Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@19:35:54 GMT

محبوس شدن مبتلایان به فراموشی در لحظه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۷۷۹

محبوس شدن مبتلایان به فراموشی در لحظه

خبرگزاری میزان- پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید دریافتند افراد مبتلا به نوع خاصی از فراموشی، نمی‌توانند برخی از افکار را داشته باشند و همیشه در یک لحظه به سر می‌برند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید دریافتند افراد مبتلا به نوع خاصی از فراموشی، نمی‌توانند برخی از افکار را داشته باشند و همیشه در یک لحظه به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افکار پوچ، فکر کردن در مورد گذشته و برنامه‌ریزی در مورد آینده، بخش قابل توجهی از افکار روزانه را اشغال می‌کنند. پژوهش جدید "دانشگاه سیدنی" (USYD) استرالیا نشان می‌دهد بیماران مبتلا به نوع خاصی از فراموشی زودرس، توانایی داشتن این افکار را به طور کامل از دست می‌دهند و دائما در یک زمان حبس می‌شوند.


این پژوهش نشان می‌دهد که نحوه تغییرات متفاوت ساختاری در مغز می‌توانند توانایی شخص را برای ورود به فرآیند‌های انتزاعی تحت تاثیر قرار دهند. در این پژوهش، سه گروه از بیماران مورد بررسی قرار گرفتند که ۳۷ نفر تحت کنترل سلامت قرار داشتند، ۲۴ نفر به آلزایمر مبتلا بودند و ۳۷ نفر از "فراموشی فرانتوتمپورال" (FTD) رنج می‌بردند.

فراموشی فرانتوتمپورال، نوعی از فراموشی زودرس است که معمولا در اواخر ۴۰ سالگی ظاهر می‌شود. افراد مبتلا به این نوع از فراموشی، نورون‌های "اسپیندل" (spindle) لوب‌های پیشانی یا گیجگاهی را از دست می‌دهند.

"مویرین آیریش" (Muireann Irish)، استادیار دانشگاه سیدنی گفت: افراد مبتلا به فراموشی فرانتوتمپورال، در فکر کردن بسیار سخت‌گیر هستند. آن‌ها نمی‌توانند جایگزینی را برای راه‌حل‌های مورد نظر خود تصور کنند یا از برنامه‌های روزانه خود منحرف شوند. ما در پژوهش‌های پیشین نشان داده‌ایم که توانایی این افراد در به یاد آوردن گذشته و تصور کردن آینده، به شدت به خطر می‌افتد؛ در نتیجه این افراد در لحظه زندانی می‌شوند.

او افزود: ما در این بررسی دریافتیم، بزرگسالان سالم به افکار خود اجازه می‌دهند از یک محرک به ماجرا‌ها و ایده‌های جالب‌تر برسند، اما شرکت‌کنندگانی که به فراموشی فرانتوتمپورال مبتلا هستند، گرفتار یک محرک می‌شوند. هنگامی که از این افراد پرسیدیم به چه چیزی فکر می‌کنند، پاسخ دادند به هیچ چیزی فکر نمی‌کنند یا تنها به خود محرک می‌اندیشند.
پژوهشگران باور دارند که این کشف جدید، بینشی متقاعدکننده درباره نحوه تاثیر تغییرات عصب مغزی بر تغییرات رفتاری ارائه می‌دهد. ایریش ادامه داد: این پژوهش، به ما امکان می‌دهد، نتیجه از دست دادن یک ظرفیت بنیادین انسانی را بررسی کنیم.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: الزایمر بیماری فراموشی یافته های جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حامد دانشور دانش‌آموخته دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «مدل سازی و تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده توان با ترانزیستور گسسته در محفظه شیلد روزنه دار» با بیان اینکه تقویت کننده توان یکی از بخش‌های اصلی هر تجهیز مخابراتی است، افزود: تأثیرپذیری الکترومغناطیسی این تقویت کننده یکی از مسائل مهم در عملکرد این تجهیزات است.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش‌های انجام شده در این حوزه، عملکرد کل مدار تقویت کننده تحت تابش میدان‌های الکتریکی مجاور آن را به صورت همزمان مورد تحلیل قرار نمی دهند. در این پژوهش، عملکرد کل مدار تقویت کننده توان تحت تابش میدان الکتریکی در یک محفظه شیلد روزنه دار به صورت تمام موج تحلیل شد.

به گفته محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برای انجام این پژوهش، ابتدا یک تقویت کننده توان با مشخصات موردنظرطراحی گردید و سپس این تقویت کننده برای کاهش اثرات میدان‌های تابشی مجاور درون یک محفظه شیلد روزنه دار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه با تحت تابش قراردادن این محفظه، تأثیرپذیری عملکرد تقویت کننده توان تحلیل شد.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: با استفاده از نتایج و روش ارائه شده در این پژوهش می توان تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تجهیزات مخابراتی مختلف نظیر موبایل و ماهواره‌های مخابراتی را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار داد.

دانشور عنوان کرد: از نتایج حاصل از این پژوهش تاکنون دو مقاله منتشر شده که تمرکز اصلی آن ها روی تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده با تعمیم روش عددی تفاضل محدود حوزه زمان است.

وی افزود: برای ادامه این پژوهش، با فراهم کردن ترانزیستور مورد استفاده در طراحی تقویت کننده توان موردنظر و ساخت این تقویت کننده، می توان نتایج حاصل از این پژوهش را با نتایج حاصل از اندازه گیری صحت سنجی نمود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پژوهش گفت: دقت بالاتر در تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت توان در مقایسه با روش‌های دیگر و تحلیل های نرم افزاری و همچنین کاهش تأثیرپذیری

الکترومغناطیسی تقویت کننده های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی مختلف به کمک محفظه شیلد روزنه دار از ویژگی های این تحقیق بوده است.

گفتنی است، اساتید راهنمای این پروژه دکتر احد توکلی و دکتر پریسا دهخدا از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده اند.

کد خبر 6086516

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد