Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-ائتلاف حاکم در پارلمان ایتالیا خواهان عدم تأمین تجهیزات ارتباطی این کشور توسط شرکت هوآوی چین شده است.

 درپی پخش شایعاتی مبنی بر جاسوسی شرکت ارتباطی «هوآوی» به نفع دولت چین، تعدادی از قانون‌گذاران ایتالیا خواهان عدم بستن قرارداد با این شرکت شدند.

به نوشته «خبرگزاری» رویترز، روز جمعه گروهی از قانون‌گذاران ائتلاف حاکم در پارلمان ایتالیا دولت را تحت فشار گذاشته است تا کمپانی تکنولوژی «هوآوی» چین را از تأمین تجهیزات مورد نیاز کشور برای ارتباطات تحت اینترنت نسل پنجم منع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون‌گذاران حزب «لگا» به‌ همراهی جنبش 5ستاره ضداستقرار، درنظر دارد پارلمان را متقاعد کند که «رم» از «قدرت‌های طلایی» خود برای وتوی صنعتی استفاده کرده و جلوی هوآوی را بگیرد. هوآوی در حال حاضر تامین‌کننده عمده ارتباطی ایتالیا است.

هوآوی بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات ارتباطی جهان، با نگاه موشکافانه بین‌المللی مواجه است زیرا با دولت چین در ارتباط است و مشکوک به این است که از تکنولوژی‌های خود برای جاسوسی استفاده می‌کند. هوآوی این اتهامات را قویا رد کرده است.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه هشدار داد که به‌خاطر نگرانی‌های امنیتی آمریکا قادر به همکاری و تبادل اطلاعات با کشورهایی که از سیستم‌های هواوی استفاده می‌کنند نخواهد بود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • ◄ نوسازی تجهیزات فرسوده بنادر با 2 مانع مواجه است
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری