Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر دادستانی ترکیه اعلام کرد حکم بازداشت ۲۹۵ نفر در ارتباط با کودتای گولن صادر شده و تعدادی نیز تاکنون بازداشت شده‌اند.

به گزارش مشرق، دفتر دادستانی گفت ترکیه دستور داده است ۲۹۵ پرسنل نظامی ارتش به دلیل داشتن ارتباط با شبکه آمریکایی «فتح‌الله گولن» دستگیر شوند. آنکارا گولن را به دست داشت در کودتای نافرجام در سال ۲۰۱۶ متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری رویترز طبق بیانیه دفتر دادستانی، کسانی که در معرض بازداشت قرار گرفته‌اند شامل سه سرهنگ، هشت سرگرد و ده ستوان هستند. نیمی از مظنونین در نیروی زمینی و سایرین در نیروی دریایی و هوایی هستند. پلیس عملیات دستگیری هم‌زمان این افراد را در ساعت ۱:۰۰ بامداد آغاز کرده است. این افراد بر اساس تماس‌های تلفنی گولن با آن‌چه عواملش نامیده شده‌اند، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. مشخص نیست تا کنون چه تعداد دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانیم: بازداشت بیش از ۱۶۰ نفر در ترکیه به اتهامات تروریستی و امنیتی

گولن از سال ۱۹۹۹ در تبعید خودخواسته در ایالت «پنسیلوانیا» آمریکا به‌سر می‌برد. بیش از ۷۷ هزار نفر از زمان این کودتا دستگیر شده‌اند و دستگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین ۱۵۰ هزار پرسنل نظامی و کارمند غیرنظامی از کار برکنار شده‌اند.

متحدان غربی ترکیه این سخت‌گیری‌ها را مورد انتقاد قرار داده و اردوغان را به استفاده از کودتا برای از میان برداشتن مخالفانش متهم می‌کنند. مقامات ترکیه می‌گویند این اقدامات برای مبارزه با تهدیدات مرتبط با امنیت ملی ضروری است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب ارتش ترکیه بازداشت رجب طیب اردوغان فتح الله گولن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در نزاع خانوادگی ۴ مجروح بر جا گذاشت

آفتاب‌‌نیوز :

مصیب آسیابانی امروز دوم اردیبهشت ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر تیراندازی در شهرستان منوجان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت .

وی افزود: در همان دقایق اولیه با حضور نیروی انتظامی و دستور دادستانی، متهم شناسایی و دستورات قضایی لازم برای دستگیری ضارب صادر شده است. 

دادستان منوجان گفت: چهار مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و خوشبختانه حال عمومی تمامی مصدومان خوب گزارش شده است.

وی اعلام کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد فرد ضارب در منزل مسکونی خود پس از مشاجره لفظی به سمت افراد خانواده خود شامل پدر و سه نفر دیگر از بستگان همسرش تیراندازی نموده و از صحنه جرم متواری شده است .

آسیابانی افزود: مقامات قضایی و امنیتی طی یک‌سال گذشته چندین مرتبه در خصوص در دسترس بودن سلاح گرم هشدار داده‌اند و در حادثه اخیر نیز عدم کنترل خشم آنی و در دسترس بودن سلاح گرم نقش برجسته‌ای در وقوع این حادثه داشته است .

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • نزاع خانوادگی در منوجان  ۴ مصدوم در پی داشت
  • تیراندازی در نزاع خانوادگی ۴ نفر رادر منوجان مجروح کرد
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • تیراندازی در نزاع خانوادگی ۴ مجروح بر جا گذاشت
  • «دیسکورد» به دستور دادستانی فیلتر شد