Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه هر مابه التفاوتی که از بحث تغییر قیمت ارز از ابتدای سال حاصل شود به مردم اختصاص می‌یابد، گفت: حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز به کالا‌های اساسی اختصاص یافته که مبلغ ریالی آن حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و دولت حاضر شده این مابه‌التفاوت را از واردکنندگان و تولیدکنندگان دریافت نکند به شرط اینکه قیمت کالا‌ها نیز افزایش نیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام مابه التفاوت نرخ ارز در سال آینده به مردم بازگردانده می‌شود

به گزارش خانه ملت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقدام دیگر دولت برای حمایت از سفره مردم و عدم افزایش قیمت کالا‌های اساسی موضوع مابه التفاوت ارز پتروشیمی‌ها بود، افزود: تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مابه‌التفاوت نرخ ارز به صورت بسته کمک‌های ۲۰۰ هزار تومانی توزیع و به حدود ۱۶ میلیون خانوار و پنجاه میلیون نفر بسته‌های ۲۰۰ هزار تومانی جبرانی پرداخت شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد: سال آینده هر مابه التفاوتی از نرخ ارز برای دولت حاصل شود تمام آن به مردم بازگردانده می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه اخبار اقتصادی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۴۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود

به گزارش «نماینده»، لطف الله سیاهکلی درباره اینکه برخی واحدهای تولیدی مانند تولیدکننده فولاد مواد اولیه خود را ریالی دریافت می‌کند اما محصول نهایی را دلاری به فروش می‌رساند، گفت: این کالاها یا باید براساس قیمت تمام شده بعلاوه سود به بازار ارائه شود یا براساس قیمت‌های جهانی که دولت قیمت جهانی را پیش گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاصله بین قیمت واقعی این کالاها با نرخ جهانی بسیار است زیرا در ایران دستمزد کارگر، انرژی و مواد اولیه ریالی است بنابراین محصول تولیدی در کشور نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزانتر است در شرایط که این موضوع یک فرصت است و ما می‌توانیم از آن به عنوان یک ظرفیت برای صادرات استفاده کنیم نه تنها صادرات انجام نمی‌دهیم بلکه کالاها را نیز به قیمت جهانی به مردم می‌فروشیم.

وی اضافه کرد: فاصله بین قیمت جهانی و قیمت واقعی این کالاها به جیب دولت می‌رود زیرا دولت صاحب فولاد، سیمان، پتروشیمی و... است البته منظور از دولت فقط دولت فعلی نیست همه دولت‌ها همین سیاست را دنبال کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید تصمیم مشخصی در این زمینه اخذ کند؛ یا این کالاها به قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد یا اگر قرار است به قیمت جهانی به دست مردم برسد حقوق و دستمزد نیز باید جهانی باشد.

دیگر خبرها

  • فاصله بین قیمت جهانی و بهای واقعی فولاد تولیدی به جیب دولت می‌رود
  • بسته غذایی ۶۰۰ هزار تومانی مشمول مادران کدام دهک‌ها می‌شود؟
  • اختصاص بسته‌های غذایی ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟
  • جزئیات دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان ایرانسل G۴ به مدت ۱۴ روز | بهره مندی از امکانات ویژه نسل جدید G۴ با کد #۷۰*
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • افزایش ۱۵۱ میلیون تومانی قیمت پژوپارس در فروردین ماه
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟