Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید مفید مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: مجموعه کنترل‌های سازمان غذا و دارو بر مواد خوراکی و آشامیدنی در سامانه تیتک در ۲ بخش محصولات وارداتی و دیگری کنترل پروانه‌های تاسیس، بهره برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در داخل کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا پیش از سامانه TTAC صرفا در بحث واردات استفاده می‌شده، اما براساس برنامه ریزی‌ها مقرر شد تا تمامی فرایند‌های تولید در داخل نیز به این سامانه منتقل شود.

مزایای سامانه استعلام اصالت فراورده‌های غذایی و آشامیدنی 

مدیرکل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به مزایای این سامانه عنوان کرد: تمام پروانه‌های تاسیس، بهره برداری و ساخت محصولات تولید داخل کشور نیز مانند محصولات وارداتی در چهارچوب سامانه، متمرکز و در عین حال سراسری خواهد شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستم‌های جداگانه‌ای دارند که از این پس در قالب یک سامانه جامع پروانه‌ها را صادر خواهند کرد و به پروانه صادرشده دسترسی خواهند داشت.

به گفته مفید همچنین از این پس مصرف کننده می‌توانند همان‌گونه که در مورد کالا‌های وارداتی با وراد کردن بارکد از طریق سامانه تیتک اصالت آن را استعلام کنند، درمورد اصالت کالا‌های داخلی نیز این امکان مهیا خواهد شد.

وی یادآوری کرد: زیرساخت‌های این سامانه آماده شده و از اسفندماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و امیدواریم در سال آینده تمام واحد‌های تولید داخل به این سامانه متصل شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان

وزارت بهداشت و آموزش کشور با هدف ارائه خدمات به افرادی که قصد دریافت پروانه برای فعالیت در وزارت بهداشت را دارند،  سایت صدور پروانه‌ها را راه اندازی کرده است. اما به گفته شهروند خبرنگار ما مدتی است که سامانه صدور پروانه دچار مشکلاتی شده است و امکان دریافت پروانه بهره برداری وجود ندارد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام. در حاضر یک هفته است که سامانه صدور پروانه‌ها دچار مشکل شده و تمامی کلینیک‌ها در سطح کشور نمی توانند پروانه بهره برداری اخذ کنند. از آنجا که دولت در صدور مجوز و تسهیل آن اهتمام دارد و پیگیری‌های ما از بخش معاونت فناوری وزارت بهداشت و درمان نیز به جایی نرسید، لطف بفرمایید خبری در این مورد منتشر کرده تا پزشکان سراسر کشور از این سردرگمی خارج شوند. با تشکر از رسانه خوب شما

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • ۶۴۵۲ پروانه صنفی الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد