Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان استان تهران امروز سوم اسفندماه، با حضور 760 شرکت‌کننده راه‌یافته به این مرحله در حرم حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد و تا آخر وقت امروز به پایان می‌رسد.


بر همین اساس این مرحله از جشنواره در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ جزء ۳۰، قرائت نماز، نقاشی آیات قرآن و اذان، در دو بخش بانوان و آقایان و در دو مقطع سنی هفت تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسابقات که ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است، طی یک روز، در شش سالن مجزا در آستان مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. پیش از این نیز مرحله شهرستانی این جشنواره در شهرهای مختلف استان تهران و با حضور حدود شش هزار نفر برگزار شده بود.


در پایان این مسابقات، نفرات اول تا سوم هر رشته به شرط رسیدن به حد نصاب حداقل نمره(۷۰ به بالا) همراه با اعطای لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود تجلیل خواهند شد. همچنین، نفرات اول و دوم هر رشته نیز به مرحله کشوری این جشنواره که اردیبهشت‌ماه سال آتی در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.


مراسم اختتامیه این مسابقات نیز روز چهارشنبه هفته آینده، هشتم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
افزوده شدن بخش نقاشی آیات قرآنی که بخش هنری مسابقات است، از تفاوت‌های مسابقات امسال نسبت به سال گذشته است.

برای مشاهده گزارش تصویری این مسابقات اینجا کلیک شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات مدهامتان استان تهران سیزدهمین دوره حرم امام قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان گفت: مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری ظهر امروز در نشست خبری اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» اظهار داشت: جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در 6 بخش و 35 قالب و 11 محور با میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان گیلان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه هنرمندان مردمی پس از اعلام فراخوان به سایت "مدرسه عشق" مراجعه و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند افزود: آثار ارسال شده در‌ مرحله ‌نخست مورد داوری استانی و در مرحله دوم به داوری کشوری راه یافت و از مردادماه سال گذشته نیز حدود 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

منشوری با اشاره به اینکه این جشنواره دارای 4 کمیته شامل کمیته اجرایی، دبیرخانه، ارتباطات و فنی و دارای 12 محور است تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعدادهای فرهنگی و هنری مردمی و اتصال این استعدادها به یکدیگر برای تعالی‌بخشی هنر در مسیر حق است.

وی با اشاره به ارسال 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره "مدرسه عشق" اضافه کرد: از مجموع 75 هزار اثر، 2 هزار و 900 اثر به مرحله داوری کشوری راه یافت و در نهایت 350 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان ادامه داد: مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت 15 عصر در تالار مرکزی رشت برگزار و از برگزیدگان جشنواره تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/612/.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • قاری نوجوان ایرانی به دعوت حسن عبدالکریم به تمرین پرسپولیس می‌رود
  • برگزاری جلسه هماهنگی کارگروه بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • برگزاری نشست کاگروه برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • برگزاری مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا با حضور ورزشکاران خوزستانی
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان
  • مسابقات «اسکای رانینگ» به میزبانی کامیاران برگزار می‌شود