Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مهرانپور در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تداوم اعتصاب بازیکنان سایپا و تمرین نکردن آن‌ها برای دومین روز متوالی اظهار داشت: متاسفانه برخی باشگاه‌های ما هیچ توجهی به فوتبال ندارند. مگر می‌شود باشگاهی مانند سایپا که سال هاست در فوتبال حضور دارد و همیشه جزء خوش حساب‌ها بوده است چنین وضعیتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همه بازیکن ملی پوش از سایپا با کمترین هزینه به فوتبال ملی ایران معرفی شده اند، اما باورتان می‌شود که ما حتی برای سفر به رشت و برگزاری بازی با سپیدرود هم بلیت نداشتیم و مجبور شدیم با اتوبوس به این شهر برویم؟

او ادامه داد: باور کنید مبلغ قرارداد کل بازیکنان و کادرفنی سایپا شاید اندازه رقم قرارداد ۲ بازیکن برخی تیم‌های متمول لیگ برتر هم نباشد. در این وضعیت انتظار می‌رود دست کم پول هایمان در زمان مقرر پرداخت شود نه اینکه هر روز وعده و وعید بشنویم. باشگاه سایپا هزینه‌ای نکرده و با این وجود باز هم گیر است. این موضوع خیلی بد است.

مهرانپور تصریح کرد: روز قبل سفرمان به قطر برای بازی با الریان بلیت هواپیما نداشتیم! و ۳ بازیکنمان به دلیل نداشتن پول توجیبی در فرودگاه معطل بودند، اما با توجه به اینکه بازی آسیایی پیش رو داشتیم و بحث ملی بود صدایمان درنیامد. در این وضعیت کار کردن سخت است.

مربی تیم فوتبال سایپا ادامه داد: همه بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم سایپا زندگی دارند و منبع درآمدشان فوتبال است. این همه می‌گویند فوتبالیست‌ها پول میلیاردی می‌گیرند. کجا ما چنین پولی می‌گیریم؟ شب عید اعصاب کل تیم ما به خاطر نگرفتن پول قرارداد خیلی ناچیزمان به هم ریخته است. این موضوع برای شرکت سایپا عجیب است و این شرکت با این همه سرمایه برای ورزش نمی‌تواند هزینه ناچیزی انجام بدهد؟ مدیران باشگاه سایپا فقط به ما قول داده اند، اما به هیچ یک از این قول‌ها وفا نکرده اند.

مهرانپور تصریح کرد: می‌گوییم فوتبال ایران حرفه‌ای شده است و به همین دلیل در قراردادهایمان قید شده است درصورتی که بخواهیم به کار دیگری مشغول شویم باشگاه می‌تواند جریمه مان کند، اما اکنون که هیچکس به قولش عمل نمی‌کند باید چه کار کنیم؟ آیا باشگاه سایپا می‌تواند به همان میزان که از ما انتظار نتیجه گیری دارد زندگی مان را هم تامین کند؟ برای نتیجه گیری باید بستر و آرامش را هم فراهم کرد.

او افزود: سایپا، باشگاهی است که مجموعه ورزشی در اختیار دارد، اما امسال برای تمرین کردن پنج بار زمین عوض کردیم. ابتدایی‌ترین امکانات برای یک تیم زمین تمرینی و توپ است، اما باشگاه سایپا از ابتدای فصل نتوانسته یک زمین ثابت در اختیارمان بگذارد. چنین مسائلی دست به دست هم می‌دهد تا تیم به چنین روزی بیفتد.

مهرانپور درباره نقش علی دایی در کنترل شرایط بحرانی تیم سایپا گفت: تاکنون هم علی دایی تیم را حفظ کرده بود و بازیکنان به دلیل احترام به او، باشگاه و ذات فوتبال صدایشان در نمی‌آمد. تمام بازیکنان سایپا جوان هستند و مبلغ قراردادشان پایین است، اما آن‌ها هم زندگی دارند. وقتی بازیکن در تغذیه روزانه اش مانده است چگونه می‌تواند تمرین کند؟ در فوتبال حرفه‌ای همه این مسائل حل شده است، اما در ایران تنها توقعات حرفه‌ای و امکانات زیر صفر است.

مربی تیم سایپا درباره دیدار آتی این تیم با تراکتورسازی اظهار داشت: مجبوریم با این وضعیت مقابل تراکتور بازی کنیم، اما با تمام احترامی که برای تراکتورسازی و چهار تیم دیگر بالای جدول قائل هستم‌باید بگویم اصلی‌ترین دلیل نتیجه گیری آن‌ها وضعیت مالی خوبشان است. در این وضعیت باید هم آن‌ها از تیم‌های دیگر فاصله بگیرند. تیم‌هایی که پول زیادی دارند در بالای جدول قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: ما زیر مجموعه شرکت سایپا هستیم و برای این شرکت زشت است که وضعیت مهم‌ترین تیم ورزشی اش اینگونه باشد. باشگاه سایپا ساختار دارد و نباید وضعیتش با برخی تیم‌های خصوصی که یک تا ۲ سال در فوتبال فعال بودند یکی باشد. انتظار بی جایی هم نداریم و فقط می‌خواهیم آن قرارداد‌های ناچیزی که با ما امضاء شده است عملی شود. بازیکنان سایپا برای افزایش راندمان کارشان انتظار دارند وعده مدیران باشگاه عملی شود. بازیکن که نمی‌تواند با فکر خراب و مدام تمرکز کردن روی مشکلات زندگی اش تمرین کند.

مهرانپور تصریح کرد: ۴۸ ساعت به بازی مان با تراکتورسازی یک جلسه هم تمرین نکرده ایم. آیا از این وضعیت خوشحال هستیم. علی دایی به تنها چیزی که فکر نمی‌کند بحث فنی است. او از جیب خودش کلی به بازیکنان کمک کرده است و باید فکر بلیت، اسکان تیم در هتل، پول توجیبی بازیکن و اینگونه مسائل باشد. این موضوع هم حدی دارد.

بیشتر بخوانید:

تداوم اعتصاب شاگردان علی دایی/ سایپا بدون تمرین به مصاف تراکتورسازی می‌رود؟

الریان ۳ - سایپا ۱/ شکست شاگردان دایی با گل‌های دقیقه آخری قطری‌ها

دایی روی گسل ناکامی/ سایپا در مسیر سقوط ترمز برید

انتهای پیام/

اظهارات مربی تیم فوتبال سایپا در مورد وضعیت نابسامان این تیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضاییان: هواداران بیایند تا فولاد بماند

به گزارش ورزش سه، کارشناسان ورزشی همواره با مرور فصل تیم فولاد خوزستان که حالا در منطقه سقوط حضور دارد، یکی از عوامل ناموفقیت را بازیکنان این تیم می‌دانند. بهرام رضاییان که حالا به عنوان مدیرعامل این تیم فعالیت دارد، درباره بازیکنان فولاد خوزستان تاکید داشت: بازیکنان فولاد بازیکنان بسیار خوبی هستند و در فصل گذشته عملکرد خوبی داشتند. من خودم که نگاه می‌کنم فکر می‌کنم، این امکان وجود داشت با جذب ۲-۳ بازیکن در ۲-۳ پست مختلف تیم‌تر باشیم. کارشناسان هم می‌توانند در این زمینه با آقای ویسی صحبت کنند.

او ادامه داد: من از آقای دکتر بنی تمیم و طالقانی بابت برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم و همه در این استان وضعیت سه تیم ما را درک کردند. در کنار هم نشستیم و به یک جمع بندی رسیدیم تا بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم تا دغدغه هواداران رفع شود. انشالله تصمیماتی که گرفته شد با نتیجه همراه شود و با هم افزایی روی های خوب گذشته را داشته باشیم. هواداران سرمایه اصلی ما هستند و در این شکی نیست. هواداران در روزهای سخت همراه بودند و حمایت کردند. دور از خوزستان سفر کردند و ما می‌خواهیم مثل همیشه باشند. مدیرعامل، سرمربی و آدم زیاد آمده ولی چیزی که ماندگار است نام فولاد خوزستان است.

مدیرعامل باشگاه فولاد تاکید کرد: هواداران باید بیایند و تشویق کنند تا تیم ما بماند. انشالله با دعا و حمایت آنها بتوانیم وضعیت خوبی را در لیگ رقم بزنیم. تفاهم نامه‌ای با اتوبوس‌رانی استان بستیم که طبق آن ما از همه وسایل نقلیه عمومی استان و شهر اهواز برای جابه‌جایی هواداران استفاده کنیم تا هزینه های احتمالی را به حداقل برسانیم. البته سازمان لیگ نامه زده و گفته که رایگان کردن بازی‌ها ممنوع است ولی تلاش است که هزینه را به حداقل برسانیم.

او با اشاره به وضعیت هیئت مدیره باشگاه فولاد گفت: هیچکس دوست ندارد که خودش را به جایی برساند که به او انگ مدیریت بد بزنند و بگویند که عملکرد بدی داشته تا بخواهد مورد هجمه قرار بگیرد. این تیم با نظر سرمربی بسته شد و من ورود نمی‌کنم که نظرات درست بوده یا اشتباه. بحثی که امسال هست و شما می‌دانید، بحث سقف قرارداد است. فولاد خوزستان سقفش از خیلی از تیم‌ها بالاتر بود چون تیمی است که همیشه مجوز حرفه‌ای دارد و آپشن افزایش سقف دارد. انتقال حزباوی به السد قطر هم به افزایش بودجه کمک کرد و شرکت فولاد خوزستان کلیه مبلغ را برای باشگاه درنظر گرفت. ما نهایت همکاری را داشتیم ولی اینکه چرا تیم به این روز افتاده یک مسئله فنی است. الان شرایطش نیست و باید موقعیت را بپذیریم و در کنار هم باشیم. دوستان رسانه و هواداران و مقامات باهم باشیم تا این دلخوشی برای مردم بماند.

دیگر خبرها

  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • سرمربی پرسپولیس چه کار کند، شایعه نسازید؟
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • علی دایی شهریار باقی می ماند اگر به فوتبال برنگردد
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد
  • رضاییان: هواداران بیایند تا فولاد بماند
  • روایت مدیرعامل خیبر از اتفاقات ورزشگاه انقلاب کرج/ فقط یک نفر با حضور بانوان مخالف است!
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ دسته یک فوتبال