Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه روز جمعه در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای باقی ماندن شماری از سربازان این کشور در سوریه اعلام کرد که این اقدام آمریکا می تواند به باقی ماندن نیروهای کشورهای اروپایی در مناطق تحت کنترل آن ها در شمال سوریه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالکریم عمر از مقام های نیروهای دموکراتیک سوریه به این خبرگزاری گفت: ما تصمیم آمریکا برای باقی ماندن 200 نظامی این کشور در منطقه را مثبت ارزیابی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تصمیم آمریکا می تواند کشورهای اروپایی به ویژه شرکای ما در ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم را تشویق کند تا نیروهایشان را در منطقه حفظ کنند.
این مقام نیروهای کُرد سوریه مدعی شد: حضور نیروهای آمریکایی می تواند به پیش برد حل بحران سوریه کمک کند.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید پیش تر گفته بود: یک گروه کوچک حافظ صلح شامل حدود 200 (سرباز) برای مدتی در سوریه باقی می مانند.
این اعلان کاخ سفید پس از آن مطرح می شود که دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیسان جمهوری آمریکا و ترکیه در تماسی تلفنی پیرامون خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت وگو کردند.
ترامپ اواخر سال گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.
تصمیم ناگهانی ترامپ در این زمینه با تناقض گویی های متفاوتی از سوی مقام های آمریکایی در پاسخ به نگرانی ها متحدان غربی و منطقه ای آمریکا مواجه بوده است.
در حالی که رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا از زمانبندی 60 روزه برای خروج همه نظامیان کشورش از سوریه سخن گفته بود، با وجود گذشت نزدیک به سه ماه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
شبک**9365**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه نيروهاي دموكراتيك سوريه آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

فرمانده ناوگان آمریکا در گفتگو با خبرگزاری «بلومبرگ» با اشاره به اینکه «در حال حاضر تاریخ پایان ماموریت نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ قابل پیش‌بینی نیست» گفت: «موفق شدیم توانایی حوثی‌ها را کاهش دهیم، اما حمایت ایران از این گروه ماموریت را طولانی مدت می‌کند.»

به گزارش جماران و به نقل از العربیه؛ فرمانده ناوگان آمریکا گفت که «اکنون حملات حوثی‌ها از موشک‌های کروز به پهپاد‌هایی که خطرشان کمتر است، تغییر یافته» و افزود: «ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند».

دیگر خبرها

  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن