Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- خطيب نماز جمعه تهران: يک انقلاب زماني مقتدر در سطح منطقه و فرامنطقه است که قدرت برتر اقتصادي باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين ابوترابي فرد در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران اقتصاد را نطقه قوت و عامل سلطه ناپذيري و نفوذ ناپذيري دشمن برما دانست و از نمايندگان مجلس خواست درجهت رفع عيوب نظام بودجه ريزي کشور گام بردارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه فقر و غنا در ماديات و معنويات بشر اثرگذار است و بدون ان نمي توان به اهداف رسيد گفت: اقتصاد مستقل مبتني بر توليد انبوه و نه وابسته به سرمايه نفت، عدالت محور و دوري از اصراف نشانه هاي يک اقتصاد مقتدر است .
وي خطاب به نمايندگان مجلس که اين روزها درگير تصويب لايحه بودجه سال 98 هستند گفت : بررسي کنيد در اين لايحه چه اقداماتي براي کاهش وابستگي کشور به درامدهاي نفتي انجام شده است و براي حمايت از توليد ،کاهش شدت انرژي و مديريت مصرف چه گام هايي برداشته شده است .
ابوترابي فرد با بيان اينکه نظام بودجه ريزي کشور زمينه ساز بسياري از عملکردهاي ضعيف در حوزه اقتصاد است گفت : ما مشکلات را درک مي کنيم اما با عزم و اراده مي توان در جهت پيشرفت گام برداشت .
وي افزود : عملکردهاي ضعيف اقتصاد، کشور را از بيرون و درون با چالش مواجه کرده است اما در صورت تقويت اصلاح مشکلات داخلي مي توان چالش هاي بيروني همچون تحريم را بي اثر يا کم اثر کرد .
خطيب نماز جمعه تهران وجود عيوب ساختاري و ضعف هاي مديريتي را مهمترين مشکلات دروني اقتصاد کشور برشمرد و گفت : وابستگي اقتصاد به نفت، دولتي بودن بخشهايي از اقتصاد که در حطيه وظيفه دولت نيست ،نگاه به خارج و نه نگاه به ظرفيت داخلي ،بي ثباتي سياستهاي اقتصادي و البته بودجه بندي معيوب و نامتوازن مهمترين عيوب اقتصاد کشور از نظر سکاندار انقلاب اسلامي است .
وي از نمايندگان مجلس خواست تا در جريان بررسي بودجه سال 98 گام هاي مثبتي در جهت انظباط مالي بودجه بردارند بودجه اي که براساس براورد مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي حدود 100 هزار ميليارد تومان کسري پنهان در ان نهفته است.
وي گفت: نمايندگان محترم بررسي کنيد چند قدم مي توانيد از عيوب بودجه بکاهيد چند قدم براي انظباط مالي مي توانيد برداريد، براورد مرکز پژوهش ها اين است که با اين ساختار بودجه سال 98 ممکن است حدود 100 هزار ميليارد تومان در اين لايحه پنهان باشد .
خطيب موقت نماز جمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حادثه تروريستي خاش و شهادت جمعي از مدافعان وطن ضمن تسليت شهادت اين مرزدارن به خانواده ها انان و ملت شهيد پرور ايران اسلامي گفت : براي ملت ايران و مسئولين نظام قابل قبول نيست که سرزمين يک کشور اسلامي همسايه به پايگاهي براي تربيت و هدايت نيروهاي مزدور تروريست تبديل شود.
وي با بيان اينکه قطعا اين کشور هزينه اين رفتار را پرداخت مي کند از دولت پاکستان خواست که به سرعت رفتار گذشته خود را اصلاح و راه را براي تداوم اصول برادري هموار کند .
ابوترابي فرد همچنين با تسليت درگذشت آيت الله مومن به محضر امام عصر (عج) رهبري انقلاب اسلامي ومراجع عاليقدر تقليد حوزه عمليه و به ويژه حوزه عمليه قم گفت: حضرت ايت الله مومن اراسته به ايمان ،علم و تقوا بود، ايشان عضو موثر شواري نگهبان قانون اساسي مجلس خبرگان رهبري و شخصيت فرزانه تربيت يافته مدرسه بنيان گذار انقلاب اسلامي بود که در مبارزه با رژيم ستم شاهي و دفاع از انقلاب اسلامي و ارزشهاي ان با سلامت نفس و زهد مجاهدت بسياري کرد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران همچنين با اشاره به سالروز ميلاد فرخنده صديقه کبرا فاطمه زهرا(س) گفت: اين بانوي بزرگوار که خداوند سبحان در شان منزلت ايشان سوره مبارکه کوثر را نازل کرد. اين سوره در مورد کساني نازل شده است که پيامبر اکرم را به نداشتن فرزند سرزنش مي کردند.
وي افزود: فخر راضي از عالمان اهل سنت مي گويد " تمام اهل حديث و تفسر براين مطلب اتفاق نظر دارند که در جريان مباهله ، خمسه طيبه حضور داشتند ، بعد مي فرمايد خداوند ابناء يعني حسن و حسين و نساء يعني فاطمه زهرا را برانفس مقدم داشت .
خطيب نماز جمعه تهران گفت: اين عالم اهل سنت مي گويد" تقدم ابناء و نساء بر انفس براي ان است که خداوند مي خواست مرتبه بلند و جايگاه نزديکانش بر پيامبر را به همگان روشن کند و اعلام کند که انها بر انفس مقدم هستند و اين تقدم محکمترين دليل برفضيلت اصحاب کساء است و به اين ترتيب اهل بيت پيامبر(ص) رمز وحدت امت اسلام هستند .
وي گفت: امروز جامعه اسلامي شيعيان پيروان مدرسه اهل بيت برادران و خواهران اهل سنت و جماعت همه در حول قران در حول پيامبر عظيم شان اسلام وحول قبله و شخصيت اهل بيت پيامبر اکرم با هم وحدت و انسجام دارند .
خطبه نخست نماز جمعه تهران
امام جمعه موقت تهران گفت: اصول و مباني انقلاب به دليل اينکه برآمده از اصول و مباني ديني است قابل ترديد و کمترين فاصله نيست و اين انقلاب به اصول خود به شدت پايبند و به مرزبندي ها با رقيب و دشمنان حساس است.
محمد حسين ابوترابي فرد در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته تهران­ در خصوص بيانيه "گام دوم" مقام معظم رهبري به ملت بزرگ ايران افزود:­ اين بيانيه­ از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي در آغاز دهه پنجم انقلاب صادر شده و به عنوان منشوري براي مرحله خودسازي ،جامعه پردازي و تمدن سازي و تبيين کننده فصل نوين حرکت انقلابي و عمل جهادي ملت بزرگ ايران و امت اسلام و جبهه مقاومت است.
وي گفت:­ در اين منشور با تحليلي روشن از گذشته، نقشه راه براي تحکيم باروري نظام انقلابي پويا توانمند و پيشتاز در راستاي دستيابي به تمدن اسلامي و بهبود جدي و موثر عملکرد ارکان نظام ارائه گرديده است.
حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي فرد ادامه داد: دستاوردهاي شگرف چهار دهه گذشته در حوزه هاي امنيت ثبات سياسي کشور، علم و فناوري ، ايجاد زيرساخت هاي حياتي و اقتصادي ، خلق و تثبيت اراده ملي در کانون مديريت کشور، ارتقا بينش سياسي به مسائل منطقه و نگاه به مسائل بين المللي و سنگين نمودن کفه عدالت در تقسيم امکانات عمومي کشور و افزايش عيار معنويت و اخلاق ، ايستادگي شکوهمند و ابهت آفرين در برابر قدرت هاي استکباري و آمريکاي جهانخوار تبيين شده و قابل تحليل جدي است.
امام جمعه موقت تهران گفت: در فراز نخست اين بيانيه آمده است در ميان ملت هايي که برخواسته و انقلاب کرده اند کمتر ديده شده است که آرمان هاي انقلابي را حفظ کنند انقلاب اسلامي يکي از حرکت هاي انقلابي استثنايي است به ويژه در تاريخ چند سده ملت هاي منطقه و جهان که در طول چهار دهه بر اصول و مباني انقلاب ايستاده و راه حرکت پرشتاب خويش را هموار نموده است.
وي­ سه عامل کليدي­ را­ دليل اين موفقيت دانست و ادامه داد: عامل اول آرمانهاي ماندگار و با ثبات است که با خط روح ، جان و عقل هماهنگ باشد انديشه و تفکري با طراوت و نشاط قلب و جان و روح انسان را فتح مي کند و بر اريکه قدرت مي نشيند که از مباني عقلاني و با فطرت بشر هماهنگ و از پشتوانه علمي و برهاني برخوردار باشد لذا قرآن توصيه و پيامش اين است که در سايه انوار پرفروغ وحي جامعه بشري با حقايق ناب آشنا مي شود.
ابوترابي فرد با بيان اينکه ما در سايه انوار پرفروغ وحي با حقايق ناب علمي و معارف برهاني آشنا شديم گفت: اين حقايق ناب ماندگار است مباني انقلاب، اصول و ارزش هاي انقلاب هاي اسلامي برآمده از قرآن و کلمات پيشوايان دين و سيره اولياي الهي است و اين­ مباني استوار ، منطقي و علمي است لذا رهبر معظم انقلاب اسلامي به درستي اشاره مي فرمايند که اين اصول و ارزش ها براي هميشه در نظر انسان ها و جوامع بشري زيبا و پر جاذبه است زيرا با فطرت آنان هماهنگ است.
وي افزود: انقلاب اسلامي دين و دنيا ،علم و دين ،روح و جسم را در کنار هم مورد توجه قرار داده است لذا شعارهاي جهاني اين انقلاب ماندگار و با ثبات است.
امام جمعه موقت تهران گفت: آزادي ، اخلاق ، معنويت ، عدالت ، استقلال، عزت ، عقلانيت و برادري که هر کدام جاي بحث مفصلي را دارد برآمده از اصول و آموزه هاي ديني است و انقلاب اسلامي اين آرمان هاي بلند را در دستور کار خويش دارد اين مباني برآمده از اصول و حقايق ناب وحياني و حق است و حق ماندگار است .
ابوترابي فرد با بيان اينکه اصول و مباني انقلاب قابل ترديد نيست ادامه داد: انقلاب به اصول خود به شدت پايبند و به مرزبندي هاي خود با رقيب و دشمنان حساس است­ و با خطوط اصلي خود هرگز بي مبالاتي نمي کند زيرا اين اصول و مباني بر آمده از اصول و مباني ديني است.
وي گفت: انقلاب اسلامي همچون پديده اي زنده ، با اراده و هموار داراي انعطاف و آماده تصحيح خطاهاي خويش است نقص ها و کاستي ها را مي شناسد در حوزه هاي مديريتي بر طرف مي کند اما تجديد نظر پذير و اهل انفعال نيست چون اصول و ارزش ها برآمده از اصول متقن و ثابت ديني و وحياني است.
امام جمعه موقت تهران اصول متقن و برآمده از مباني و ارزش هاي ناب ديني را ­از مهم ترين عوامل ماندگاري انقلاب اسلامي دانست و ادامه داد: عامل دوم ماندگاري انقلاب که رمز ماندگاري آن است وجود رهبران و پيشواياني است که از بن دندان به اصول، ارزش ها­ و مباني انقلاب باور داشته اند و در آراستگي فکري ، اخلاقي و رفتاري به آن پيشگام و پيشرو و امام جامعه بودند.
وي گفت: امام بزرگوار به تمامي مباني و اصول انقلاب باور داشتند و خود نماد باور و آراستگي به آن بودند امروز خلف صالح امام، رهبر معظم انقلاب اسلامي سخت بر اين اصول پاي مي فشارند باور دارند و آراسته به آن هستند.
وي افزود: اينکه مساله رهبري و امامت در آموزه هاي ديني مورد توجه ويژه قرار گرفته از همين زاويه است اگر اصول در اوج دانش و معرفت، در اوج انطباق با مباني وحياني باشند اما رهبران جامعه به آن باور نداشته باشند اسلام و انقلاب وارونه و منحرف مي شود.
ابوترابي فرد با بيان اينکه حضرت علي (ع) مي فرمايند اين قدرت ، قدرت ايماني ، علمي ، تفکر، انديشه و قدرت عدالت،­و قدرت برآمده از ايمان است گفت: پيشوا و رهبر جامعه بايد مطابق قانون و قرآن حرکت کند نماد عدالت باشد تمام دغدغه اش بسط عدالت در جامعه باشد و اين ويژگي رهبر جامعه است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انقلاب اسلامي به دليل نعمت بزرگ الهي و رهبري صالح، ديروز امام بزرگوار و امروز خلف صالح او اين قله هاي بلند را فتح کرده اند؛ حضرت امام موسي کاظم (ع) مي فرمايند مردم بيدار باشيد پيروزي از آن رهبران عادل عزت آفرين است.
وي با بيان اينکه شما ملت عزيز هستيد چون شخصيتي مثل امام و خلف صالح او را براي رهبري برگزيده ايد ادامه داد:امروز ملت اسلام ملت هاي پيشتاز در عرصه مجاهدت در عراق، سوريه ، لبنان ، غزه ، يمن و بحرين و سراسر عالم اسلام عزيز هستند و پيشتازان و هر روز سنگر تازه اي را فتح مي کنند چون رهبر صالحي را برگزيدند.
ابوترابي فرد با اشاره به سخنان حضرت علي (ع) به مالک اشتر که مي فرمايند­ مالک بنده خدا باش ،مالک در راه عبوديت حق قدم بردار گفت: رهبري که در راه حاکميت راه خدا قدم بر مي دارد پيروز است و تجربه انقلاب اسلامي اين را ثابت کرد بدانند آنان که نوکيسه هاي دست يافته به کاخ سفيد که در حقيقت سياه است تاريخ چهار دهه را نگاه کنيد بينيد در چه شرايط سختي ملت بزرگ ايران پيروزي هاي بزرگ به دست آورد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينکه تمام عزتمان ثمره رهبري امام عادل است افزود: اما همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و امام بر آن تاکيد داشتند اين عدالت بايد در سطوح جامعه جريان پيدا کند آن گاه که اين آرمان بزرگ الهي محقق شود به بيان رهبري معظم ،دولت اسلامي محقق مي شود و دولت اسلامي آغازي براي ساختن جامعه در تراز دين است.
وي گفت: عامل سوم براي ماندگاري انقلاب ملت هستند اگر آموزه هاي وحياني ناب و اصول انقلاب باشند رهبري مانند علي(ع) مديريت جامعه را در دست داشته باشد اما شما ملت نباشيد پيروزي ظاهري به دست نمي آيد و اين تاريخ اسلام است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قدرت اقتصادي انقلابي مقتدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند و به قدرتمندی سپاهی که از دل مردم و با مردم است، باور دارند.
 
به گزارش ایسنا؛ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در دیدار با جمعی از اعضای شورای تأمین و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان صومعه‌سرا به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه، وحدت میان نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه کشور و همچنین حمایت امام امت را سبب رقم خوردن شاهکار عظیم عملیات وعده صادق دانست و اظهار کرد: اوایل انقلاب، شاهد اتفاقات و درگیری‌های داخلی بسیار از سوی منافقان بودیم که به امنیت کشور صدمه زده بود.
 
وی افزود: منافقانی که دست‌پرورده آمریکا و حتی از داعش بدتر بودند و جنایات بسیاری را علیه این مردم مرتکب شدند و در کوچه‌ پس کوچه‌ها علیه بزرگانی همچون شهید بهشتی شعار می‌دادند و به او توهین می‌کردند اما خداوند روزگارشان را در عملیات‌ مرصاد سیاه کرد و امروز روزگارشان سیاه‌تر از قبل شده است.
 
نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هم‌آوایی میان مسئولان و پیشرفت‌های‌ امروز کشور با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: در بحران جنگ تحمیلی با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم اما خداوند ما را به جایگاهی رساند تا امروز در برابر قدرت‌های نظامی دنیا بایستیم و نه‌تنها در عرصه نظامی بلکه در تمام زوایای مربوط به امور کشور رشد کرده‌ایم و امکانات و خدمات حتی به روستاهایمان رفته است.
 
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعضی افراد با هر بهانه‌ای فقط درصدد حمله غیرمنصفانه به ارکان نظام هستند و در زمین دشمن بازی‌ می‌کنند، تصریح کرد: کار دشمن هجمه وارد کردن و بزرگ‌نمایی لکه‌های سیاه است.
 
امام جمعه رشت با اشاره به نیروهای توانمند و سالمی که در سراسر کشور در حال نقش‌آفرینی هستند، گفت: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم، امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجو داریم که در حال تحصیل هستند و دانشجوهای علوم پزشکی و نظامی قوی هم داریم که مایه افتخارند.
 
وی به حضور حماسه‌ساز مردم در راهپیمایی روز قدس و صفوف نماز عید فطر در شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: این مردم بصیر با درک شرایط می‌دانند کجا باید در راه رضای خدا قیام کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم با تأکید بر مسئله جهاد تبیین خواستار گفتن موفقیت‌ها و یادآوری ایام‌الله برای مردم شده بودند.
 
نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان خطاب به‌ مسئولان گفت: مطالبات مردم، زیاد و به‌حق است که با توجه به امکانات قطعا نمی‌توان پاسخگوی همه مطالبات مردم بود اما باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرید و در هرحال با چهره گشاده و نیکو با مردم روبه‌رو شوید.
 
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همه مشکلات با هماهنگی و هم‌آوایی میان مسئولان در شهرستان‌ها قابل برطرف شدن هستند، گفت: حضور میدانی مسئولان بین مردم باعث خوشحالی و رضایت مردم خواهد شد و باید جدی گرفته شود.
 
امام جمعه رشت با اشاره به روایتی درباره برطرف کردن غم‌های دیگران افزود: در روایات آمده است هرکس غمی را از چهره‌ای بزداید، خداوند غم‌های دنیا و آخرت او را برطرف خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله سعیدی: در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتش احترام دارد