Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@09:51:06 GMT

بهره‌برداری از مرکز آموزش صنایع دستی مدرس

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۴۶۱۳۶

بهره‌برداری از مرکز آموزش صنایع دستی مدرس

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از به بهره‌برداری رسیدن مرکز آموزش صنایع دستی مدرس خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی محمد مطیع با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت مرکز آموزش مدرس با همت و پیگیری مسئولین و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در طی 6 ماه به پایان رسید و این مرکز درحال حاضر آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: هم‌اکنون دوره آموزشی تراش سنگ‌های قیمتی(faset)  در این مرکز در حال برگزاری است و امید آن می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت این مرکز که باهدف آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی در راستای اهداف عالیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به علاقمندان و توسعه و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی، بازسازی و به بهره‌برداری رسیده است، بتوانیم در افزایش اشتغال از طریق آموزش‌های تئوری و عملی گام‌های بلندی برداریم. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس از مرز ۲۰ میلیون گذشت 

محمد ثابت اقلیدی ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۳ گفت: طبق آمار‌های ارائه‌شده در مدت مذکور یک میلیون و ۶۹ هزار و ۴۶۸ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی و ... اسکان یافتند.

او همچنین ادامه داد: آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری شامل مهمان سرای‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس سالن‌های ورزشی، حسینه هاو مساجد و... به ۳ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۲۱۱ نفر شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در رابطه با بازدید‌های نظارتی از تأسیسات و مؤسسات گردشگری و تمامی مراکز خدمات‌رسانی ایام نوروز در استان فارس گفت: در این ایام دو هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از کل تأسیسات گردشگری استان انجام شد که در این بازدید‌های نظارتی ۳۸۴ تذکر، ۵۵ اخطار و ۱۵۰ تشویق و ۲۸ مورد هم به تعزیرات حکومتی معرفی شد و همچنین ۳۴۲ مورد تعطیلی واحد‌های غیرمجاز اقامتی و پذیرایی با همکاری اداره کل نظارت بر اماکن نیروی انتظامی فارس ثبت شد.

او در ادامه سخنانش به آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های مذهبی تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان اشاره کرد و گفت: طبق آمار‌های ارائه‌شده بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، ۱۳ میلیون و ۶۱۷ هزارو ۵۷۸ نفر بازدید از سایت‌های تفریحی طبیعی و تاریخی همچنین یک میلیون ۷۳۸ هزار و ۴۰۳ نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت‌شده است که جمع کل این بازدید‌ها ۲۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۹۸۱ نفر بازدیدکننده می‌رسد.

ثابت اقلیدی گفت: در این مدت مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظ با ۵۱۹ هزار و ۸۱ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۴۰۱ هزار و ۵۱ نفر و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی هم با ۲۹۱ هزار و ۵۲۷ نفر بازدید قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ادامه افزود: با توجه به آمار‌های ارائه شده بازدید مسافران نوروزی در مدت مذکور از اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با ۹ درصد افزایش همراه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • بازدید نوروزی ۲۰ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی فارس
  • بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس از مرز ۲۰ میلیون گذشت