصفهان است.

سرپرست موزه ملی هنر‌های اصفهان افزود: این نقشه ابعاد مردم‌شناسی و جامعه شناختی دارد و با به تصویر کشیدن المان‌های اصلی شهر، جغرافیای شهری خوبی به مخاطب ارائه می‌کند.

او  ادامه داد: دغدغه اصلی موزه‌های دفینه کشور (اولین موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران) که موزه ملی هنر‌های اصفهان یکی از آنها است، حال خوش کسانی است که موزه گردی می‌کنند و تلاش می‌کند با استفاده از آثار، آنها را با پیشینه اصیل و غنی خود آشنا کنند، البته از موزه ملی هنر‌های اصفهان به عنوان یک پاتوق فرهنگی یاد می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • لزوم اصلاح و اجرای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل
  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • لزوم فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش وقایع ناگوار ترافیکی
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد