Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@14:07:59 GMT

تنها راه نجات کشور اعتماد به جوانان است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۳۰۲

تنها راه نجات کشور اعتماد به جوانان است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تبریز، با تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان کشور است؛ چرا که این قشر از جامعه با نشاط و برجسته از نظر عنصر انقلابی گری‌اند و مهم‌تر از آن، نیروی پیشران کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، یک بیانیه راهبردی و تاریخ ساز است، گفت: نکات قابل بررسی و تامل در این بیانیه فراوان است که از آن جمله می‌توان به نگاه واقع بینانه نسبت به نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی و امید و خوش بینی نسبت به آینده را برشمرد که روح این بیانیه را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، افزود: مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را نه متعلق به ایران بلکه انقلابی با شعارهای جهانی می‌دانند و در آستانه دهه پنجم به قدرت منطقه‌ای ایران اشاره می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ایشان در این بیانیه با نگاهی منطقی، منصفانه و توام با ریشه یابی در ارتباط با کاستی‌ها و نقاط ضعف صحبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجه دیگر بیانیه مقام معظم رهبری تاکید بر اخلاق و معنویت گرایی در انقلاب اسلامی است و نکته مهم دیگر از نظر معظم له، تبدیل ایران به ابرتمدن نوین اسلامی که واجد خصوصیات و مشی سیاسی متفاوت است.

وی با اشاره به دیدار مردم آذربایجان‌شرقی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: معظم له در بیاناتشان ابراز امیدواری کردند که مردم تبریز و آذربایجان در تحقق و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز باشند و خوشبختانه در این راستا حرکت‌هایی در دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه تبریز آغاز شده که بنده از این مسئله تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در ادامه خطبه ها، با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای منطقه شرق آسیا، گفت: سعودی‌ها به ویژه ولیعهد آن‌ها به دلیل قتل روزنامه نگار میانه رو عربستانی، از سوی حامیان خود تحت فشار قرار گرفته‌اند و می‌خواهند با این سفرها و نزدیک شدن به چین و هندستان، از شدت فشارها کم و زمینه‌ی خروج از انزوا سیاسی را فراهم کنند.

خطیب جمعه تبریز، با اشاره به اعتراضات مردمی نسبت به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای مختلف، افزود: عربستان خائن بداند نه تنها مردم کشورهای پاکستان، هندوستان، مالزی و اندونزی، بلکه همه مردم جهان با توطئه‌های این رژیم آشنا هستند و دیگر در برابر حرکات آن‌ها ساکت نخواهند نشست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز سوم اسفند ماه و کودتای انگلیسی رضا خان، اظهار کرد: کودتای انگلیسی پیامدهای زیادی برای ملت ایران داشت و امروز هم انگلیس همان مسیر را ادامه می‌دهد و همچنان طرح تجزیه‌ی ایران و دین‌زدایی را دنبال می‌کنند و باید مراقب آنان بود.

وی با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور رئیس دولت 30 کشور دنیا، 80 وزیر امور خارجه و 80 وزیر دفاع، گفت: مواضعی که وزیر امور خارجه ایران در این کنفرانس اتخاذ کرد، قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با قدردانی از مواضع محکم و مقتدرانه وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مونیخ، تصریح کرد: اگر در زمان مذاکرات هسته‌ای و انعقاد برجام، گفتار و مواضع آقای ظریف و سایر مسئولان دولتی همچون کنفرانس مونیخ محکم بود، امروز دچار این مشکلات نمی‌شدیم.

امام جمعه تبریز، با اشاره به هشتم اسفند روز علوم تربیتی، گفت: تعلم و تربیت اسلامی نسل جوان، یک راهبرد برای مقابله با تهاجم فرهنگی است به همین دلیل وظیفه خطیر امور تربیتی کشور به ویژه آموزش و پرورش در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، بسیار مهم و موثر است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن سیاست و اقتصاد حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز جوانان اعتماد نمازجمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار پاسدار احمد شفائی در جمع مسئولین و متولیان ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دشمنان ما امروز گمان می‌کنند جوانان و نوجوانان ما که فضای معنوی اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده‌اند آن ارزش‌های والا را درک نمی‌کنند، اما در اتفاقات اخیر استان که توسط تروریست‌ها در جنوب رخ داد به چشم دیدیم که جوانان عزیز ما با چه همت و تلاشی در جهت دفاع از امنیت کشور ایثارگری کردند.

بیشتر بخوانید: پاسخ پشیمان کننده ارتش و سپاه به هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرزهای ایران

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: ایثار و فداکاری جوانان ما در مقابله با تروریست‌های کوردل جای خرسندی فراوان دارد و این اتفاقات باری دیگر نشان داد که جوانان این مرز و بوم پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. رمز پیروزی ما در عرصه های مختلف وحدت، همدلی و هم‌افزایی است و امروز ورزش استان نیز با همین رمز موفق توانسته است قدم‌های بزرگی را بردارد.

شفائی تاکید کرد: یکی از راه‌های نشان دادن استان و کشور در سطح جهانی ورزش است و این ظرفیت ارزشمند به خصوص می‌تواند برای استان ما بسیار غنیمت باشد. آن چیزی که ما امروز در جامعه خود شاهد هستیم این است که دشمن تلاش دارد تا جامعه‌ای افسرده، ناامید و شکست خورده از ایران را بسازد تا ایران اسلامی را درگیر خود کرده و در مقابل گسترش فرهنگ عظیم انقلاب نیر ایستادگی کند؛ ورزشکاران می‌توانند نقشی محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن ایفا کنند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تقویت اراده، روحیه خودباوری و ایجاد نشاط در جامعه از مهمترین وظایف ورزشکاران و متولیان ورزش استان است؛ سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور محسوب می‌شود و این بسیار ارزشمند است؛ این مسئله وظیفه ای بزرگ را بر گردن شما عزیزان ورزشکار و مسئولین ورزش استان می‌گذارد.

وی افزود: ورزشکاران باید الگویی شایسته برای همه اقشار جامعه ما باشند؛ قطعا تاثیر کلام و رفتار شما ورزشکاران بیش از دیگران بر جوانان اثرگذار است. امروز تمرکز دشمن برای مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است و ما می‌توانیم با همفکری و انسجام مناسب بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228000 برچسب‌ها ایران

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • رهبر معظم انقلاب: نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد
  • دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب
  • دیدگاه مقام معظم رهبری درباره سعدی