Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آيت الله علم الهدي گفت: مومن سازي در بستر جامعه ديني رسالت هدفمند براي علما، مدرسان و روحانيان است.
به گزارش خبرگزاري آريا، نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: شرايط امروز به گونه اي نيست که درس بخوانيم و از آنچه بر سر اسلام مي آيد برکنار باشيم؛ اگر واقعا سرباز امام عصر(ع) هستيم نبايد بي تفاوت باشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آيت الله سيد احمد علم الهدي در مراسم تجليل از استعدادهاي برتر حوزه علميه خراسان در مدرسه علميه نواب مشهد افزود: کسي که خود را سرباز امام زمان(عج) مي داند  بايد از ظرفيت علمي و فرهنگي برخوردار باشد که توان برطرف کردن شک و براندازي ترديد در جامعه مومنان در او باشد.
وي گفت: شرايط کنوني موقعيت حساسي براي روحانيت است که بايد لحظه به لحظه سرنوشت دين و موقعيت آنرا را رصد کنند؛ اگر مواظب نباشيم و وجود موثري نداشته باشيم مسئول همه خسارتهاي وارده بر پيکره دين هستيم.
امام جمعه مشهد گفت: امروز جامعه ديني و روحانيت با محور حوزه ها و فعاليتهاي فرهنگي و تحقيقاتي در حوزه با  منظور و مقصد اجرايي مي شود و آن مومن سازي در بستر جامعه ديني است که اين رسالت هدفمند براي علما، مدرسين و روحانيان به شمار مي رود.
آيت الله علم الهدي با تاکيد بر  تلاش ومجاهدت علمي –تحقيقاتي طلاب افزود: بايد با خلوص و اخلاص به امام زمان(عج) در مجاهدت علمي خلاها را پر کرد.
وي با قدرداني از اقدامات شوراي جديد حوزه علميه خراسان گفت: در دوره جديد اقدامات تحولي و طرح هاي خوبي به اجرا در آمده  است که بايد با اطلاع رساني مناسب اعضا و ديگر استادان را از اين اقدامات آگاه کرد.
مدير حوزه علميه خراسان  هم گفت: طلاب مجاهدانه به تلاش خود در عرصه هاي علمي ادامه دهند و بدانند که اين مجاهدت ها مرضي رضاي ولي الله الاعظم خواهد بود و در درگاه الهي مأجور هستند..
آيت الله سيد مصباح عاملي با توصيف تلاش جهادگرانه مسؤولان و طلاب و ايفاي نقش موثر آنان در پيشبرد اهداف پيش رو گفت: همه فعاليت هاي مجموعه حوزه بر سه مفهوم حوزه انقلابي، انديشه و عمل مبتني است و تحقق حوزه انقلابي کاري اجتناب ناپذير در شرايط فعلي به شمار مي رود.
وي با بيان اينکه تحولات اساسي در اين حوزه شکل گرفته و در عرصه‌هايي چون آموزش، تحولات چشمگير و متناسب با انقلاب اسلامي روي داده است افزود: افق اين حوزه در شکل‌گيري مدارس تخصصي، رشته‌هاي علمي تخصصي، قرارگاهاي دانشي و علمي، شکل گيري هيئت‌هاي انديشه ورز در حوزه‌هاي مختلف رقم خورده است.
مدير حوزه علميه خراسان با اشاره به روند حرکت تحولاتي و شکل‌گيري تحولات بنيادي در حوزه گفت: شناسايي استعدادهاي برتر حوزه از ديگر اقدامات بوده که در شش مرحله و سه استان تا کنون 320 نفر در حيطه آموزش شناسايي شده‌اند و هم اکنون مشغول تحصيل هستند.
مصباح عاملي با اشاره به همايش تجليل از برترين‌ها و شرکت کنندگان در فراخوان پژوهشي و ممتازان حوزه علميه افزود: اين همايش جزو فرآيندهاي تحول در حوزه علميه خراسان است که  ملاک ها و شاخص هاي کيفي شامل تبليغي، اخلاقي، انقلابي و سياسي براي معرفي ممتازان در سال آينده بر نمرات آموزشي و فعاليت هاي پژوهشي اضافه خواهد شد.
در اين همايش از برترين‌هاي حوزه در بحث آموزش، پژوهش، تبليغات و  دو هزار نفر از برترين‌ها با اهداي لوح، قدرداني شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مومن سازي رسالت علما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نشست هیات اندیشه ورز، استاد یاران نواحی و سرمربیان اقشار شبکه تربیتی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت نقش استاد یاران و سرمربیان حلقه‌های صالحین سپاه قدس گفت:تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی‌های مردم در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه سیاسی مهم‌ترین رسالت حلقه‌های صالحین است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمن امروز با استفاده از ابزار رسانه تلاش می‌کند تا جنگ رسانه‌ای راه بیندازد و از اتفاقات اخیر نیز سو استفاده کرده افزود: باید هوشیار بود و در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن جوانان را آماده کنیم.
وی همچنین به اجرای طرح عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: اجرای درست این طرح نیازمند همکاری همه مسوولان و مردم است وباید طبق قانون با نا هنجاری‌ها برخورد شود. 
 نماینده ولی فقیه در گیلان از همه مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین خواست نسبت به وظایف خود جدی عمل کرده و اهتمام داشته باشند تا جوانان با قهرمانان دینی و ملی خود بیشتر آشنا شوند.
فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با تقدیر از تلاش‌های حلقه‌های صالحین گفت: تربیت ۸ میلیون جوان در طراز انقلاب ومومن در کشور از اهداف اجرای برنامه‌های حلقه‌های صالحین است و سهم گیلان در این حوزه ۲۵۰ هزار جوان است که باید این امر جدی گرفته شود.
سردارحمید دامغانی همچنین آموزش و توانمند سازی ارکان شبکه تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت را مهم برشمرد و ازمربیان حلقه‌های صالحین خواست برای این امر اهتمام داشته باشند. 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در این نشست بر افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های حلقه‌های صالحین تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم این تغییر در میدان عمل مشهود باشد. 
دراین نشست همچنین احکام ۱۲ نفراز استاد یاران و سرمربیان حلقه‌های صالحین گیلان به آنان اهدا شد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه