Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه شیراز گفت: نگاه به بیگانه مسیری درست برای حل مسائل و مشکلات داخلی نیست. ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام  امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار داشت: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری موضوع مهمی است که امروز باید بیش از هرچیز در این زمینه به عنوان راهگشای مسائل و مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در چهاردهه گذشته تاکنون کسی از آرمان‌های انقلاب برنگشته و همه پای آن ایستاده‌اند، لزوم توجه تمام جوانان به نکات پنجم و ششم بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را متذکر شد و تاکید کرد که جوانان هر دو بند را با هم بخوانند و در خصوص آن فکر کنند.

وی با بیان اینکه امروز "عدالت خواهی در جامعه ما به جایی رسیده که طلبه‌ای مثل من نسبت به رئیس جمهور انتقاد می‌کند" این موضوع را یکی از برکات انقلاب دانست و تاکید کرد که در کنار این عدالتخواهی، معنویت و اخلاق هم در جامعه اسلامی ایران، رشد چشمگیری داشته و به عنوان برکت‌های انقلاب محسوب می‌شود.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع) در بیان ویژگی‌های مومن، خارج نشدن از خط انصاف و حق در هنگام خشم را از نگاه آن امام همام، یک ویژگی مهم مومن بیان کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اشتباهاتی وجود داشته که مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم به آن اشاره فرمودند، گفت: امروز هم برخی در مواجهه با آن اشتباهات تند رفتند و همین تند روی هم مشکل آفرین بوده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در سال‌های اول انقلاب، نسل اول شاهد تندروی‌هایی بوده‌اند که هنوز هم گرفتار آن هستیم، گفت: نباید با رفتار تند در مقابل برخی اشتباهات، زمینه گیرافتاد بیشتر خودمان را فراهم کنیم.

وی  با انتقاد از برخی صحنه‌هایی که در خیابان‌های شیراز مشاهده می‌شود که در تراز اسلامیت و حرم سوم اهل بیت این شهر نیست، تاکید کرد که انتظار مومنان از دستگاه‌های مسئول، مواجهه درست با چنین صحنه‌هایی برای رفع آن است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نوعی از تربیت محسوب می‌شود، کسی که به طرق معمولی نفهمیده باید امر و نهی شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه سوم اسفند شیراز، با اشاره به اینکه در موضوع عدالت، اگر انسانی عادل باشد، رفتارهای اجتماعی‌اش نیز نسبت به دیگران تفاوت دارد، از جوانان طلبه و دانشجو درخواست کرد که علاوه بر ورود به بحث تشخیص اقدامات اشتباه، در ارائه و دنبال کردن راهکار اصلاح امور و رفع مشکلات نیز تلاش و همراهی داشته باشند.

امام جمعه شیراز همچنین در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت ام‌الائمه فاطمه‌الزهرا(س)، به قرارداشتن در روز تجلیل از اسراء و مفقودین اشاره و افزود: ما همه بدهکار ایثار و فداکاری و تلاش اسراء، مو شهدا هستیم، اگر امروز ایران اسلامی آبرو و استقلالی دارد به خاطر همین فداکاری‌ها بوده است.

آیت‌الله دژکام، هشتم اسفند را روز امور تربیتی و تربیت اسلامی دانست و گفت: در طول سال‌های گذشته در راستای تربیت و معنویت و اخلاق گام‌های بزرگی برداشته‌ایم؛ اما در این زمینه هرچه کار بشود کم است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئولیت‌های زیادی در امر تربیت برعهده دارد، تلاش‌های انجام شده را خوب ارزیابی و بر لزوم حمایت از اقدامات انجام شده و در حال انجام توسط فرهنگیان انقلابی تاکید کرد.

امام جمعه شیراز همچنین بسیج را یکی از نهادهای تربیتی مهم جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: طرح حلقه‌های تربیتی صالحین، از تاثیرگذارترین طرح‌های تربیتی است و  باید همه برای تاثیرگذارتر و پربارتر شدن این هسته‌ها تلاش کنند تا نسل بعدی با اقتدار و با جهات برجسته اخلاقی میدان دار اداره کشور باشد.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که باید بدون توجه به تحریم‌ها به حدی از توانمندی رسید که بتوان با استفاده از سرمایه داخلی و وجود ظرفیت‌های کشور مشکلات را حل کرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از کارگران اظهار کرد: باید بتوان با مدیریت موضوعات داخلی و استفاده از ظرفیت‌های کشور شرایط را به سمت حل مشکلات به خصوص در موضوعات اقتصادی پیش برد چون کشور ما دارای ظرفیت‌هایی همچون کشور ما دارای منابع انسانی و سرمایه‌های خدادادی زیادی است که اینها می‌تواند بستری خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم کند.

وی با بیان این‌که طبق فرمایشات رهبری تحریم‌ها نمی‌تواند مردم ما را از پا در بیاورد، اظهار کرد: تحریم‌ها ما را نمی‌تواند فلج کند حتی تحریم‌ها در کنار آثار منفی‌اش آثار مثبتی داشته چون ما چاره‌ای جز اتکاء به توانمندی‌های داخلی نداریم. آثار آن را هم می‌توان در حوزه دفاعی دید که ایران پاسخ محکمی به اسرائیل داد. ما در این حوزه هیچ چیزی از کشورهای پیشرفته کمتر نداریم به طوری که پهپادها و موشک‌های ما از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی عبور و به اهداف خود اصابت کرد.

منتخب مجلس دوازدهم تاکید کرد: هر جا که دشمن به این نکته رسید که ما بر ظرفیت‌های خودمان اتکا کرده و توانسته‌ایم در آن حوزه مشکلات‌مان را حل کنیم کوتاه آمده و ادامه نداده است. تجربه نشان داده که در این حوزه‌ها تحریم‌ها اثری نداشته که می‌توان از این تجربیات برای سایر حوزه‌ها به خصوص در رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرد.

قادری تاکید کرد: باید بدون توجه به تحریم‌ها به حدی از توانمندی برسیم که مشکلات را با استفاده از سرمایه و منابع داخلی و مدیریت در کشور حل کنیم؛ به خصوص در شرایط فعلی که بعد از عملیات «وعده صادق» شاهد هماهنگی و انسجام ملی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای کارگران و بخش تولید اظهار کرد: باید در سال جاری تمرکزمان بر تحقق اهداف شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» باشد که در این راه توجه به واحدهای تولیدی امری ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران