Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداداد غریب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در تشریح هدف برگزاری نمایشگاه سمپوزیوم فولاد در جزیره کیش گفت: هدف این برنامه ارائه مقالات پژوهشی در حوزه بومی‌سازی، ارتقای تکنولوژی و کاهش مصرف انرژی در صنعت فولاد بود. 

وی ادامه داد: دولت و وزارت صنعت کاملا به دنبال این هستند که بومی‌سازی صنعت فولاد صورت بگیرد و در عین حال دانش و تکنولوژی صنعت فولاد به روز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هر دو هدف را به صورت همزمان پیگیری می‌کنیم. یعنی هم باید تلاش کنیم که تجهیزات صنعت فولاد را خودمان تولید کنیم و هم این این تجهیزات و تکنولوژی به زور باشد. در واقع به دنبال نوسازی صنعت فولاد هستیم.

معاون وزیر صنعت افزود: من در بازدیدی که از نمایشگاه کیش داشتم، دستاوردها را راضی کننده دیدم. در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، مرکز تحقیقات و ارتباط با دانشگاه اقدامات مناسبی صورت گرفته و به دستاوردهای خوبی رسیدیم.

غریب‌‌‌پور در خصوص وضعیت صادرات فولاد اظهار داشت: علی‌رغم موانع و وجود تحریم،ها اما وضعیت صادرات خوب است و به دنبال رفع موانع هستیم. البته مشکلاتی وجود دارد ولی با تلاش مضاعف به دنبال برطرف کردن آن هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این ادعا که صادر کنندگان فولاد، ارز صادراتی را به کشور بازنمی‌گردانند، صحت دارد؟ تصریح کرد: قطعا صنایع کشور باید قانون کشور و سیاست‌های دولت و بانک مرکزی را رعایت کنند. این مسئله به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها مطرح شد و خوشبختانه در حال حاضر، هماهنگی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تراشه تشخیص کیفیت گوشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از این تراشه در صنایع فرآورد‌های گوشتی برای تشخیص فرآورده‌های تقلبی و مواد به کار رفته در محصولاتی، چون سوسیس، کالباس و انواع کباب‌ها استفاده می‌شود.
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • بومی سازی تراشه تشخیص کیفیت گوشت
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • خمز رفت؛ تراکتور دنبال یحیی گل‌محمدی
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد
  • کاربرد توری مش + راهنمای خرید عمده از سراسر کشور
  • مذاکره با کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ورود فناوری‌های جدید در ساختمان سازی
  • کنت باید ادعای ویسی را بار دیگر اثبات کند
  • ادعای نگران کننده درباره قیمت ارز؛ قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بالا می رود /یک جریان در حاکمیت به دنبال خالص‌سازی با اهداف میان مدت و بلند مدت است
  • توسعه تکنولوژی‌های نوین و ایجاد روابط نوین بین دانشگاه و صنعت