Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:33:27 GMT

شورای فضای مجازی در استان تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۳۷۳

شورای فضای مجازی در استان تشکیل شود

به گزارش ایرنا سجاد رضایی پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند گفت: با توجه به اهمیت این موضوع باید مدیران عالی رتبه استان حضور یابند تا به عنوان متولی اصلی، فضای مجازی مدیریت و نترل شود.
وی یادآور شد: ناکارآمد جلوه دادن نظام در صدر فعالیت های مجازی دشمن قرار گرفته به طوری که خاکریز فضای مجازی به منازل مردم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: شبکه سازی و جریان سازی عظیم در صدر فعالیت های معاندان نظام است و امروز از ظرفیت فضای مجازی به شخص مقام معظم رهبری و دستگاه های وابسته به نظام حمله می کنند تا بتوانند ولایت پذیری جوانان و نوجوانان را از بین ببرند.
وی ادامه داد: دشمن از سیل میلیونی حضور مردم در 22 بهمن ناراحت است و سعی می کند از خاکستری کوچک آتشی بزرگ خلق تا پایه های نظام را ضعیف کند اما نقش جوانان انقلابی در این میان حایز اهمیت است.
رضایی گفت: مسیح علی نژاد یک خانم ایرانی وابسته به معاندان، جریانی را در فضای مجازی به راه انداخته که زنان و خواهران با حجاب بد در جامعه ایرانی عکس بگیرند و حتی با افرادی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند درگیر شوند و فیلم را منتشر کنند اما مطمئنا تنها قربانیان بی عفتی خود این افراد هستند.
وی اظهار داشت: در بستر فضای مجازی در سازمان بسیج رسانه برنامه جدی را آغاز کردیم تا سواد رسانه ای مردم بالا برود و نحوه استفاده از ابزارهای وابسته به فضای مجازی را یاد بگیرند.
مسئول سازمان بسیج رسانه استان خراسان جنوبی گفت: باید از ظرفیت جوانان علاقه مند در جریان سازی، تولید محتوا و شبکه سازی بهره بگیریم که در این راستا با تولید 10 هزار محتوای انقلابی در دهه فجر اقدام کردیم.
وی افزود: در عرصه فضای مجازی کار جدی در استان صورت نگرفته و مسئول اصلی مدیریت آن معلوم نیست بلکه هر دستگاهی بخشی را بر عهده دارد.
رضایی با بیان اینکه شبکه سازی و جریان سازی در فضای مجازی دستور موکد رهبری است، تصریح کرد: تا با جدیت وارد عمل نشویم نخواهیم توانست جنگ نرم را مدیریت کنیم.
وی گفت: امروز جنگ نظامی وجود ندارد اما باید در برابر جنگ رسانه ای موجود تدبیری اساسی اندیشید و در برابر جنگ نرمی که دشمن راه اندازی کرده است با تمام قوا ایستادگی کرد.
3215*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امر به معروف و نهی از منکر جامعه زنان فضای مجازی مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن

به گزارش جام جم و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "حیدر سوسنی"گفت: در یک هفته اخیر همزمان با اجرایی نمودن طرح نور و با هدف سالم سازی فضای مجازی ، در پایش شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از 84 تارنما حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که دنبال کننده بالایی نیز داشته، استخراج و برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص صورت پذیرفت.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه بیان داشت: تمامی محتواهای مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجارهای اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنماهای در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند. 
فرمانده انتظامی استان در خاتمه با تاکید بر احترام به مطالبات و دغدغه های مردم خصوصا خانواده ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه ، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه های سازمان یافته و مجرمینی که بصورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتواهای مبتذل  در فضای مجازی می نمایند در  اولویت ماموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است