Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق موکب رسانه‌ای فجر را معجزه مردم سمنان توصیف کرد و خواستار الگوبرداری دیگر استان‌های کشور از این ابتکار سمنانی‌ها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از مرآت، حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق این هفته طی سفری دوروزه به شهر سمنان در آیین تجلیل از خادمان موکب رسانه‌ای فجر حضور یافت و سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی در بخشی از سخنان خود در آیین مذکور راه‌اندازی موکب رسانه‌ای را فجر را ابتکار ویژه مردم سمنان توصیف کرد و گفت: موکب‌داران بسیاری به دنبال تغذیه، اسکان و... هستند اما راه‌اندازی یک موکب رسانه‌ای حقیقتا از معجزات مردم سمنان است و امیدوارم که با وجود 31 استان در ایران، شاهد برپایی دست‌کم 31 موکب رسانه‌ای باشیم.

وی با بیان این که موکب رسانه‌ای فجر گوهری است که باید از آن حفاظت شود و گسترش یابد گفت: اگر این اتفاق بیفتد، موکب رسانه‌ای فجر به عنوان الگویی برای موکب‌های سراسر ایران مطرح خواهد شد.

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌ عراق با اشاره به این که حدود یک‌سوم از جمعیت عراق درگیر راهپیمایی اربعین هستند گفت: اگر دیگر استان‌های ایران از الگوی استان سمنان استفاده کنند بسیاری از مشکلات ما در حوزه رسانه حل خواهد شد.

حسینی با یادآوری پیاده‌روی‌های سه‌روزه اربعینِ سال‌ها قبل خود از مبدأ موکبی که امام(ره) در نجف اشرف راه‌اندازی کرده بود گفت: آیین اربعین سال‌ها به صورت پنهانی برگزار شده است و اگر رسانه نبود این مهجوریت همچنان باقی می‌ماند؛ اما اینک فعالیت‌های رسانه‌ای اِشعار و اعلان بزرگی برای همه مردم است؛ لذا موکب رسانه‌ای فجر مهم‌تر از موکب‌هایی است که وظیفه تغذیه، اسکان، ارائه خدمات فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها را بر عهده دارند.

وی با بیان این که عمدتا مسیر 80 کیلومتری پیاده‌روی میان نجف و کربلا مورد توجه قرار می‌گیرد اما پیاده‌روی اربعین بیش از یکهزار کیلومتر مسیر را دربرمی‌گیرد گفت: شمار زیادی از مردم بیش از هزار کیلومتر مسیر را در ایام اربعین طی می‌کنند که حرکت این دسته از مردم نیز باید سهمی در رسانه‌ها داشته باشد.

به ولایت معتقدیم اما از آن محروم هستیم

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق با بیان این که کشور عراق به کمک ایران برای پوشش رسانه‌ای واقعه اربعین نیاز دارد، به مسأله ولایت فقیه پرداخت و گفت: ما در عراق به ولایت فقیه معتقدیم اما از آن محروم هستیم و من وقتی یک فرد ایرانی را می‌بینم که از اهمیت ولایت فقیه غفلت دارد، بسیار ناراحت می‌شوم؛ من امیدوارم که ما نیز در عراق از این نعمت برخوردار شویم.

حسینی در ادامه با اشاره به عضویت 35 کشور در اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی گفت: تقریبا 600 خبرنگار از طریق همین اتحادیه به ما معرفی شده‌اند تا ما بتوانیم در ایام اربعین در خدمت آن‌ها باشیم.

وی با اعلام این مطلب که بیش از 40 واحد ارسال دیجیتال تصاویر(SNG) و تمامی خدمات مربوط به آن از طریق اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی برای ایام اربعین مهیا شده است گفت: من وظیفه خود می‌دانم که از دوستانمان در اتحادیه مذکور قدردانی کنم.

با کمک رسانه‌ها، شمار زائران ایرانی اربعین باید به 10 میلیون‌نفر برسد

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق با بیان این که بیش از 3 هزار روحانی در ایام اربعین برای تبلیغ و سخنرانی به کشور عراق سفر می‌کنند، افزود: در اربعین گذشته حدود 2 میلیون زائر از ایران به عتبات سفر کردند و رسانه‌ها باید کمک کنند تا این رقم به ده میلیون زائر برسد؛ رسانه‌ای که در این جهت گام بردارد، برای دنیا و آخرت خود کار کرده است.

حسینی با درخواست از مسئولان استان سمنان برای ساخت حسینیه سمنانی‌ها در نجف اشرف گفت: برابر روایات، یک شب بیتوته در نجف اشرف، ثواب 70 سال بیتوته در این شهر را دارد؛ بر این اساس از موکب رسانه‌ای فجر می‌خواهم که ریال‌ریال کمک جمع کند تا حسینیه سمنانی‌ها در نجف اشرف ساخته شود.

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق با ارائه پیشنهادی به مردم و مسئولان استان برای راه‌اندازی سفرهای صلواتی به عتبات عالیات گفت: ما به دنبال آن هستیم که روادید را لغو کنیم اما متأسفانه به دلایل اقتصادی و به رغم تمایل ایران، هنوز دولت عراق حاضر نشده است نسبت به این امر تمکین کند.

حسینی در پایان سخنان خود گفت: ما امیدواریم که ارتباط میان ایرانیان و اهل عراق گسترش پیدا کند و ما بتوانیم با فرهنگ اصیل شما ایرانیان بیش‌تر آشنا شویم.

لازم به ذکر است که رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق در این سفر با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان نیز دیدار و گفتگو کرد. تأکید بر اهمیت فعالیت رسانه‌ای حول واقعه عظیم اربعین از جمله نکات مطرح‌شده در این دیدار بود.

وی سپس در نشستی با حضور فعالان اربعین استان سمنان حضور یافت و پس از آن با فرماندار سمنان و دبیر ستاد اربعین استان دیدار کرد. در این دیدار، موضوع احداث زائرسرای سمنانی‌ها در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست با اعضای شورای راهبردی موکب رسانه‌ای فجر و دیدار با اهالی شهرک آوست سمنان از دیگر برنامه‌های حسینی در این سفر بود. واپسین بخش سفر رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون عراق نیز حضور در مجمع علمای سمنان بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، چهارم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس رادیو ست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم