Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پيام تسليت به مناسبت ارتحال عالم رباني مرحوم آيت الله مومن آورده است: ايشان از ياران نزديک امام (ره) و رهبري و از حاميان جدي نظريه ولايت فقيه بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين پيام با اشاره به خدمات ارزشمند آن سعيد فقيد آمده است: ايشان از شاگردان مبارز حضرت امام‌خميني(ره) و از حاميان جدي نظريه ولايت فقيه بود و تاليفات اثر گذار و گرانقدري در تشريح و تبيين آن داشت و در عمل و رفتار سياسي نيز عالمي ولايتمدار و انقلابي به شمار مي‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اين پيام افزود: آيت الله مومن با همراهي و دفاع از حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامي در قبل و بعد از آن با حمايت‌هاي بي دريغ خود از نظام اسلامي و رهبر معظم انقلاب در طول ساليان متمادي منشأ اثر بسيار گرديد.
متن اين پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
(انا لله و انا اليه الراجعون)
ارتحال مجاهد نستوه حضرت آيت الله محمد مومن قمي(رحمه الله عليه) نائب رئيس محترم جامعه مدرسين حوزه علميه قم که پس از تحمل يک دوره بيماري دعوت حق را لبيک گفت: موجب تاسف و تاثرشديد گرديد.
ايشان از شاگردان مبرز حضرت امام‌خميني (ره) و از حاميان جدي نظريه ولايت فقيه بود و تاليفات اثرگذار و گرانقدري در تشريح و تبيين آن داشت و در عمل و رفتار سياسي نيز عالمي ولايتمدار و انقلابي به شمار مي‌رفت که با همراهي و دفاع از حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامي درقبل و بعد از آن با حمايت‌هاي بي دريغ خود از نظام اسلامي و رهبر معظم انقلاب در طول ساليان متمادي منشأ اثر بسيار گرديد.
منش مردمي و اخلاق و سلوک زاهدانه اين عالم متعهد ايشان را ملجا و پناه طلاب و مردم قم و نمونه‌ يک روحاني پارسا و انقلابي در برابر چشم همگان قرار داده بود.
اين فقيه عاليقدر عميقا به ارزش‌ها و معيار‌هاي اصولي و فقهي توجه داشت و با قاطعيت و دقت نظر در مقابل شبهات و انحرافات ايستادگي و روشنگري مي‌کرد.
آثار علمي و فقهي اين عالم انقلابي و تدريس طولاني در حوزه علميه تنها بخشي از خدمات ارزنده‌ اين فقيد سعيد به مکتب اهل بيت عليهم السلام و نظام اسلامي است.
ايشان با حضور موثر در نهاد‌هاي برجسته‌اي از نظام اسلامي همچون شوراي نگهبان، شوراي عالي حوزه و مجلس خبرگان رهبري متعهّدانه به انجام وظايف خطير انقلابي پرداخت و تمام انديشه و عمل خود را براي خدمت به انقلاب اسلامي به کار گرفت.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت اين عالم پرهيزگار را به محضر حضرت بقية‌ الله الاعظم(عجل‌الله تعالي فرجه الشريف)، مقام معظم رهبري«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد«دامت‌برکاتهم»، حوزه‌هاي علميه، مردم انقلابي قم همچنين آقازادگان محترم و بيت مکرم و اخوي گرامي ايشان حضرت حجت الاسلام و المسلمين علي مومن و شاگردان و ارادتمندان ايشان تسليت عرض نموده، براي آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهي و براي بازماندان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.
همچنين از همگان دعوت به‌عمل مي‌آيد که در مراسم تشييع و تکريم اين عالم بزرگوار حضور فعال داشته باشند.
و السلام عليکم و رحمه الله و برکاته
محمد يزدي
رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آيت الله مومن ولايت فقيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم تولید علم و ادبیات‌سازی برای رشته‌های جدید با گفتمان منطق بر اسلام و انقلاب تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی رئیس دانشکده دین و رسانه با مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه دو ماموریت را دنبال می‌کند، اظهار داشت: ماموریت نخست تربیت نیرو و کادرسازی برای داخل و خارج از سازمان است. ماموریت دوم تولید علم و ادبیات‌سازی برای رشته‌های جدید با گفتمان منطق اسلام و انقلاب است که می‌تواند برکات بسیاری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه هر دو جهت را دنبال کند، عنوان کرد: تولید علم باید مبتنی بر مبانی فلسفی، فقهی و اخلاقی اسلام و متناسب با دنیا و شرایط جدید باشد.

اعرافی با بیان اینکه رفتن دانشکده دین و رسانه به سمت رشته‌های مقطع دکتری می‌تواند پیوست تولید علمی را تقویت کند، تصریح کرد: در نظریه‌هایی که مبتنی بر اندیشه اسلامی و جوابگوی مسائل دنیا باشد، دچار خلاء هستیم.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه می‌تواند زمینه‌ساز و پیشران توجه مراجع عظام و علما به موضوع رسانه باشید، افزود: دانشکده می‌تواند با تدابیر مناسب بر حرکت علمی تاثیرگذار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تربیت معنوی، اخلاقی و انقلابی یک امر مهم است، گفت: توجه به این موضوع موجب می‌شود که فارغ‌التحصیلان دانشکده دین و رسانه اثرگذارتر باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی (ره)
  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • دیدار زیاد النخاله با رهبر انقلاب
  • دیدار زیاد نخاله با رهبر انقلاب
  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای