Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@02:00:10 GMT

۱۷ نکته کلیدی نوشیدن آب از نگاه طب سنتی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۸۴۶

متاسفانه بسیاری از افراد با اصول صحیح نوشیدن آب آشنایی ندارند و باورهای غلطی را درباره میزان مصرف آب دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صحیح نوشیدن آب در آموزه‌های طب سنتی از اهمیت زیادی برخوردار است و متاسفانه درباره میزان مصرف آب و کم‌وکیف آن، باورهای غلطی بین مردم رایج است؛ در ادامه برخی از اصول مهم و کلیدی درباره نوشیدن آب از نگاه طب سنتی و اسلامی آمده است:

  تا تشنگی غالب نشود، نوشیدن آب زیان‌بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رژیم‌های غیراصولیِ آب درمانی به سلامت بدن آسیب می‌رساند. (مانند نوشیدن بیش از ۸ لیوان آب در روز)   قبل از خوردن آب حتماً نام خدا آورده شود. (امروزه دانشمندان معجزه اثر واژه‌ها را بر آب و خوراکی‌ها اثبات کرده‌اند)   بیشتر بخوانید:   خواص شگفت انگیز پوست میوه‌ها که نمی‌دانستید رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: آب را حتماً در سه نفس بخورید زیرا نفس اول، شُکر؛ نفس دوم، دوری از شیطان و نفس سوم، شِفا است؛ همانطور که مطلع هستید سردی آب روی کبد اثر می‌گذارد پس اگر آب را یک نفس بخوریم کبد سرد شده آسیب می‌بیند و حرارت غریزی بدن کاهش می‌یابد.   در شب ایستاده آب خوردن سبب دردی است که درمان ندارد؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند اگر کسی در شب ایستاده آب نوشید حتماً آنرا قی کند.   از نوشیدن زیاد آب بپرهیزید؛ در همین زمینه حضرت علی (ع) می‌فرمایند: نوشیدن آب را کم کن زیرا درد را طولانی می‌کند.   ناشتا آب سرد ننوشید زیرا آب ماده غذایی نداشته و معده آنرا نگه نمی‌دارد و مستقیم به اعضا می‌رسد؛ اگر به قلب برسد عامل سکته‌، به مغز برسد سستی اعضا، به دستگاه تنفسی و صوتی نیز باعث اختلال در عملکرد آنها می‌شود.   بین غذا آب ننوشید؛ اگر در آرامش و با جویدن بسیار، غذا میل شود نیاز به نوشیدن آب پیدا نشده و غذا به خوبی با بزاق مخلوط شده هضم و جذب کامل صورت می‌گیرد و یبوست نیز پیش نخواهد آمد.   مواردیکه نوشیدن آب زیان‌بخش است عبارتند از: پس از فعالیت سنگین و ورزش، پس از حمام و سونا، پس از معاشرت جنسی، پس از میوه آب نخورید، پس از غذاهای شور، ترش و چرب نباید آب خورد.   بهترین آب، آب سبک است که شیرینی و صفای آب نشان دنده سبکی آب است؛ معیار دیگر سبکی آب، پذیرش سریع گرما و سرما توسط آب است؛ آبی که سریع‌تر به جوش می‌آید سبک‌تر است.   امام رضا (ع) فمودند: "بهترین آب برای ساکنین و مسافرین آبی است که سرچمشه آن از سمت مشرق بیرون آمده، سبک و زلال باشد، از کوه‌های شنی و خاکی بگذرد؛ " چنین آبی در فصل زمستان گرم و در تابستان خنک و موجب لینت شکم است، آب جوشیده نیز از آب‌های مناسب و توصیه شده برای نوشیدن است.   آب جوشیده؛ امام صادق (ع) می‌فرمایند آب جوشیده برای هر چیزی مفید است و برای هیچ ضرر ندارد.   آب نجوشیده سنگین است و موجب بیماری می‌شود، سردی و رطوبت آن خلط بلغم تولید کرده که در اعصاب نفوذ می‌کند، با جوشاندن، آب را لطیف و سبک گردانید و به توصیه امام صادق (ع) بهتر است آب را در ظرف برنجی جوشاند.   در آخرین ماه پاییز (آذر ماه) نوشیدن آب هنگام شب نهی شده و در اول صبح نوشیدن جرعه‌ای آب گرم توصیه شده است.   اگر آب نیسان را با کوزه تصفیه کنید، شِفابخشی آن بسیار خواهد شد.   آب را باید مکید و بلعیدن آب موجب بیماریهای کبدی خواهد شد.   از بهترین نوشیدنی‌های مقوی کبد، سرکه انگبین بوده که موجب رفع عطش و حرارت و درمان کبد چرب و اصلاح کبد می‌شود البته در افراد گرم مزاج.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در آستانه بازی با اتلتیکو مادرید؛ بارسلونا مدافع کلیدی‌اش را از دست داد!

ژائو کانسلو به دلیل مشکلات بدنی بازی مقابل اتلتیکو مادرید را از دست داد.

طرفداری | بارسلونا لیست نهایی خود را برای بازی مهم امشب مقابل اتلتیکو مادرید اعلام کرد که در آن نامی از ژائو کانسلو دیده نمی‌شود.

به گزارش اسپورت، بازی مقابل اتلتیکو مادرید آخرین مسابقه بارسلونا پیش از تعطیلات فیفادی و دیداری بسیار مهم برای آنها در لالیگا به حساب می‌آید. با این حال، به نظر می‌رسد بارسا باید بدون حضور مدافع کلیدی خود، ژائو کانسلو، که از لیست بازی مقابل اتلتیکو مادرید کنار گذاشته شده است، پا به استادیوم واندا متروپولیتانو بگذارد.

علت غیبت ژائو کانسلو در بازی مقابل اتلتیکو مادرید

به نظر می‌رسد این ملی‌پوش پرتغالی در آستانه این بازی حساس دچار مصدومیت جزئی و مشکلات بدنی شده است که ژاوی هرناندز را مجبور به ایجاد تغییراتی در ترکیب اصلی خود می‌کند. غیبت کانسلو ضربه بزرگی برای ژاوی، به خصوص با توجه به بحران مصدومیت تیم در پست دفاع چپ خواهد بود. الخاندرو بالده هنوز با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و ژاوی را مجبور به استفاده از کانسلو در پست دفاع چپ کرده بود. اما با مصدومیت هر دو بازیکن مقابل اتلتیکو مادرید، سرمربی بلوگرانا ممکن است مجبور به امتحان کردن راه‌حل‌های جدیدی باشد.

لیست تیم بارسلونا برای بازی مقابل اتلتیکو مادرید چه کسی جایگزین کانسلو خواهد شد؟

جالب اینجاست که بارسلونا در همان زمانی که غیبت کانسلو را از تیم اصلی اعلام کرد از بهبود و مرخصی پزشکی مارکوس آلونسو خبر داد. به نظر می‌رسد این ستاره سابق چلسی در لیست بازی مقابل اتلتیکو مادرید حضور خواهد داشت. اما با توجه به اینکه این مدافع در این فصل با مصدومیت و کمبود بازی روبرو بوده است، ژاوی ممکن است به دنبال گزینه‌های دیگری باشد.

سرجی روبرتو بهترین گزینه برای جایگزینی کانسلو در پست دفاع چپ به نظر می‌رسد. هکتور فورت دیگر گزینه برای ژاوی است، اما کمبود تجربه این بازیکن جوان می‌تواند در مقابل خط حمله زهردار اتلتیکو خطرناک باشد.

غایبان بارسلونا در دیدار مقابل اتلتیکو مادرید پدری گاوی فرنکی دی یونگ آلخاندرو بالده فران تورس ژائو کانسلو

از دست ندهید ????????????????????????

سوارز، فازت چی بود؟! (شوخی با ورزشکاران) سرمربی لیگ برتری به بازیکنش سیلی زد! خطر در کمین فوتبالیست‌های قمارباز! جرائم انضباطی بیشتر شده چون تورم بالا رفته! آردا گولر و بدشانسی بزرگی که مانع یک سوپرگل شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • روزه‌داری برای سالمندان از نگاه طب سنتی + فیلم
  • واچ‌او‌اس 10.4 اکنون با 6 ارتقاء کلیدی در دسترس است
  • نادری: نمی‌توان جامعه را با سیاست‌های سنتی پیش برد
  • نوشیدن یک لیوان آب داغ با بدن ما چه می‌کند؟
  • راهکارهای رفع تشنگی در ماه رمضان/ چرا نوشیدن آب زیاد در سحر اشتباه است؟
  • نوشیدن آب داغ چه تاثیری بر بدن ما می‌گذارد؟
  • درمان سنگ کلیه و کنترل درد آن
  • در آستانه بازی با اتلتیکو مادرید؛ بارسلونا مدافع کلیدی‌اش را از دست داد!
  • پنج تغییر کلیدی در ترکیب سپاهان برای تقابل با گل‌گهر
  • نوشیدنی‌ مناسب برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان + فیلم