Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@17:38:57 GMT

طرح «دانشنامه ازدواج» در یزد کلید خورد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۶۷۷

طرح «دانشنامه ازدواج» در یزد کلید خورد

به گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد 2 اسفندماه در آیین آغاز اجرای طرح «دانشنامه ازدواج» اظهار کرد: دانشنامه ازدواج در راستای کاهش آسیب اجتماعی طلاق و تأکید مقام معظم رهبری و سران نظام به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. طرح ریزی شده است.
خامسی هامانه بیان کرد: امسال شاید تنها سالی باشد که کارگاه‌های طرح دانشنامه ازدواج به طور رایگان برگزار می‌شود چراکه این اقدام با جذب بودجه و طی تفاهم نامه مشترک اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری و بهزیستی استان کلید خورده است.
به گفته وی، شرایط سنی در این طرح منعطف است و زوجین، دختران و پسران در شرف ازدواج، دانش آموزان، خانواده‌ها و... را در برمی‌گیرد.
خامسی بیان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که یک سوم ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است و متأسفانه در ازدواج‌های صورت گرفته نیز بعضأ نارضایتی‌ها و طلاق‌های عاطفی وجود دارد.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد ورود به حوزه تشکیل خانواده را نیاز به آگاهی، شناخت و درک طرفین دانست و افزود: سرفصل دوره‌های دانشنامه ازدواج به این موضوعات نیز توجه کرده است.
خامسی گفت: دوره‌های آموزشی به مدت 16 ساعت در موضوعاتی مانند اهمیت و ضرورت ازدواج، انتخاب همسر، آشنایی، بحث نامزدی و خواستگاری، عشق، سال اول زندگی مشترک و... برگزار خواهد شد.

رشد قابل تأمل نسبت طلاق به ازدواج های یزد
جلیل عفتی، مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این آیین گفت: در کشور به ازای هر سه ازدواج، یک طلاق و در یزد به ازای هر چهار ازدواج، یک طلاق صورت گرفته که رو به رشد بودن این روند قابل تأمل است.
عفتی افزود: 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست رخ می‌دهد و این نشان دهندهٔ لزوم آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج و ارزیابی‌های روانشناختی پیش از ازدواج است.
وی افزود: ما در نظام آموزش خود نقص داریم و نباید آموزش را اجباری کنیم بلکه باید مفاهیم را از کودکی، نوجوانی، دانشجویی و همین اکنون آغاز کنیم.
عفتی ادامه داد: مفاهیم کاربردی را باید در دوره‌های مختلف زندگی آموخت تا بتوان این مهارت‌ها و شناخت‌ها را شکل داد و در شرایط مختلف به کار گرفت.
مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: آموزش اجباری علی رغم میل باطنی ما بوده، اما بازخوردها حاکی از استقبال زیاد از کارگاه‌های آموزشی 16 ساعته پیش از ازدواج بوده است.
وی تصریح کرد: معتقدیم همهٔ بخش‌ها باید درگیر شوند تا بتوان در زمینه ازدواج پایدار که محصول آن سلامت خانواده‌هاست، آگاه‌سازی و کارگاه‌های اختیاری را به شکل رضایت بخشی در استان یزد اجرا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد دانشنامه ازدواج ازدواج استانداری یزد بهزیستی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899045

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است