Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:53:17 GMT

ایران درجایگاه نخست یوسی مس جهان قراردارد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۵۹۰۴

ایران درجایگاه نخست یوسی مس جهان قراردارد

به گزارش ایرنا، سمیه قرایی روز جمعه در سومین دوره جشن دانش آموختگی شماری از نوجوانان البرزی در رشته یوسی مس که در سالن کانون فرهنگی شهید سبحانی کرج برگزارشد،اظهارداشت : درمسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه ای مالزی، یکصد و هفده نوجوان ایرانی شرکت کردند.
وی گفت: امسال دانش آموزان ایرانی در رقابتی تنگاتنگ با هزاران شرکت کننده از 43 کشور جهان درمسابقات بین المللی (ucmas ) موفق به کسب رتبه نخست شدند که قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرایی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی و چرتکه، ایران با کسب بیشترین کاپ ها در جایگاه نخست دنیا ایستاد.
وی بیان داشت: دانش آموزان کشورمان با شرکت در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی یوسی مس در مالزی، موفق شدند در سطوح دهگانه با پاسخ صحیح به 200 سئوال در مدت زمان هشت دقیقه و کسب سه جایگاه قهرمان قهرمانان، 24 رتبه قهرمانی، 45 مقام نخست، 22 رتبه دوم و 23 مقام سوم با ایستادن بر قله این رقابت ها، هوش محاسباتی برتر خود را به نمایش بگذارند.
قرایی با اشاره به اینکه پروفسور دینو ونگ ، بنیانگذار یو سی مس در جهان از جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین دوره مسابقات ( ucmas) به عنوان کشوری با استعداد و توانمند یاد کرد ، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از سال 1395 تاکنون موفق شده در سه سال متوالی در رقابت با 80 کشور عضو، مقام نخست این مسابقات جهانی را از آن خود کند.
مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای استان البرزو شهریارنیزدر این آیین گفت : در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، سومین دوره فارغ التحصیلی ( ucmas) استان البرز و شهریار، 180 دانش آموز در قالب جشنی باشکوه با حضور والدین، مربیان و مسئولان با هدف به یادگار ماندن این موفقیت بزرگ در ذهنشان فارغ التحصیل می شوند.
سمیه غلامی با بیان اینکه دوره های آموزشی یوسی مس چهار ساله است، خاطرنشان کرد: تا کنون 330 نفر در البرزو شهریار دوره های آموزشی ( ucmas) را گذرانده و فارغ التحصیل شده اند.
وی یادآورشد: دوره های آموزشی محاسبات ذهنی و چرتکه ای از سوی موسسه علمی آموزشی نو اندیشان پرتو راه ابریشم به صورت کلاس های آزاد یا در قالب فوق برنامه در مدارس و کانون های فرهنگی برگزار می شود.
مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای استان البرزو شهریارادامه داد: برنامه حساب ذهنی ( ucmas) در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد، این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم‌زمان می‌شود.
کودکان در سنین بین پنج تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که موجب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 پیروزی انقلاب اسلامی جهان ذهن کانون های فرهنگی مالزی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام(شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اشغالگر صهیونیستی همچنان در باتلاق غزه سرگردان است و از بحرانی که در آن گرفتار شده برای قتل و کشتار و ویرانگری بیشتر استفاده می‌کند.

ابوعبیده همچنین تأکید کرد: دشمن جنایتکار می‌خواهد وجهه خود را بهبود بخشد، اما جز خفت و خواری دستاوردی نخواهد داشت. بعد از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت همچون کوه استوار مانده است. توپ اکنون در زمین جامعه صهیونیستی است، اما فرصت بسیار کم است.  

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام اظهارداشت: آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود ما را به مواضع خود و حقوق ملت خویش پایبندتر می‌کند و هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم.  واکنش هیستریک به اقدامات مقاومت در جبهه‌های مختلف بیانگر اهمیت مقاومت است.  

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام، با تأکید بر اینکه پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد، بیان کرد: که اُبُهت رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، فقط طی ۶۰ دقیقه از بین رفت.

ابوعبیده درواکنش به تهدید‌های حمله به رفح که از سوی بنیامین نتانیاهو مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: درباره سناریوی رون آراد شاید محتمل‌ترین سناریو در مورد اسرای دشمن در غزه باشد. «رون آراد کمک‌خلبان مفقودشده نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان در سال ۱۹۸۶ است.»

وی افزود: واکنش عصبی دشمن به اقدامات مقاومت در جبهه‌های مختلف بیانگر تاثیرگذاری و اهمیت گروه‌های مقاومت است. گذشت، آن زمان که دشمن بدون پاسخگویی، عربده‌کشی می‌کرد. از همه تلاش‌های نظامی و مردمی همسو با طوفان الاقصی به ویژه در جبهه لبنان، یمن و عراق قدردانی می‌کنیم.

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام با تأکید بر اینکه نخستین جبهه مقاومت، جبهه کرانه باختری است و ما به هر وجب از خاک سرافراز کرانه باختری درود می‌فرستیم، بیان کرد: سراسر امت را به تشدید تحرکات خود در حمایت از مقاومت فلسطین فرا می‌خوانیم. از مردم اردن می‌خواهیم که اقدامات خود را تشدید کنند.

ابوعبیده همچنین گفت: مقاومت، قدردان فداکاری‌های ملت است. خود را حامل درد‌ها و امید‌های ملت می‌دانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان
  • شیخ بهایی مردی با جهان‌بینی شگفت‌آور
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای