Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@01:25:15 GMT

سه پیشنهاد وزیر بهداشت به رئیس جدید سازمان نظام پزشکی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۵۸۸

به گزارش ایسنا به نقل از «وبدا» پیام دکتر سعید نمکی به شرح زیر است:

«برادر ارجمند جناب آقای دکتر ظفرقندی

بدین وسیله انتخاب حضرت‌عالی توسط جامعه شریف پزشکی و اعتماد و صدور حکم جناب‌عالی از سوی رییس جمهور محترم به عنوان رییس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض می‌نمایم.

اینجانب معتقدم فراز و نشیب‌های پیش روی ما در نظام سلامت را با همدلی، همراهی و هم‌افزایی میان سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی، کلیه دلسوزان، صاحب نظران و اندیشمندان کشور به سهولت خواهیم پیمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود در این راستا بتوانیم:

اولا: شان و منزلت جامعه شریف پزشکی را که در سال‌های سخت و به‌خصوص در دوران دفاع مقدس، دوشادوش مردم عزیز کشورمان در همه صحنه ها حضور سازنده ای داشته، بازیابیم. استحضار دارید هجمه بی‌وقفه به گروه‌های مرجع همچون روحانیون و پزشکان، بی‌تردید از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی کشور و تهی شدن این ذخایر در روزهای نیازمندی را در بر خواهد داشت و البته ترمیم زخم‌های این تهاجم بر چهره پزشکی کشور نیازمند حرکت‌های واقع‌بینانه، روشنگرانه و خردمندانه‌ای است که با به کارگیری کلیه ظرفیت‌های موجود امکان پذیر خواهد بود.

ثانیا: مستمسک غیرقابل کتمان خیلی از هجمه‌ها، عدم التزام به قانون، زیاده‌طلبی و قصور برخی از همکاران جامعه پزشکی و در مواردی پایمال کردن حقوق بیمار و خانواده‌های آن‌ها است. این گروه اندک، متاسفانه حیثیت جمع کثیر و خدمتگزاری را که حتی از گرفتن حقوق قانونی خویش نیز می گذرند، ملوث نموده‌اند.

ضروری است با ساز و کارهای مناسب و در کنار هم، جهت حذف لکه‌های آلوده از دامان پاکیزه پزشکی کشور بدون فوت وقت اقدام کنیم. این حرکت خداپسندانه علاوه بر تطهیر دامان پزشکی کشور، رضایت خدا و مردم عزیز، بهانه برای هرگونه هجمه غیرمنصفانه را از دیگران خواهد گرفت .

ثالثا: اصلاح و رفع کاستی‌های قانونی در حوزه‌های مختلف نظام سلامت، برقراری عدالت بین رشته‌ای در کتاب ارزش نسبی و نظام تعرفه‌گذاری، استقرار پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع، نهادینه کردن رویکرد پیشگیری از عوامل خطرزا به خصوص بیماری‌های غیرواگیر، نظارت مشترک و مستمر بر مراکز ارائه خدمت، اصلاح رویه رسیدگی به شکایات گیرندگان خدمت، شنیدن به موقع صدای همکاران و اعضای جامعه پزشکی و طرح آن در جایگاه‌های مناسب و موارد متعدد دیگر از مواردی است که با مشارکت بین بخشی می‌توان به آن‌ها پرداخت. بدیهی است رسیدگی به این امور در گام نخست، نیازمند تشکیل کمیته‌ها و برقراری جلسات مستمر و مشترک کارشناسی است که امید دارم بی درنگ سازماندهی فرمایید.

توفیق آن برادر گرامی را در خدمت به مردم عزیز کشورمان در این جایگاه رفیع از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:بابک شکارچی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
وی افزود: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت.

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد