Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز گفت: 10 هزار هکتار از عرصه هاي بياباني اين استان از سال 93 تاکنون با رديف اعتباري تخصيص يافته براي پروژه هاي بيابان زدايي درختکاري شده است.

به گزارش ايرنا، حامد فرضي در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه کرج با بيان اينکه 50 هزار هکتار عرصه بياباني در شهرستان هاي نظرآباد و اشتهارد وجود دارد، افزود: از اين ميزان 24 هزار هکتار به عنوان کانون ريزگرد داخلي نام برده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: درصورت تامين اعتبار، طرح هاي بيابان زدايي در استان توسعه مي يابد.
فرضي با بيان اينکه يکي از دغدغه ها تامين منابع آبي براي استان البرز است اظهار داشت: در صورتي که يک برنامه مدون و جامع براي استفاده بهينه و درست از منابع آبي نداشته باشيم در آينده دچار چالش جدي در اين خصوص خواهيم شد.
وي با اشاره به اينکه تعدادي از روستاهاي البرز با کم آبي شديد مواجه هستند، گفت: آبرساني به اين روستاها توسط تانکر صورت مي گيرد.
مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز افزود: توسعه طرح هاي آبخيزداري، تقويت سفره هاي زير زميني، جلوگيري از فرسايش خاک، تقويت پوشش گياهي و افزايش عمر مفيد سدهاي کرج و طالقان از برنامه هاي اصلي اين اداره کل است.
فرضي در بخش ديگري از سخنان خود به اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملي براي هم افزايي تمام بخش هاي منابع طبيعي با محوريت آبخيزداري اشاره کرد و اظهار داشت: به دستور مقام معظم رهبري 200 ميليون دلار اعتبار از صندوق ذخيره ارزي براي اجراي طرح هاي منابع طبيعي کشور اختصاص يافته که در 40 سال گذشته بي سابقه است.
7414/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی دارای همکاری هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای  فرهنگ سازی ، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز هنچنین توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

خزائی ادامه داد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد، توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی