Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:39:26 GMT

انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت مورد توجه ویژه بگیرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۱۱۲

انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت مورد توجه ویژه بگیرد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل ازدفتر امام جمعه قیدار، حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار  با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زهرا (س)، روز مادر و هفته زن، افزود: وجود مقدس حضرت زهرا(س) عصاره‌ نیکی‌ها و ارزش‌ها، جلوه‌ای از صفات جمال و جلال خداوند در عالم هستی است.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب اسلامی، افزود: این بیانیه در چهلمین سال پیروزی انقلاب و آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی، قطعا یک بیانیه راهبردی و تاریخ‌ساز در آغاز «گام دوم انقلاب» است که از زوایای مختلف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه قیدار  به حادثه تلخ تروریستی خاش اشاره کرد و گفت: بعد از خروش سیل‌آسای ملت بصیر، قهرمان و بزرگ ایران در چهلمین سالگرد پیروزی حق بر باطل که تبدیل به دریای طوفانی شد و دشمنان اسلام و انقلاب را به لرزه درآورد و آرزوهای آن‌ها را بر باد داد، دشمنان عمق درماندگی و استیصال خود را با حمله وحشیانه و ددمنشانه به اتوبوس حامل نیروهای فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش- زاهدان، به نمایش گذاشتند.

موسوی ادامه داد: همزمان با نشست سیرک مانند ورشو دست جنایتکار مزدوران بیگانه به خون جمعی از بهترین جوانان کشور آلوده شد و ۲۷ تن از آنها را به وصال معشوق رساند.

امام جمعه قیدار با تاکید بر لزوم قدردانی ملت و رهبر انقلاب از جوانان فداکار خود افزود: مردم شهیدپرور اصفهان و سایر شهرهای این استان با حضور میلیونی خود در مراسم با شکوه تشیع پیکر شهدا به جهانیان اعلام کردند که در دفاع از انقلاب از پای نخواهند نشست.

وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با ارتکاب این جنایت نشان دادند که چقدر از ناکامی خود در جلوگیری از برگزاری جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و حضور خیره‌کننده مردم در ۲۲ بهمن عصبانی و در مقابل ملت بزرگ ایران، حقیر، ذلیل و ناتوان هستند.

موسوی به افتتاح فاز سوم ستاره خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی است که طی سه فاز با همت جوانان و در اوج تحریم‌ها عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

امام جمعه قیدار با تاکید بر حفظ و پاسداشت ارزش‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، بر لزوم توجه ویژه و هدفمند به  انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در جامعه تاکید کرد و گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت اهمیت ویژه‌ای دارد که جانبازان به عنوان شاهدان زنده آن دوران می‌توانند انتقال دهنده این فرهنگ به نسل‌های فعلی باشند.

کد خبر 4549205

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قیدار خطبه های نماز جمعه سید علی موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی به برکت درایت رهبر انقلاب اسلامی برخی نهاد‌های انقلابی تشکیل شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از این نهاد‌ها است.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است که هر کجا کشور و نظام اسلامی به آن نیاز داشته باشد حضور یافته و نقش‌آفرینی می‌کند.

وی گفت: سپاه به‌عنوان نیروی خدمتگزار امت اسلامی در مناطق درون‌مرزی و برون‌مرزی در هر صحنه‌ای که موردنیاز باشد، نقش‌آفرینی می‌کند.

حسن‌زاده تصریح کرد: در دنیا مانند چنین نهادی که در همه عرصه‌ها در خدمت‌رسانی به‌نظام و مردم نقش‌آفرینی کرده و در داخل و خارج کشور تأثیرگذار باشد، وجود ندارد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه جمهوریت و مشروعیت از ویژگی‌های برجسته و خاص حکومت اسلامی است که در سایر کشور‌ها چنین ویژگی نیست، اظهار کرد: مشروعیت حکومت اسلامی، الهی بوده و برگرفته از قرآن و اهل‌بیت (ع) است و در کنار این مقوله نیز مقبولیت و جمهوریت وجود دارد.

وی گفت: رویکرد نظام اسلامی مقابله با استبداد داخلی و استکبار خارجی بوده و این را در تمام صحنه‌ها نشان داده است.

حسن‌زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران، مظاهر فساد، ضد اسلام و ضد دینی را از بین برد و تقوا، شجاعت، شهامت و سالم‌سازی جامعه را ترویج داد.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قله حرکت قرار دارد، تصریح کرد: سپاه باروحیه انقلابی، بااقتدار و با تولید قدرت دفاعی دنیا را به حیرت واداشت و این اقتدار و قدرت و نقش‌آفرینی سپاه در حوزه‌های مختلف سبب دشمنی استکبار جهانی با سپاه پاسداران شده است.

وی با تأکید بر اینکه رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باقدرت و دشمن‌شکن، هر کس را که به میهن اسلامی نگاه چپ داشته باشد، پاسخ می‌دهد و مورد حمایت مردم نیز است.

حسن‌زاده در ادامه به عملیات «وعده صادق» اشاره و اظهار کرد: قبل از پاسخ قاطعانه و تنبیه متجاوز صحبت‌های مختلفی مطرح می‌شد؛ ولی پاسخ قاطعانه ایران نشان داد که گنبد آهنین دروغی بیش نیست.

امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» قدرت و اقتدار ایران اسلامی و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان کشید و موشک‌های سربازان ولایت، گنبد آهنین را به‌زانو درآورد.

وی اظهار کرد: همچنین عملیات «وعده صادق» بار دیگر سیاست یک بام و دو هوای برخی کشور‌ها را نشان داد.

دیگر خبرها

  • رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است
  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است